مهاجرت و اخذ اقامت ایران

 (5/5) 1513 امتیاز  
0 / 5

Your page rank:

موسسه بین المللی ثبتا (Sabtta Group) با ایجاد شعب خود در 34 کشور کلیه خدمات در زمینه مهاجرت و اخذ اقامت ایران را به عنوان نماینده تام شما در کشور مورد نظر انجام میدهد . موسسه ثبتا به پشتوانه سالها تجربه و کادر مجرب و متخصص تمامی امور مربوط به خدمات مهاجرت و اخذ اقامت ایران را در در سریع ترین زمان ممکن به متقاضیان ارائه میکند .

امروز مورخ: ۳۱ /۰۱ /۱۴۰۳
پاسخگویی 24H
واحد پشتیبانی
شبکه جهانی
بیش از 34 شعبه
رتبه MQFL
گواهینامه cess
130.000 RG
130 هزار ثبت موفق

وضعیت : قابل ارائــــــــــــــــــــه (فعـــــــــــــــال)

مهاجرت و اخذ اقامت هند
مهاجرت و اخذ اقامت هند

مهاجرت و اخذ اقامت ایران

موسسه بین المللی ثبتا بواسطه قدمت 20 ساله در زمینه مهاجرت و اخذ اقامت ایران در سریع ترین زمان ممکن و همچنین بعنوان نماینده تام شما خدمات مربوط به مهاجرت و اخذ اقامت ایران را بطور کامل از ابتدا تا انتها و مطابق با آخرین استانداردها و قوانین حاکم بر کشور هدف انجام میدهد بطوریکه در هیچ یک از مراحل اجرایی و فرایند کاری مهاجرت و اخذ اقامت ایران نیاز به حضور شما در کشور هدف نمیباشد . این مجموعه همچنین به شما این اطمینان را میدهد که تجربه ای فراموش نشدنی در کیفیت ارائه خدمات برای شما به ارمغان آورد .
هم اکنون به منظور مهاجرت و اخذ اقامت ایران میتوانید با کارشناسان حقوقی موسسه تماس حاصل نمایید و یا از طریق همین سامانه بصورت اینترنتی درخواست خود را ثبت نهایی کنید .

مدارک مورد نیاز بمنظور مهاجرت و اخذ اقامت ایران

شروط و الزامات مهاجرت و اخذ اقامت ایران

مراحل مهاجرت و اخذ اقامت ایران

توجه داشته باشید بمنظور مهاجرت و اخذ اقامت ایران میبایست مراحل زیر طی شود :

مجموعه ثبتا توانسته با ایجاد شرایطی امکان ثبت درخواست و انجام مراحل مهاجرت و اخذ اقامت ایران را بصورت آنلاین و اینترنتی فراهم کند ، هم اکنون کلیه متقاضیان میتوانند از طریق همین سامانه و با تکمیل فرم مربوطه همچنین بارگزاری مدارک خود نسبت به ثبت درخواست اخذ اقامت و مهاجرت به ایران اقدام نمایند ، ثبت نام و ارسال درخواست در این سامانه به منزله ثبت نهایی درخواست میباشد لذا در صحت و سقم اطلاعات وارد شده کمال دقت را داشته باشید .

مهاجرت و اخذ اقامت ایران

محتوای این صفحه عبارتند از:

دلایل اخذ اقامت و مهاجرت به ایران

ایران در منطقه‌ای از جهان قرار گرفته که درگیری‌های شدید، آن را به یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای جهان تبدیل کرده است.

 این مهاجرین، همگی از طبقه فرودست جامعه نیستند و بعضاً به دلایلی مثل مسائل فرهنگی، تمایلی به مهاجرت به اروپا ندارند.

 در این شرایط آئین‌نامه جدید فرصتی است برای این افراد به خصوص مهاجرین افغان که سال‌هاست برای اخذ اقامت از ایران مشکل دارند.

هیأت دولت با تصویب یک آئین‌نامه شرایط اخذ اقامت ایران را ساده‌تر کرد. فقط ۲۵۰ هزار یورو نیاز است تا بتوانید اقامت ۵ ساله در ایران بگیرید.

‌هیأت دولت به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و به منظور تشویق سرمایه‌گذاری و جذب منابع مالی (ارزی) خارجی، آئین‌نامه اعطای مجوز اقامت پنج‌ساله به اتباع خارجی را به تصویب رساند.

مزیت اقامت و مهاجرت به ایران

با این حال سوال مهم‌تر این است که مگر ایران چه مزیتی دارد که فردی به دنبال اقامت در آن باشد؟

یک) جالب خواهد بود اگر بدانید که در حال حاضر سه میلیون و ۲۰۰ هزار تبعه خارجی در ایران زندگی می‌کنند. این میزان جمعیت، تقریباً یک و نیم برابر اتباع خارجی در کشوری مثل قطر است. حال اگر این آئین‌نامه فقط یک دهم درصد از این اتباع را به گرفتن اقامت ایران تشویق کند، ارزی معادل ۸۰۰ میلیون یورو وارد کشور می‌شود یعنی تقریباً ۲۰ درصد از کل تجارت ایران و فرانسه در سال ۲۰۱۷.

دو) از سوی دیگر باید در نظر داشت که ایران در منطقه‌ای از جهان قرار گرفته که درگیری‌های شدید، آن را به یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای جهان تبدیل کرده است. این مهاجرین، همگی از طبقه فرودست جامعه نیستند و بعضاً به دلایلی مثل مسائل فرهنگی، تمایلی به مهاجرت به اروپا ندارندسه) باید در نظر داشت که مقررات فعلی اقامت در ایران نیز، به شدت سخت بوده است و این آئین‌نامه در واقع برای تسهیل این مقررات وضع شده است. 

چهار) در عین حال باید در نظر داشت که یکی از مزیت‌های مصوبه دولت این است که حتماً لازم نیست سرمایه‌گذاری در امور تولیدی و عمرانی باشد و قید شده که سپرده‌گذاری در بانک، سرمایه گذاری در اوراق مشارکت و سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن هم به عنوان سرمایه‌گذاری پذیرفته است.

چه افرادی می توانند اقامت ایران را داشته باشند؟

۱) دارای ۵ سال سابقه اقامت قانونی متوالی یا متناوب در ایران بوده و به هنگام تقاضا به سن ۱۸ سال تمام رسیده باشد.

۲) دارای دو سال سابقه اقامت قانونی متوالی یا متناوب در ایران بوده و مقام عالی علمی یا شغل یا تخصص او در امور تولیدی و عمرانی به تأیید مقامات صلاحیتدار مملکتی رسیده باشد.

۳) دارای دو سال سابقه اقامت قانونی متوالی یا متناوب در ایران بوده و خدمات شایسته و ارزنده او به امور عام المنفعه در ایران به تأیید مقامات صلاحیت‌دار مملکتی رسیده باشد.

۴) دارای دو سال سابقه اقامت قانونی متوالی یا متناوب در ایران بوده و در امور تولیدی و عمرانی ایران که مورد تأیید مقامات صلاحیتدار ایران باشد سرمایه گذاری کرده باشد.

۵) دارای دو سال سابقه اقامت قانونی متوالی یا متناوب در ایران بوده و درآمد شخصی یا حقوق یا مستمری بازنشستگی او به تأیید یکی از بانک‌های مجاز ایران رسیده باشد.

۶) دارای زن و فرزند ایرانی باشد.

مهاجرت و اخذ اقامت ایران

شرایط دریافت اقامت و مهاجرت به ایران

  • متقاضی پنج سال سابقه اقامت قانونی (پروانه اقامت) در ایران داشته باشند.
  • متقاضی به هنگام تقاضا به سن هجده سال تمام رسیده باشد.
  • شخص دارای مقام عالی علمی یا شغلی با تخصص بالا بوده و دوسال سابقه اقامت قانونی باشد.
  • متقاضی ضمن دو سال سابقه اقامت قانونی در ایران، خدمات شایسته و ارزنده ای به امور عام المنفعه که مورد تایید مقامات صلاحیت دار می باشند انجام داده باشد.
  • متقاضی ضمن دارا بودن دو سال سابقه اقامت قانونی در ایران، در امور تولیدی و عمرانی ایران که مورد تایید مقامات صلاحیت دار باشد سرمایه گذاری کرده باشد.
  • متقاضی دارای دو سال سابقه اقامت قانونی در ایران بوده و درآمد شخص یا حقوق مستمری بازنشستگی او به تایید یکی از بانکهای مجاز ایران رسیده باشد.
  • متقاضی دارای معرفی نامه از اداره تابعیت وزارت امور خارجه ایران باشد.
  • متقاضی دارای زن و فرزند ایرانی باشد.

نکات مهم بعد از اخذ تابعیت ایران

 اتباع ایران نمی توانند تبعیت خود را ترک کنند مگر بشرایط ذیل :

۱- بسن ۲۵ سال تمام رسیده باشند
۲- هییت وزراء خروج از تابعیت آنانرا اجازه دهد
۳- قبلا“ تعهد نمایند که در ظرف یکسال از تاریخ ترک تابعیت حقوق خود را براموال غیرمنقول که در ایران دارا میباشد و یا ممکن است بالوراثه دارا شوند ولی قوانین ایران اجازه تملک آنرا باتباع خارجه بدهد بنحوی از انحاء باتباع ایرانی منتقل کنند زوجه و اطفال کسی که برطبق این ماده ترک تابعیت مینمایند اعم ازاینکه اطفال مزبور صغیر یا کبیر باشند از تبعیت ایران خارج نمیگرددمگر اینکه اجازه هییت وزراء شامل آنها هم باشد.
۴- خدمت تحت السلاح خود را انجام داده باشند.

مزایای تابعیت ایرانی

کسانی که به تابعیت ایران در می آیند از تمامی حقوقی که برای ایرانیان در نظر گرفته شده است برخوردارند . 

اما یک سری استثنا در همه ی کشور ها از جمله ایران وجود دارد . چرا که برخی از مشاغل و مناصب با توجه به حساسیت بالای آن ها، قابل تصدی توسط افرا تازه تبعه نباشد . این مشاغل عبارت اند از : 

  • ریاست جمهوری و معاونان او
  • عضویت در شورای نگهبان و ریاست قوة قضاییه
  • وزارت و کفالت وزارت و استانداری و فرمانداری
  • عضویت در مجلس شورای اسلامی
  • عضویت در شوراهای استان و شهرستان و شهر
  • استخدام در وزارت امور خارجه واشتغال در هرگونه پست یا مأموریت سیاسی
  • اشتغال به قضاوت
  • عالی ترین رده فرماندهی در ارتش و سپاه و نیروی انتظامی
  • تصدی پست های مهم اطلاعاتی و امنیتی

سخن پایانی اقامت و مهاجرت به ایران

 آن طور که دفتر هیأت وزیران اعلام کرده است؛ مطابق این آئین‌نامه، حداقل مبلغ مورد نیاز برای اعطای مجوز اقامت سرمایه‌گذاری برای اتباع دولت‌های خارجی که از سوی جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته شده‌اند معادل ۲۵۰ هزار یورو است. 

گفتنی است، سرمایه گذاری علاوه بر دلار شامل معادل ارزی سایر ارزهای مورد قبول بانک مرکزی نیز می‌شود. سپرده‌گذاری در بانک، سرمایه گذاری در اوراق مشارکت و سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن، مطابق ضوابط این آئین نامه و با رعایت قوانین و مقررات کشور، از جمله انواع سپرده گذاری موضوع این آئین‌نامه است.

اما ممکن است این سوال ایجاد شود که چرا باید دولت چنین آئین‌نامه‌ای را از تصویب بگذارند؟ دلیل روشن است. دولت در این روزهای سخت تحریمی، به ارز نیاز دارد و حتی اگر هزار نفر به این شکل درخواست اقامت بدهند، دولت موفق خواهد شد ۲۵۰ میلیون یورو، سرمایه‌گذاری خارجی را فقط از اشخاص حقیقی جلب کند.

فهرست مطالب

فهرست مطالب