اشتغال به کار و استخدام در عراق

 (5/5) 1513 امتیاز  
0 / 5

Your page rank:

موسسه بین المللی ثبتا (Sabtta Group) با ایجاد شعب خود در 34 کشور کلیه خدمات در زمینه اشتغال به کار و استخدام در عراق را به عنوان نماینده تام شما در کشور مورد نظر انجام میدهد . موسسه ثبتا به پشتوانه سالها تجربه و کادر مجرب و متخصص تمامی امور مربوط به خدمات اشتغال به کار و استخدام در عراق را در در سریع ترین زمان ممکن به متقاضیان ارائه میکند .

امروز مورخ: ۰۷ /۰۱ /۱۴۰۳
پاسخگویی 24H
واحد پشتیبانی
شبکه جهانی
بیش از 34 شعبه
رتبه MQFL
گواهینامه cess
130.000 RG
130 هزار ثبت موفق

وضعیت : قابل ارائــــــــــــــــــــه (فعـــــــــــــــال)

اشتغال به کار و استخدام در عراق
اشتغال به کار و استخدام در عراق

اشتغال به کار و استخدام در عراق

موسسه بین المللی ثبتا بواسطه قدمت 20 ساله در این حوزه در سریع ترین زمان ممکن و همچنین بعنوان نماینده تام شما در این کشور کلیه امور مربوط به اشتغال به کار و استخدام در عراق را بطور کامل از ابتدا تا انتها و مطابق با آخرین استانداردها و قوانین حاکم بر این کشور انجام میدهد بطوریکه در هیچ یک از مراحل اجرایی و فرایند کار نیاز به حضور شما در این کشور نمیباشد

هم اکنون به منظور اشتغال به کار و استخدام در عراق میتوانید با کارشناسان حقوقی موسسه تماس حاصل نمایید و یا از طریق همین سامانه بصورت اینترنتی درخواست خود را ثبت نهایی کنید .

international

Guaranteed

Fast service

Official degree

اشتغال به کار و استخدام در عراق فعال میباشد (قابل ارائه)

مدارک مورد نیاز بمنظور اشتغال به کار و استخدام در عراق

شروط و الزامات اشتغال به کار و استخدام در عراق

مراحل اشتغال به کار و استخدام در عراق

توجه داشته باشید بمنظور اشتغال به کار و استخدام در عراق میبایست مراحل زیر طی شود :

مجموعه ثبتا توانسته با ایجاد شرایطی امکان ثبت درخواست و انجام مراحل اشتغال به کار و استخدام در عراق را بصورت آنلاین و اینترنتی فراهم کند ، هم اکنون کلیه متقاضیان میتوانند از طریق همین سامانه و با تکمیل فرم مربوطه همچنین بارگزاری مدارک خود نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند ، ثبت نام و ارسال درخواست در این سامانه به منزله ثبت نهایی درخواست میباشد لذا در صحت و سقم اطلاعات وارد شده کمال دقت را داشته باشید .

فرم مشاوره / ثبت درخواست

بمنظور اشتغال به کار و استخدام در عراق هم اکنون اقدام کنید

SABTTA

SABTTA GLOBAL CENTER

اشتغال به کار و استخدام در عراق

محتوای این صفحه عبارتند از:

اشتغال به کار و استخدام در عراق

علی رغم وضعیت خطرناک و غیرمعمول در عراق، علاقه بسیاری از کارگران خارج از کشور که می خواهند برای اشتغال به کار و استخدام در عراق به این کشور بروند، وجود دارد. این با میلیون ها دلار سرمایه گذاری در پروژه های ساخت و ساز و بازسازی و همچنین افزایش تعداد مشاغل خارجی در عراق مشهود است.

به منظور تسهیل افزایش تعداد کارگران خارج از کشور در عراق، دولت اخیراً تعدادی از قوانین و مقررات را اجرا کرده است. ماده 12 قانون سرمایه گذاری عراق، به سرمایه گذاران حق استخدام کارگران خارجی برای اقامت در عراق می دهد. علاوه بر این، این حق کارگران را برای انتقال دستمزد و حقوق خود به خارج از کشور فراهم می کند و روند ورود و خروج از کشور را مشخص می کند.

قوانین مربوط به استخدام کارگران خارجی

با توجه به قوانین و مقرراتی که روند استخدام کارگران در عراق را تنظیم می کند، اداره کار و تأمین اجتماعی، وظیفه سازماندهی روند اشتغال به کار و استخدام در عراق کارگران را بر عهده خواهد داشت. این قانون بین کارگران عراقی، کارگران خارج از کشور با ملیت عرب و کارگران خارج عرب تبعیضی قائل نشده است.

مطابق قانون، یک کارفرما موظف است ظرف مدت زمانی بیش از 10 روز از تاریخ استخدام، آن را به دفتر کار اطلاع دهد. قانون پیش بینی کرده است که در مواردی که کارفرما کارگران خارج از کشور با ملیت عرب را استخدام می کند، وی باید آن را در مدت حداکثر 30 روز از تاریخ استخدام به اداره کار اطلاع دهد. با این حال، در مورد کارگران خارج از کشور عرب، کارفرما می تواند کارگران را پس از اخذ مجوز کار، مطابق با شرایط و روش های تعیین شده توسط دستورالعمل های وزیر کار و امور اجتماعی، استخدام کند.

مراحل دریافت مجوز اشتغال به کار و استخدام در عراق

افراد خارجی که در خارج از عراق هستند و علاقه مند به اشتغال به کار و استخدام در عراق می باشند، برای دریافت مجوز کار باید مراحلی را دنبال کنند. آن ها باید از طریق نمایندگان جمهوری عراق در خارج از کشور، یا وکیل آنها در عراق، یا کارفرمایی که می خواهد آنها را در عراق استخدام کند، یک درخواست کتبی به وزارت کار و امور اجتماعی ارائه دهند.

این درخواست باید شامل کلیه اطلاعات مورد نیاز و اسناد پشتیبان باشد و باید به وضوح نام، ملیت، نوع کار، مدت کار و نام کارفرما و همچنین آدرس کامل کارفرما را ذکر کند. وزارت کار و آموزش حرفه ای، یا بخش های آن در سایر استانها، تمام شرایط قانونی را بررسی می کند و اجازه کار در عراق را دریافت می کند و سپس به مراجع ذی صلاح مراجعه می کند و برای این فرد خارجی ویزای ورود صادر می کند.

اشتغال به کار و استخدام در عراق

دریافت مجوزهای لازم برای استخدام

وقتی کارگران وارد عراق می شوند، برای نهایی کردن مراحل اخذ اجازه اشتغال به کار و استخدام در عراق ، باید 7 روز از تاریخ ورود به بخش کار و آموزش حرفه ای بروند. در مورد افراد خارجی که در عراق مایل به دریافت ویزای کار عراق هستند، نیز مراحلی مشخص شده است که باید آن ها را برای یافتن شرایط شغلی مناسب با مهارت خود، دنبال کنند.

برای این کار کلیه اسناد و مدارک قانونی را که حقانیت ورود و اقامت آنها را در عراق ثابت می کند، ارسال کرده و درخواست کتبی را به اداره کار و آموزش حرفه ای بغداد یا بخش های آن در سایر استانها یا کارفرمایی که می خواهد آنها را در عراق استخدام کند، ارسال نمایند.

شرایط لازم برای ویزای کار

این درخواست اشتغال به کار و استخدام در عراق مربوط به باید شامل کلیه اطلاعات مربوط به مدارک تحصیلی آنها باشد که توسط گواهی نامه ها و اسناد موجود پشتیبانی شود و باید به وضوح نام ، ملیت ، نوع کار ، مدت زمان کار و نام کارفرما و همچنین آدرس کامل کارفرما را ذکر کند. بعلاوه ، قانون کار مجازات های اعمال شده در مورد نقض این قانون را مشخص می کند.

لازم به ذکر است که به دلیل شرایط فعلی در عراق، این موضوع در دو سال گذشته با دو حادثه مهم روبرو شده است. در تاریخ 9 فوریه 2010 ، دپارتمان کنسولگری وزارت امور خارجه نامه ای رسمی صادر کرد که مطابق با تأیید شورای امنیت ملی و فرمانده کل نیروهای مسلح، مطابق تصویب ویزای کار، مقرر داشته است تا اطلاع ثانوی برای کارگران خارج از کشور از هر دو ملیت عرب یا غیر عرب صادر شود.

اقدامات دولت برای اشتغال به کار و استخدام در عراق

علاوه بر این ، دفتر نخست وزیر نامه ای رسمی صادر کرد که شامل دستورالعمل هایی از نخست وزیر بود که به همه طرف های مربوطه اطلاع می داد که آنها باید از اعطای هرگونه اجازه کار به کارگران خارج از کشور غیر عرب امتناع کنند، مگر اینکه رضایت رسمی را از شورای وزیران یا شورای امنیت ملی کسب کنند. این نامه اما به اشتغال کارگران با ملیت عرب اشاره نکرد.

با توجه به موارد فوق، روشن است که دولت عراق با ارائه روش های مشخص برای اشتغال به کار و استخدام در عراق در تلاش است تا اقتصاد عراق را جوان کند. این امر از طریق اجرای قوانینی مانند قانون سرمایه گذاری عراق نشان داده شده است.

تاثیر اقتصاد ناپایدار بر اشتغال به کار و استخدام در عراق

با این حال، روشن است که هنوز کارهای زیادی باید انجام شود، زیرا اوضاع اقتصادی و سیاسی بی ثبات اجازه نمی دهد زمینه ای پایدار برای اشتغال به کار و استخدام در عراق از سوی کارگران خارجی صورت گیرد. به همین دلیل است تا زمانی که وزارت امور خارجه اجازه شروع مجدد صدور مجوز کار برای کارگران خارج از کشور عرب و غیر عرب را ندهد، سرمایه گذاران نمی توانند به بهبود وضعیت اقتصادی عراق کارگران خارجی روی بیاورند.

توجه داشته باشید که برای استخدام در این کشور، می توانید مشاوره های لازم را از موسسه حقوقی، ثبتی و مهاجرتی ثبتا دریافت کنید. برخی از سایت های آنلاین نیز می توانند در مورد جستجوی شغل مناسب شما، اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دهند. می توانید مجموعه ای از خدمات عالی و جامع مانند حقوق و دستمزد قابل اعتماد را از ثبتا دریافت کرده و بهترین تصمیم را برای فرصت های شغلی مطرح شده بگیرید.

فهرست مطالب

فهرست مطالب