1652 امتیاز
5/5

اخذ ویزای ترانزیت و شرایط آن

امروز مورخ: ۲۹ /۰۱ /۱۴۰۳
اخذ ویزای ترانزیت و شرایط آن

اخذ ویزای ترانزیت و شرایط آن

اخذ ویزای ترانزیت و شرایط آن

اخذ ویزای ترانزیت و شرایط آن

موسسه بین المللی ثبتا بواسطه قدمت 20 ساله در زمینه اخذ ویزای ترانزیت و شرایط آن در سریع ترین زمان ممکن و همچنین بعنوان نماینده تام شما خدمات مربوط به اخذ ویزای ترانزیت و شرایط آن را بطور کامل از ابتدا تا انتها و مطابق با آخرین استانداردها و قوانین حاکم بر کشور هدف انجام میدهد بطوریکه در هیچ یک از مراحل اجرایی و فرایند کاری اخذ ویزای ترانزیت و شرایط آن نیاز به حضور شما در کشور هدف نمیباشد . این مجموعه همچنین به شما این اطمینان را میدهد که تجربه ای فراموش نشدنی در ارائه خدمات برای شما به ارمغان آورد .

هم اکنون به منظور اخذ ویزای ترانزیت و شرایط آن میتوانید با کارشناسان حقوقی موسسه تماس حاصل نمایید و یا از طریق همین سامانه بصورت اینترنتی درخواست خود را ثبت نهایی کنید .

مدارک مورد نیاز بمنظور اخذ ویزای ترانزیت و شرایط آن

شروط و الزامات اخذ ویزای ترانزیت و شرایط آن

مراحل اخذ ویزای ترانزیت و شرایط آن

توجه داشته باشید بمنظور اخذ ویزای ترانزیت و شرایط آن میبایست مراحل زیر طی شود :

مجموعه ثبتا توانسته با ایجاد شرایطی امکان ثبت درخواست و انجام مراحل اخذ ویزای ترانزیت و شرایط آن را بصورت آنلاین و اینترنتی فراهم کند ، هم اکنون کلیه متقاضیان میتوانند از طریق همین سامانه و با تکمیل فرم مربوطه همچنین بارگزاری مدارک خود نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند ، ثبت نام و ارسال درخواست در این سامانه به منزله ثبت نهایی درخواست میباشد لذا در صحت و سقم اطلاعات وارد شده کمال دقت را داشته باشید .

اخذ ویزای ترانزیت و شرایط آن

محتوای این صفحه عبارتند از:

ویزای ترانزیت

ویزای ترانزیت یک ویزای غیر مهاجرتی کوتاه مدت است. این ویزا به شما اجازه می‌دهد تا به فرودگاه‌های میانی سفر که پرواز شما در آن توقف دارد، سفر کنید و از آنجا با توجه به مقصد خود پرواز خارجی خود را ادامه دهید.

 به طور مثال، یک مسافر ایرانی که قصد سفر به کانادا را داشته باشد، در این مسیر می‌توانند در فرودگاه شهرهای لندن، مسکو، آمستردام، پاریس، مونیخ (که در این پنج شهر به دلیل محدودیت‌های پروازی برخی ایرلاین‌ها و نبود پرواز به این شهرها در واقع نمی‌توان فعلا استاپ داشت) فرانکفورت، کییو، وین، استانبول، دبی و دوحه مسیر خود را به سمت کانادا تغییر دهند.

برخی از کشورها معتقدند، اگر توقف مسافر در پرواز خارجی با استاپ، حداقل 24 ساعت طول بکشد، باید یک ویزای ترانزیت اخذ کند تا بتواند در سالن ترانزیت فرودگاهی که توقف دارد تا پرواز بعدی اقامت داشته باشد.

ویزای ترانزیت جزو آن دسته از انواع روادید هایی است که مسافران معمولاً با آن آشنایی ندارند و به همین علت ما در این مقاله به آن پرداخته‌ایم. در زمینه دریافت ویزای ترانزیت همواره سوالات مختلفی وجود دارد که ما با بررسی همه این سوالات این مقاله را تهیه نمودیم.

سالن ترانزیت

اگردر لغت‌نامه واژه سالن ترانزیت را جستجو کنید، معنی واضحی از آن را دریافت می‌کنید. واژه‌هایی مانند Transit Hall و Transit Lounge در لغت‌نامه‌های انگلیسی وجود دارد که معنی آن سالن انتظاری در فرودگاه‌های بین‌المللی است که مسافران پروازهای توقف دار بدون مراجعه به گمرک و یا اداره مهاجرت می‌توانند آنجا بمانند و چند ساعتی منتظر پرواز خود به مقصد بعدی باشند.

همان‌طور که از معنای لغوی هم مشخص است، سالن ترانزیت جایی است که مسافر می‌تواند در آن بماند و با در دست داشتن کارت پرواز منتظر پرواز خود باشد. در واقع کاربرد اصلی سالن ترانزیت در پروازهای توقف داری است که خریدار بلیط هواپیما، نتوانسته پرواز مستقیم به مقصد خود تهیه کند و پس از انجام یک پرواز در میانه راه توقف کرده و باید در مرحله بعدی پرواز دوباره‌ای داشته باشد. در این شرایط به فرودگاهی هم که در آن توقف انجام‌شده فرودگاه ترانزیت گفته می‌شود.

چه کسانی می‌توانند از ویزای ترانزیت استفاده کنند

اتباع کشورهای زیر در صورت عبور از منطقه فرودگاه شینگن، یا برخی کشورهای دارای قوانین ترانزیت، باید یک ویزای ترانزیت هوایی بگیرد: افغانستان، بنگلادش، کنگو، اریتره، اتیوپی، غنا، ایران، عراق، نیجریه، پاکستان، سومالی، سری لانکا.

همچنین شهروندان ایرانی، در صورت استفاده از حمل و نقل هوایی کشورهای استرالیا، روسیه، انگلستان، یونان، ایرلند، مراکش، ژاپن، چین، کوزوو، قطر، عمان، دبی باید ویزای ترانزیت اخذ کنند.

اخذ ویزای ترانزیت و شرایط آن

دلایل وجود ویزای ترانزیت

ویزای ترانزیت یکی از سختگیرانه ترین نوع ویزاها به حساب می‌آید. این قوانین برخی از کشورها مسافر را مجبور می‌کند با آنکه دارای ویزای کشور مقصد خود است، فقط به خاطر توقف چند ساعته اجباری در فرودگاه کشوری ثالث و تنها به خاطر تعویض هواپیما و نبود بلیط هواپیما مستقیم به مقصد سفر خود، مجبور به گرفتن ویزای ترانزیت شود.

شکی وجود ندارد که هدف و انگیزه به وجود آمدن این ویزا مقابله با ورود پناهندگان بوده است. در واقع کشورهای توسعه‌یافته به جهت جلوگیری از تقاضای پناهندگی شهروندان کشورهای دیگر، در فرودگاه‌های کشورشان زمان تعویض هواپیما، این قوانین را تنظیم کرده‌اند. متاسفانه کشور ایران نیز جزو کشورهایی قرار دارد که برای ورود به فرودگاه بسیاری از کشورهای اروپایی نیاز به ویزای ترانزیت دارد.

انواع ویزای ترانزیت

ویزای ترانزیت به دو نوع کوتاه مدت که معمولاً از یک ساعت تا چند ساعت و ویزای ترانزیت بلند مدت که معمولاً حداکثر تا سه روز می‌باشد تقسیم می‌شود که به آن‌ها ویزای فرودگاهی نیز می‌گویند.

در نوع اول مسافر فقط داخل فرودگاه در سالن ترانزیت منتظر می‌ماند تا زمان تعویض هواپیما فرا برسد و به مسیر خود ادامه دهد. در این نوع ویزای ترانزیت مسافر مجاز به خروج از فرودگاه نیست. این نوع ویزای ترانزیت به ویزای نوع A در ویزای شینگن معروف می‌باشد.

در نوع دوم مسافر مجاز به ترک فرودگاه و رساندن خود به فرودگاه دیگر در همان شهر و یا شهر دیگر می‌باشد. این نوع ویزای ترانزیت به ویزای نوع B در ویزای شینگن معروف است.

مدارک لازم برای ویزای ترانزیت

مدارک معمول برای صدور ویزای ترانزیت عبارتند از:

  • فرم درخواست ویزا
  • بیمه مسافر
  • گذرنامه معتبر
  • مدارک مربوط به مقصد آخر (کشور ثالث) شامل رزرو بلیط، ویزای صادر شده کشور سوم در صورتی که برای سفر به کشور سوم احتیاج به ویزا باشد.
  • عکس

سخن پایانی

همیشه قبل از اینکه به مقاصد طولانی مانند کانادا و آمریکا و … بلیط هواپیما خود را تهیه کنید، جستجوی لازم را انجام دهید و از توقف‌های خطوط هواپیمایی خود در شهرهای بین راه خود آگاهی لازم را پیدا کنید.

در مورد قوانین ترانزیت اطلاعات کامل را کسب کنید تا حین پرواز با مشکل ناگهانی و غیرمنتظره روبرو نشوید. همیشه بهترین کار خواندن تجربیات مسافران قبلی است و یا اینکه صحبت با کارشناسان بخش بلیط هواپیما خارجی ویا ویزا است.

در انتها پیشنهاد ما به شما این است که در صورت هرگونه سوال و مشکل احتمالی با توجه به خواندن مطالب فوق، ابتدا در زیر همین مقاله کامنت کنید و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید ویا با کارشناسان ثبتا در تماس باشید.

آخرین خبرها:

عنوان خبر: اخذ ویزای ترانزیت و شرایط آن
این گزارش خبری توسط تیم حقوقی حقوقی و خبرگزاری موسسه ثبتا آرشیو و تحت سریال منحصربفرد ثبت شد .

فهرست مطالب:

تبلیغات منتخب :

فهرست مطالب: