1652 امتیاز
5/5

اخذ ویزای مطبوعاتی و شرایط آن

امروز مورخ: ۰۷ /۰۱ /۱۴۰۳
اخذ ویزای مطبوعاتی و شرایط آن

اخذ ویزای مطبوعاتی و شرایط آن

اخذ ویزای مطبوعاتی و شرایط آن

اخذ ویزای مطبوعاتی و شرایط آن

موسسه بین المللی ثبتا بواسطه قدمت 20 ساله در زمینه اخذ ویزای مطبوعاتی و شرایط آن در سریع ترین زمان ممکن و همچنین بعنوان نماینده تام شما خدمات مربوط به اخذ ویزای مطبوعاتی و شرایط آن را بطور کامل از ابتدا تا انتها و مطابق با آخرین استانداردها و قوانین حاکم بر کشور هدف انجام میدهد بطوریکه در هیچ یک از مراحل اجرایی و فرایند کاری اخذ ویزای مطبوعاتی و شرایط آن نیاز به حضور شما در کشور هدف نمیباشد . این مجموعه همچنین به شما این اطمینان را میدهد که تجربه ای فراموش نشدنی در ارائه خدمات برای شما به ارمغان آورد .

هم اکنون به منظور اخذ ویزای مطبوعاتی و شرایط آن میتوانید با کارشناسان حقوقی موسسه تماس حاصل نمایید و یا از طریق همین سامانه بصورت اینترنتی درخواست خود را ثبت نهایی کنید .

مدارک مورد نیاز بمنظور اخذ ویزای مطبوعاتی و شرایط آن

شروط و الزامات اخذ ویزای مطبوعاتی و شرایط آن

مراحل اخذ ویزای مطبوعاتی و شرایط آن

توجه داشته باشید بمنظور اخذ ویزای مطبوعاتی و شرایط آن میبایست مراحل زیر طی شود :

مجموعه ثبتا توانسته با ایجاد شرایطی امکان ثبت درخواست و انجام مراحل اخذ ویزای مطبوعاتی و شرایط آن را بصورت آنلاین و اینترنتی فراهم کند ، هم اکنون کلیه متقاضیان میتوانند از طریق همین سامانه و با تکمیل فرم مربوطه همچنین بارگزاری مدارک خود نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند ، ثبت نام و ارسال درخواست در این سامانه به منزله ثبت نهایی درخواست میباشد لذا در صحت و سقم اطلاعات وارد شده کمال دقت را داشته باشید .

اخذ ویزای مطبوعاتی و شرایط آن

محتوای این صفحه عبارتند از:

ویزای مطبوعاتی

به‌طورکلی ورود یک شهروند با ملیتی خارجی به کشوری دیگر نیازمند اخذ ویزای موقت یا دائم می‌باشد. افرادی که اهل رسانه‌های خارجی، مطبوعات و رادیو هستند، اگر باهدف انجام فعالیت کاری قصد سفر داشته باشند، می‌بایست ویزای مطبوعاتی اخذ نمایند.

درصورتی‌که پس از اتمام دوره ویزای مطبوعاتی به کشور مقصد بازنگردید، ممکن است دریافت ویزاهایی که در آینده قصد دارید بگیرید مشکلی به وجود آید و یا با درخواست شما مخالفت شود.

ویزای مطبوعاتی نوعی ویزا است که جهت ورود خبرنگاران، دست‌اندرکاران امور مطبوعاتی و افراد مرتبط خارجی به ایران به‌منظور انجام امور مرتبط با حرفه‌شان و یا خروج خبرنگاران از ایران باهدف انجام امور کاری برای مدت‌زمانی مشخص صادر می‌گردد.

موارد صدور ویزای مطبوعاتی

ویزا مطبوعاتی برای افراد فعال درزمینهٔ خبرنگاری و روزنامه‌نگاری معتبر برای سفرهایی با اهداف کاری صادر خواهد شد. برخی از اهداف سفرها عبارت‌اند از:

  • شرکت در کنفرانس، سمینار، کنوانسیون یا جلسه به‌عنوان یک خبرنگار یا روزنامه‌نگار شرکت‌کننده
  • شرکت در یک جلسه سخنرانی و یا یک فعالیت دانشگاهی به‌عنوان یک خبرنگار یا روزنامه‌نگار

حداقل مدارک در حوزه مطبوعات

لازمه دریافت ویزای مطبوعاتی ارائه مدارکی دال بر کسب وظیفه از سازمان رسانه کشور می‌باشد. خبرنگاران در سطح بین الملل با کسب این مجوز، این امکان را خواهند داشت تا با شرکت در وقایع برجسته سیاسی، هنری و … در کشور مدنظر، آمار و اطلاعات لازم را به کشور خود را مخابره کنند.

جهت درخواست ویزای مطبوعاتی فرد متقاضی می‌بایست دارای شرایط مهمی باشد که به شرح زیر می باشند:

  • داشتن مدرکی که توسط یک سازمان حرفه‌ای خبرنگاری و روزنامه‌نگاری صادرشده است. (کارت خبرنگاری)
  • داشتن قرارداد رسمی با یک سازمان رسانه‌ای است.
  • شرکت کردن در کلاس‌های آموزشی حوزه خبرنگاری، کارگاه‌های عملی و اخبار
اخذ ویزای مطبوعاتی و شرایط آن

مدارک لازم برای ویزای مطبوعاتی

از مدارک ضروری که برای اخذ ویزای مطبوعاتی نیاز است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اصل گذرنامه به همراه حداقل شش ماه اعتبار بعد از اخذ ویزا 
  • یک نسخه تکمیل‌شده از فرم درخواست ویزا 
  • دو قطعه عکس ۴ ×۳ رنگی با زمینه سفید، به‌صورت تمام‌رخ که در سال جاری گرفته‌شده باشد.
  • شماره مجوز ویزا صادرشده از طرف وزارت امور خارجه کشور ایران
  • ارائه فیش واریز بانکی هزینه‌ی ویزا به‌حساب سفارت 
  • اصل گواهی بیمه مسافرتی ترجمه‌شده رسمی به انگلیسی با حداقل اعتبار سه ماه
 

درصورتی‌که بیش از یک فرد در پاسپورت شما گنجانده‌شده باشد، هر فرد که نیاز به ویزا دارد، می‌بایست یک درخواست جداگانه ارسال نماید. هنگام تکمیل فرم آنلاین ویزا عکس خود را نیز بارگذاری نمایید. اگر آپلود عکس نتواند انجام شود، باید یک عکس چاپ‌شده را در فرمت توضیح داده‌شده هنگام مراجعه به سفارت جهت تحویل مدارک، تحویل دهید.

نحوه درخواست ویزای مطبوعاتی

چندین مرحله برای درخواست ویزا وجود دارد. منظور از این مراحل و نحوه تکمیل آن‌ها ممکن است در سفارت یا کنسولگری کشور موردنظر که در آن درخواست می‌کنید، متفاوت باشد. لطفاً جهت آگاهی از دستورالعمل‌های موجود در وب‌سایت سفارت و یا کنسولگری که در آن درخواست می‌کنید، مشاوره بگیرید.

درحالی‌که ممکن است بتوانید در برخی کشورهای خارجی مانند ترکیه، دبی و… مصاحبه مربوط به ویزای مطبوعاتی را انجام دهید، بهتر است مصاحبه‌ی ویزای خود را در سفارت یا کنسولگری کشور مقصد و در کشوری که در آن زندگی می‌کنید انجام دهید.

زیرا ممکن است برای اخذ ویزای مسافرت به آن کشور نیز دچار مشکل شوید و مسئله مهم‌تر اینکه اگر برای مصاحبه به سفارت در کشوری دیگر بروید، در صورت پذیرفته شدن درخواست ویزای شما، جهت گرفتن آن می‌بایست به سفارت مربوطه در محل انجام مصاحبه حضوراً مراجعه نمایید.

روند درخواست ویزای مطبوعاتی

همانند سایر انواع ویزا، درخواست ویزای مطبوعاتی نیز مراحل خاص خود را دارد. در اولین مرحله روزنامه‌نگار درخواست آنلاین فرم ویزا مطبوعاتی غیر مهاجر را تکمیل کرده و هزینه‌های مربوط به درخواست ویزا را پرداخت می‌کند.

تمامی مدارک موردنیاز را جمع‌آوری نمایید. با جستجو در اینترنت و گرفتن مشاوره می‌توانید مطلع شوید که دقیقاً چه مدارکی موردنیاز است. جهت تکمیل پروسه می‌توانید از سفارت کشور موردنظر درخواست تعیین وقت سفارت نمایید. توجه داشته باشید؛ داشتن مدارک ناقص، ممکن است منجر به رد درخواست ویزای نوبت.

چه کسانی می توانند ویزای مطبوعاتی دریافت کنند؟

فعالیت‌های مشخصی وجود دارند که یک روزنامه‌نگار باید درگیر آن‌ها شود تا درخواست ویزای وی مورد تائید قرار گیرد. همچنین افرادی که اهل مطبوعات هستند و قصد انجام سفر کاری دارند، در برخی موارد مجاز به اخذ ویزا می‌شوند که به شرح زیر می‌باشند:

  • کارمند رسانه‌های اطلاعاتی خارجی یا کارمند شرکت تولیدی مستقل
  • از اعضای رسانه‌ای متصل به تولید یا پخش یک فیلم 
  • روزنامه‌نگار تحت قرارداد با یک سازمان حرفه‌ای روزنامه‌نگاری
  • روزنامه‌نگار خارجی مشغول به کار برای شعبه خارجی یا شرکت تابعه یک شبکه، روزنامه یا رسانه‌
  • خبرنگار فعال در فیلم‌برداری یک رویداد خبری یا مستند
  • نماینده معتبر دفتر توریستی
  • کارمند توزیع‌کننده اطلاعات صنعتی فنی در یک سازمان

آخرین خبرها:

عنوان خبر: اخذ ویزای مطبوعاتی و شرایط آن
این گزارش خبری توسط تیم حقوقی حقوقی و خبرگزاری موسسه ثبتا آرشیو و تحت سریال منحصربفرد ثبت شد .

فهرست مطالب:

تبلیغات منتخب :

فهرست مطالب: