1652 امتیاز
5/5

تلاش ستودنی انسان در راستای ارتباط گرفتن با فرازمینی ها

امروز مورخ: ۰۳ /۰۲ /۱۴۰۳

تلاش ستودنی انسان در راستای ارتباط گرفتن با فرازمینی ها

بی بی سی عنوان کرد:

پژوهشگران امید دارند که بتوانند اطلاعات بیشتری در مورد زندگی بر روی زمین در اختیار فضایی‌ها بگذارند. اگر می‌توانستید با فضایی‌ها گفتگو کنید چه چیزی را با آنها در میان میگذاشتید؟ خوب این همان موضوعی است که دانشمندان به آن فکر می‌کنند. آنها تصمیم گرفته‌اند تا پیام ویژه‌ای به فضا بفرستند به امید اینکه روزی موجودات فضایی هوشمند آنها را دریافت کنند و از وجود ما مطلع بشوند.

پیامی با سیستم دودویی یا باینری:

به نام بیاکون در گالاکسی (بی‌آی‌تی‌جی) که در آن اطلاعاتی دربارهٔ زندگی روی زمین، منظومهٔ شمسی و شکل ظاهری انسان‌ها قرار داده شده است و از هر موجود فرازمینی دعوت کرده است که اگر پیام را دریافت می‌کند به آن واکنش نشان بدهد. گروهی از پژوهشگران که از جمله جوناتان جیانگ، پژوهشگر ناسا هم در میان آنهاست در مقاله‌ای اظهار کرده اند که ایدهٔ ارتباط با موجودات هوشمند فرازمینی گام بلند و هیجان‌انگیزی در اکتشافات کیهانی است و این کار از نظر فنی فقط در چند دههٔ اخیر ممکن گشته است. آنها می‌گویند:”برای دست‌یافتن به چنین فرصتی پیام بی‌آی‌تی‌جی طوری طراحی و تدوین شده است که قابل ارسال با پیشرفته‌ترین ابزارهای موجود را داشته باشد.

آخرین پیام ارسالی برای موجودات هوشمند فضایی:

این پیام از رصدخانهٔ آرسیبو در شمال پورتوریکو فرستاده شد. اولین بار نیست که انسان‌ها تصمیم گرفته‌اند با موجودات فرازمینی ارتباط برقرار کنند. در سال ۱۹۷۴، پیام رادیویی کدبندی‌شده که شامل اطلاعات اولیه دربارهٔ انسان‌ها و زمین بود از رصدخانهٔ آرسیبو در شمال پورتوریکو به فضا ارسال گشت.این اقدام یکی از مجموعه اقداماتی بود که برای جلب توجه عمومی به ارتقا چشمگیر رادیوتلسکوپ آرسیبو انجام گرفت هرچند گروهی از پژوهشگران واقعاً امیدوار بودند که بتوانند با موجودات فرازمینی ارتباط برقرار کنند که متأسفانه تا امروز ممکن نشده است. بااین‌حال پژوهشگرانی که تصمیم گرفتند جدیدترین پیام را به فضا بفرستند آن را چنان تنظیم کرده‌اند که به دست موجودات هوشمند فرازمینی برسد.

در مقالهٔ منتشرشدهٔ پژوهشگران آمده است:

برخلاف پیام ارسالی آرسیبو که قصد آن نمایش توانایی فنی امکانات رادیویی فضایی مدرن بود، پیام بی‌آی‌تی‌جی برای تمام مناطق ممکن در کهکشان راه‌شیری که احتمال وجود فرازمینیان هوشمند وجود دارد فرستاده شده است. در این مطلب اطلاعاتی هم دربارهٔ مناسب‌ترین روش ارسال پیغام آمده است و این نکته که کهکشان راه‌شیری منطقه‌ای است که بیشترین احتمال وجود موجودات هوشمند در آن است و پیام در بهترین زمان ممکن فرستاده شده. اگر روزی این پیام برسد جای امیدواری است که بتوان اطلاعات پیچیده‌تر مثل قواعد بازی شطرنج را با موجودات فضایی هوشمند به اشتراک گذاشت.

 

آخرین خبرها:

عنوان خبر: تلاش ستودنی انسان در راستای ارتباط گرفتن با فرازمینی ها
این گزارش خبری توسط تیم حقوقی حقوقی و خبرگزاری موسسه ثبتا آرشیو و تحت سریال منحصربفرد ثبت شد .

فهرست مطالب:

تبلیغات منتخب :

فهرست مطالب: