1652 امتیاز
5/5

به صورت قانونی در دبی موتورسواری کنید

امروز مورخ: ۰۴ /۰۲ /۱۴۰۳

به صورت قانونی در دبی موتورسواری کنید

راهنمای دریافت گواهینامه موتور سیکلت در دبی:

شاید موتورسیکلت در دبی چندان وسیله‌ی نقلیه‌ی رایج و پرطرفداری نباشد، با این وجود این شهر نیز میزبان تعدادی از علاقه مندان به موتور را در خیابان‌های خود میباشد. برخی موتورسیکلت را به دلیل سبک و عملکرد آن به ماشین ارجحیت می دهند، برخی دیگر موتور سیکلت را به دلیل راحتی آن دوست دارند. با این حال، موتورسواری بسیار متفاوت از رانندگی با ماشین میباشد. افرد برای موتور سواری ایمن در شهر به آموزش و تمرین مناسب نیاز دارد. به همین دلیل است که داشتن گواهینامه موتور سیکلت در دبی حتی در صورت داشتن گواهینامه رانندگی خودرو الزامی میباشد.

موضوعات موردبحث در این مقاله به شما کمک می‌کند تا فرآیند اخذ گواهینامه موتور سیکلت در دبی را بطور کامل آموزش ببینید. بنابراین اگر به راندن موتور سیکلت علاقه‌مند و به دنبال گرفتن گواهینامه موتور سیکلت در دبی میباشید، تا انتهای خبر را دنبال کنید.

نحوه دریافت گواهینامه موتور سیکلت در دبی:

برای درخواست گواهینامه موتور سیکلت واجدین شرایط میبایست 17 سال یا بیشتر سن داشته باشند. برای شروع فرآیند دریافت گواهینامه، می‌توانید به هر یک از موسسات آموزش رانندگی ثبت شده در امارات که دوره های موتور سیکلت را ارائه میدهند مراجعه کنید و درخواست خود را به همراه مدارک مورد نیاز تحویل دهید.

موسسات رانندگی در دبی:

موسسات ذیل از جانب اداره راه و ترابری (RTA) دارای مجوز هستند و به عنوان بهترین آموزشگاه‌های رانندگی در دبی برای ارائه دوره‌های موتور سواری به حساب می‌آیند.
• موسسه رانندگی امارات (Emirates Driving Institute)
• مرکز رانندگی موتور گلادری ( Galadari Motor Driving Centre )
• مرکز رانندگی الاهلی ( Al Ahli Driving Centre )
• مرکز رانندگی بل هاسا ( Belhasa Driving Centre )
• مرکز رانندگی دبی (Dubai Driving Centre )

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام:

این مدارک را حین ثبت نام به همراه خود ببرید یا بعد از ثبت نام آنها را برای آموزشگاه تهیه فرمایید.
• کپی پاسپورت و صفحه ویزای اقامت
• کپی و اصل امارات آی دی
• ضامن یا کفیل از NOC (ترجیحا با امضا و مهر)
• دو عکس
• گزارش تست چشم

گزارش تست چشم:

شما به یک گزارش از معاینه چشم تهیه شده از یک موسسه مراقبت‌های بهداشتی معتبر توسط اداره بهداشت دبی (DHA) نیاز دارید. برای راحتی عموم، اکثر موسسات رانندگی مجهز به امکانات تست چشم نیز میباشند. فهرستی از مراکز مجاز تست چشم در وب سایت RTA وجود دارد. آزمایش چشم جای نگرانی زیادی ندارد زیرا RTA برخی از الزامات استاندارد بینایی را به صورت فهرست تهیه کرده است.

مجوز گرفتنِ شخص متقاضی:

در اینجا یک راهنمای گام به گام برای گرفتن مجوز در دبی آورده شده است که میتوانید از آن استفاده کنید. در سیستم الکترونیکی RTA، موسسات رانندگی دارای باجه هایی برای پردازش اطلاعات در سریع‌ترین زمان ممکن هستند. بعد از اینکه تست چشم پزشکی خود را تکمیل کردید، می‌توانید فایل ترافیک خود را باز کنید. شما مجوز آموزش خود را به همراه کتابچه راهنمای RTA دریافت خواهید کرد تا در مورد قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در دبی اطلاعات کسب کنید.

اتمام دوره برای گرفتن گواهینامه موتور سیکلت:

آزمون موتورسیکلت نیز مانند آزمون رانندگی خودرو به دو بخش تئوری و عملی تقسیم میگردد.

بخش اول آزمون نظری:

شما باید در هشت جلسه در مورد موضوعاتی مانند علائم راهنمایی و رانندگی، قوانین و مقررات، ایمنی جاده‌ها و مدیریت ریسک شرکت کنید. شما می‌توانید از طریق پورتال الکترونیکی موسسه انتخابی خود به صورت آنلاین شرکت کنید یا شخصا در کلاس‌ها حضور داشته باشید. هر موسسه قوانین خاص خود را در مورد حضور دارد و ممکن است تغییر کند. بعد از اتمام جلسات نظری می‌توانید آزمون تئوری RTA را رزرو کنید. این آزمون حدودا دارای 40 سوال میباشد که برای قبولی در آزمون باید حداقل به 30 سوال آن جواب دهید.

بخش دوم آزمون عملی:

اگر درخواست شما برای گواهینامه موتور سیکلت در دبی جدی میباشد، باید 15 ساعت در کلاس‌های عملی شرکت کنید. اگر قبلاً گواهینامه موتور سیکلت را از لیست کشورهای پذیرفته شده دارید، ممکن است میزان ساعت کلاس عملی شما به 8 کاهش یابد. جلسه عملی شامل آموزش در فضای باز است که به آن آزمون محوطه گفته می‌شود. پس از گذراندن اصول اولیه برنامه راندن موتورسیکلت در جاده، موسسه به شما اجازه می‌دهد تا آزمون رسمی ارزیابی جاده RTA را برای خود در نظر بگیرید.

تسهیلاتی نظیر مترجمی:

به طور معمول، امکان دارد نیازی به مترجم نداشته باشید، زیرا کلاس‌ها معمولاً به دو زبان انگلیسی و عربی برگزار می‌شوند. اکنون بیشتر موسسات قصد دارند دامنه زبان‌های خود را گسترش دهند تا زبان‌های دیگری مانند اردو، هندی، فارسی، تامیل و چینی را نیز در برگیرند. اگر به مترجم نیاز دارید، هنگام باز کردن فایل ترافیک، حتماً از RTA جهت داشتن مترجم درخواست فرمایید.برای داشتن مترجم نیاز به یک درخواست کتبی به زبان دلخواه شما میباشد، که هزینه این سرویس می تواند تا 400 درهم به هزینه های شما اضافه کند.

 

آخرین خبرها:

عنوان خبر: به صورت قانونی در دبی موتورسواری کنید
این گزارش خبری توسط تیم حقوقی حقوقی و خبرگزاری موسسه ثبتا آرشیو و تحت سریال منحصربفرد ثبت شد .

فهرست مطالب:

تبلیغات منتخب :

فهرست مطالب: