مهاجرت و اخذ اقامت ترکیه

 (5/5) 1513 امتیاز  
0 / 5

Your page rank:

موسسه بین المللی ثبتا (Sabtta Group) با ایجاد شعب خود در 34 کشور کلیه خدمات در زمینه مهاجرت و اخذ اقامت ترکیه را به عنوان نماینده تام شما در کشور مورد نظر انجام میدهد . موسسه ثبتا به پشتوانه سالها تجربه و کادر مجرب و متخصص تمامی امور مربوط به خدمات مهاجرت و اخذ اقامت ترکیه را در در سریع ترین زمان ممکن به متقاضیان ارائه میکند .

امروز مورخ: ۰۷ /۰۱ /۱۴۰۳
پاسخگویی 24H
واحد پشتیبانی
شبکه جهانی
بیش از 34 شعبه
رتبه MQFL
گواهینامه cess
130.000 RG
130 هزار ثبت موفق

وضعیت : قابل ارائــــــــــــــــــــه (فعـــــــــــــــال)

مهاجرت و اخذ اقامت ترکیه
مهاجرت و اخذ اقامت ترکیه

مهاجرت و اخذ اقامت ترکیه

موسسه بین المللی ثبتا بواسطه قدمت 20 ساله در زمینه مهاجرت و اخذ اقامت ترکیه در سریع ترین زمان ممکن و همچنین بعنوان نماینده تام شما خدمات مربوط به مهاجرت و اخذ اقامت ترکیه را بطور کامل از ابتدا تا انتها و مطابق با آخرین استانداردها و قوانین حاکم بر کشور هدف انجام میدهد بطوریکه در هیچ یک از مراحل اجرایی و فرایند کاری مهاجرت و اخذ اقامت ترکیه نیاز به حضور شما در کشور هدف نمیباشد . این مجموعه همچنین به شما این اطمینان را میدهد که تجربه ای فراموش نشدنی در کیفیت ارائه خدمات برای شما به ارمغان آورد .
هم اکنون به منظور مهاجرت و اخذ اقامت ترکیه میتوانید با کارشناسان حقوقی موسسه تماس حاصل نمایید و یا از طریق همین سامانه بصورت اینترنتی درخواست خود را ثبت نهایی کنید .

مدارک مورد نیاز بمنظور مهاجرت و اخذ اقامت ترکیه

شروط و الزامات مهاجرت و اخذ اقامت ترکیه

مراحل مهاجرت و اخذ اقامت ترکیه

توجه داشته باشید بمنظور مهاجرت و اخذ اقامت ترکیه میبایست مراحل زیر طی شود :

مجموعه ثبتا توانسته با ایجاد شرایطی امکان ثبت درخواست و انجام مراحل مهاجرت و اخذ اقامت ترکیه را بصورت آنلاین و اینترنتی فراهم کند ، هم اکنون کلیه متقاضیان میتوانند از طریق همین سامانه و با تکمیل فرم مربوطه همچنین بارگزاری مدارک خود نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند ، ثبت نام و ارسال درخواست در این سامانه به منزله ثبت نهایی درخواست میباشد لذا در صحت و سقم اطلاعات وارد شده کمال دقت را داشته باشید .

مهاجرت و اخذ اقامت ترکیه

محتوای این صفحه عبارتند از:

مقدمه بر مهاجرت و اقامت ترکیه

ترکیه برای کار و تحصیل بسیار قوی است و با بهترین دانشگاه‌ها و کمپانی‌های معتبر دنیا ارتباط دارد. افرادی که قصد دارند این کشور را برای زندگی انتخاب نمایند، باید ابتدای امر شرایط دقیق روش‌های مختلف را مورد بررسی قرار دهند و طبق هدفشان از این انتخاب، مدارک و هزینه‌های موردنیاز را تهیه نمایند.

مهم‌ترین و وسوسه‌ برانگیزترین نکته راجع‌به مهاجرت به ترکیه، هزینه کم نسبت‌به سایر کشورها و همچنین روابط خوبی است که دولت این کشور با ایران دارد. شما با اخذ پاسپورت ترکیه اجازه ورود به اکثر کشور‌های اروپایی، کانادا و … را خواهید داشت.

میزان سواد، سطح سرمایه، نوع مهاجرت، مدت زمان اقامت، نوع اقامت و همین طور تهیه مدارک لازم از دیگر موضوعات مهم است که باید مورد بررسی قرار دهید.

راحت‌ترین روش مهاجرت به ترکیه

راحت ترین روش مهاجرت به ترکیه با توجه به شرایط هر فرد متفاوت است؛ در نظر داشته باشید که یکی از آسان‌ترین روش‌های ورود به این کشور، اقامت کوتاه مدت است که عموماً یک ساله خواهد بود. این اقامت برای فعالیت‌های مختلف مانند تحصیل در ترکیه و یا اهداف توریستی صورت می‌گیرد. در اینجا مثالی ساده‌تر در خصوص مهاجرت به ترکیه با اقامت کوتاه مدت می‌زنیم. اقامت به منظور تحقیقات علمی می‌تواند یکی از گزینه‌های آسان محسوب شود.

افرادی که قصد دارند از طریق سرمایه‌گذاری وارد این کشور شوند، یکی از آسان‌ترین روش‌ها را انتخاب کرده‌اند (میزان سرمایه‌ای که در ترکیه هزینه خواهید کرد تقریبا یک چهارم سایر کشور های اروپایی خواهد بود).

اقامت و مهاجرت به ترکیه با اجاره خانه از دیگر روش‌های آسان ورود به این کشور است؛ همین طور کسانی که قصد دارند در برنامه‌ها و کارگاه‌های آموزشی شرکت نمایند و یا در برنامه‌های بین‌المللی حضور یابند، می‌توانند از اقامت یک ساله این کشور استفاده کنند. یکی دیگر از روش‌های ورود آسان به این کشور، یادگیری زبان ترکی است که به نوبه خود می‌تواند بسیار آسان و سریع باشد.

میزان رضایت مهاجران ترکیه

وضعیت کار در این کشور از سال 2017 به بعد با رشد 17 درصدی همراه بوده است و نشان می‌دهد که از نظر کار و درآمدزایی برای جوانان میزان رضایت با سیر صعودی همراه است. به عنوان مثال ثبت شرکت در ترکیه به نسبت کشورهای دیگر آسان‌تر و کم هزینه‌تر است. آمارها نشان می‌دهد که مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل با رضایت همراه است. از نظر خرید ملک و همین‌طور اجاره منزل می‌توان ترکیه را در لیست کشورهای ارزان قیمت در نظر داشت. 

افرادی که از پشتوانه متوسط مالی برخوردار هستند، اغلب میزان رضایت بالایی برای زندگی در کشور ترکیه اعلام نموده‌اند. افرادی که از نظر تحصیل با مدرک و یا تخصص بالایی هستند، می‌توانند با یادگیری زبان ترکی به شغل قابل قبولی دست یابند. در نظر داشته باشید که افرادی که بدون هیچ برنامه ریزی صحیحی این کشور را برای زندگی انتخاب می‌کنند، شاید آن‌طور که باید رضایت نداشته باشند.

مهاجرت و اخذ اقامت ترکیه

آمار مهاجران به ترکیه

میزان مهاجرت به کشور ترکیه در سال های اخیر افزایش یافته است؛ اما در این بخش سعی می‌کنیم که با نگاهی دقیق و کاربردی یک بررسی آماری روتین و استاندارد داشته باشیم. اینطور که شواهد نشان می‌دهد، میزان مهاجرت از ایران به ترکیه به میزان۴/۲۲ درصد افزایش یافته است که به نوبه خود رقم قابل توجهی است.

رقمی که برای سال های اخیر در دسترس ما است به این شکل از 3.52 درصد مردان و 7.47 درصد زنان این کشور را برای مهاجرت انتخاب کرده‌اند که درصد آقایان با اختلاف کم از بانوان بیشتر است. افراد بین 25 الی 29 سال 12 درصد از مهاجران را تشکیل می‌دهند و افرادی که بین 20 الی 24 سال سن دارند در حدود 6.11 درصد را به خود اختصاص داده‌اند. افراد بالای 30 سال در حدود 10 درصد از مهاجران را تشکیل داده و این طور که شواهد نشان می‌دهد افراد کمتر از 17 سال و بالای 60 سال کمتر از 5 درصد را پوشش می‌دهند.

استانبول در دسته شهرهای بسیار مشهور ترکیه قرار دارد که در سال گذشته بیشترین میزان مهاجر را به خود اختصاص داده است و رقم 65 درصدی برای این شهر اعلام شده است. پس از آن آنکارا و آنتالیا در رتبه دوم قرار دارند و البته ازمیر نیز با درصد بالایی در این لیست قرار دارد . شهر بورسا نیز مورد تأیید ایرانیان واقع شده است و آمار 22 درصدی برای این شهر اعلام شده است. رده اول مهاجرت به این کشور عراقی‌ها هستند و البته سوری‌ها و آذربایجانی‌ها نیز در این لیست دیده می‌شوند.

مهاجرت و اقامت ترکیه

ترکیه بسیار مهاجرپذیر است و از نظر جغرافیایی با ایران هم‌مرز است و به همین دلیل اگر به لیست کشورهایی که برای مهاجرت در نظر گرفته شده است نگاه کنیم به نظر می‌رسد که ترکیه در اولویت قرار دارد؛ همچنین تحصیل در ترکیه بین دانشجویان ایرانی بسیار محبوب شده است و مهاجرت تحصیلی به ترکیه سالانه افزایش می‌یابد.

طبق آماری که به دست ما رسیده است ترکیه کشور مورد تأیید 85 درصد از ایرانیان برای مهاجرت محسوب می‌شود. از دیگر دلایل اقامت ترکیه می‌توان به هزینه‌های ارزان و شرایط زندگی تاحدودی مشابه با ایران اشاره نمود. به هر حال کار در ترکیه در وضعیت خوبی قرار دارد و همین طور هزینه‌های زندگی در این کشور به نسبت کشورهای اروپایی ارزان‌تر است.

افراد در سنین جوانی بیشتر علاقه به مهاجرت به این کشور دارند و نیاز است که شرایط مختلف به شکل دقیق و اصولی رعایت شود. رتبه این کشور نسبت به دو سال گذشته با رشد 5 درصدی در زمینه مهاجرت همراه بوده است و زندگی ایرانیان در ترکیه را آسان می‌کند. شرایط اقامت در این کشور به‌طور کلی بستگی به هدف شما از سفر خواهد داشت و نیاز است که در این زمینه بررسی‌های دقیق صورت بگیرد.

شهرهای مهاجرتی ترکیه

استانبول مهاجرپذیرترین شهر ترکیه محسوب می‌شود؛ به‌طوری که اولین انتخاب افراد به شمار می‌آید. این شهر از نظر فرهنگی و اقتصادی رتبه اول را به خود اختصاص داده است. در نظر داشته باشید که استانبول بهترین شرایط کار و درآمدزایی را برای ایران فراهم ساخته است. این شهر در سال 2020 در حدود 65 درصد مهاجرت را به خود اختصاص داده است.

پس از استانبول شهر آنکارا گزینه مناسبی برای مهاجرت و تحصیل در ترکیه محسوب می‌شود. این شهر نیز 30 درصد از مهاجران را به خود اختصاص داده است. در نظر داشته باشید که آنکارا و آنتالیا از نظر فضای گردشگری و تحصیلی گزینه‌های جالبی محسوب می‌شوند.

شهرهای بورسا و ازمیر از سایر شهرها کمتر مهاجرخیز است. عموماً ایرانی‌ها ترجیح می‌دهند که استانبول را برای زندگی و مهاجرت انتخاب نمایند و دلیل این امر مشخص است؛ آب و هوای استانبول، شرایط کار و زندگی و همین طور فرهنگ مردم این شهر با ایرانیان سازگارتر است.

اخذ پاسپورت ترکیه

پاسپورت ترکیه در دنیا رتبه 52 را دارد ( این آمار طبق لیست هنلی اعلام شده است). به‌طور کلی آلمان و سوئد رتبه‌های اولیه و افغانستان رتبه آخر یعنی 104 را دارد. برای اخذ پاسپورت این کشور نیاز است که در ابتدا ویزای اخذ شده و سپس دوره اقامت موقت آغاز شود.

پس از آن افراد باید طبق زمان اعلام شده در این کشور زندگی و یا کار نمایند تا بتوانند اقامت دائم را کسب کنند. پس از اخذ اقامت دائم و گذشت زمان مشخص در صورتی که فرد به این کشور آسیب مالی و سیاسی وارد نکرده باشد، شرایط اخذ پاسپورت فراهم می‌شود.

به‌طور کلی اقامت موقت این کشور باید به مدت 8 سال تمدید شود تا فرد بتواند واجد شرایط دریافت اقامت دائم و دریافت پاسپورت این کشور باشد. داشتن شرکت فعال و یا خرید خانه در ترکیه و گرفتن اقامت، می‌تواند مسیر مهاجرت به ترکیه را آسان‌تر و به‌طور کلی برای اقامت دائم و پاسپورت آن، یک گزینه کمک‌کننده محسوب شود.

فهرست مطالب

فهرست مطالب