مهاجرت و اخذ اقامت عراق

 (5/5) 1513 امتیاز  
0 / 5

Your page rank:

موسسه بین المللی ثبتا (Sabtta Group) با ایجاد شعب خود در 34 کشور کلیه خدمات در زمینه مهاجرت و اخذ اقامت عراق را به عنوان نماینده تام شما در کشور مورد نظر انجام میدهد . موسسه ثبتا به پشتوانه سالها تجربه و کادر مجرب و متخصص تمامی امور مربوط به خدمات مهاجرت و اخذ اقامت عراق را در در سریع ترین زمان ممکن به متقاضیان ارائه میکند .

امروز مورخ: ۰۶ /۰۱ /۱۴۰۳
پاسخگویی 24H
واحد پشتیبانی
شبکه جهانی
بیش از 34 شعبه
رتبه MQFL
گواهینامه cess
130.000 RG
130 هزار ثبت موفق

وضعیت : قابل ارائــــــــــــــــــــه (فعـــــــــــــــال)

مهاجرت و اخذ اقامت عراق
مهاجرت و اخذ اقامت عراق

مهاجرت و اخذ اقامت عراق

موسسه بین المللی ثبتا بواسطه قدمت 20 ساله در زمینه مهاجرت و اخذ اقامت عراق در سریع ترین زمان ممکن و همچنین بعنوان نماینده تام شما خدمات مربوط به مهاجرت و اخذ اقامت عراق را بطور کامل از ابتدا تا انتها و مطابق با آخرین استانداردها و قوانین حاکم بر کشور هدف انجام میدهد بطوریکه در هیچ یک از مراحل اجرایی و فرایند کاری مهاجرت و اخذ اقامت عراق نیاز به حضور شما در کشور هدف نمیباشد . این مجموعه همچنین به شما این اطمینان را میدهد که تجربه ای فراموش نشدنی در کیفیت ارائه خدمات برای شما به ارمغان آورد .
هم اکنون به منظور مهاجرت و اخذ اقامت عراق میتوانید با کارشناسان حقوقی موسسه تماس حاصل نمایید و یا از طریق همین سامانه بصورت اینترنتی درخواست خود را ثبت نهایی کنید .

مدارک مورد نیاز بمنظور مهاجرت و اخذ اقامت عراق

شروط و الزامات مهاجرت و اخذ اقامت عراق

مراحل مهاجرت و اخذ اقامت عراق

توجه داشته باشید بمنظور مهاجرت و اخذ اقامت عراق میبایست مراحل زیر طی شود :

مجموعه ثبتا توانسته با ایجاد شرایطی امکان ثبت درخواست و انجام مراحل مهاجرت و اخذ اقامت عراق را بصورت آنلاین و اینترنتی فراهم کند ، هم اکنون کلیه متقاضیان میتوانند از طریق همین سامانه و با تکمیل فرم مربوطه همچنین بارگزاری مدارک خود نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند ، ثبت نام و ارسال درخواست در این سامانه به منزله ثبت نهایی درخواست میباشد لذا در صحت و سقم اطلاعات وارد شده کمال دقت را داشته باشید .

مهاجرت و اخذ اقامت عراق

محتوای این صفحه عبارتند از:

اقامت و مهاجرت به عراق

برای مهاجرت به عراق و دریافت اقامت عراق روش‌های زیادی وجود دارد یکی از راه‌های مهاجرت به عراق، مهاجرت کاری به عراق می‌باشد. وجود فضای گردشگری و زیارتی در عراق باعث شده تا رشد کاری بیشتری در این کشور صورت گیرد. گردشگری در کشور عراق از میزان درآمد زایی بالایی برخوردار است و با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته سیستم اقامتی در این کشور در طی سال‌های اخیر با تغییرات زیادی مواجه بوده است.

آمار مهاجرت به عراق (Immigration to Iraq) برای کار این روزها بیشتر از سال‌های گذشته است. مردم خارجی اغلب علاقه‌مند به مهاجرت به سلیمانیه عراق و خواستار مهاجرت به اربیل عراق هستند. سلیمانیه و اربیل از شهرهای زیبا و دیدنی در کردستان عراق محسوب می‌شوند.

از دیگر روش‌های مهاجرت به عراق می‌توانیم به مهاجرت تحصیلی به عراق، مهاجرت به عراق از طریق ازدواج، تولد فرزند، پناهندگی، توریستی، مهاجرت به عراق از طریق همراه و مهاجرت از طریق سرمایه گذاری اشاره کنیم.

جو سیاسی و خطرات امنیتی موجود در عراق کمی شرایط مهاجرت به این کشور را سخت کرده است. در این گزارش به صورت جامع به چگونگی شرایط مهاجرت به عراق را در سال ۲۰۲۱ بیان می‌کنیم. 

 

مشاغل مورد نیاز عراق

همان‌طور که می‌دانید سلیمانیه یکی از شهرهای رو به رشد و پیشرفت در کشور عراق است. پس بی‌شک به نیروی کار در زمینه‌های مختلف بلاخص ساخت‌وساز (جهت توسعه و آبادانی شهر) نیاز دارد.

در سلیمانیه عراق و همچنین کردستان عراق خصوصاً در شهر اربیل اکثر مشاغل فنی و مهارتی مورد استقبال افراد زیادی هستند و نیاز به مدرک تحصیلی دانشگاه ندارند.

به همین خاطر افرادی که در ایران شغل و حرفه‌ای را دنبال می‌کنند (مانند بنایی، کابینت سازی، داربست، مکانیک خودرو…) می‌دانند که در ایران درامد مناسب برای اکثریت مشاغل فنی و مهارتی به‌ سختی پیدا می‌شود. ولی در سلیمانیه عراق و همچنین اربیل عراق این مشاغل درامدهای مناسبی را شامل می‌شوند.

کردستان عراق و همچنین سلیمانیه شهرهایی با خرج و مخارج بالا نسبت به کشورهای همسایه مانند گرجستان و ترکیه نیستند، همین امر باعث شده که نیروهای کار ایرانی، بتوانند کار در عراق با حقوق بالا داشته باشند و از این طریق ذخیره مالی کسب کنند. البته این نکته حائز اهمیت می‌باشد که کار در عراق خصوصاً کار در سلیمانیه عراق همچنین نیازمند داشتن تخصص و تجربه کاری است.

بنابراین کار در عراق در مشاغل خدماتی و کارگری نظیر (استخدام کاشی‌کار در عراق، کار ساختمانی در عراق، جوشکاری در اربیل عراق و …) و نیز مشاغل فنی و مهندسی با تحصیلات دانشگاهی (همانند کار در عراق برای مهندس عمران) پیدا می‌شود. همچنین کار در عراق برخلاف ویزاهای کاری انگلستان و ویزای کاری آلمان به سطح زبان پایین تری نیاز است.

دریافت اقامت و ویزای عراق

صدور ویزاهای مختلف عراق با توجه به نوع آن‌ها متفاوت است. از جمله ویزاهای عراق شامل ویزای تحصیلی، توریستی، کاری، سرمایه‌گذاری، شرایط خاص، همراه، گروهی و … اشاره کرد.

نکته مهم درباره دریافت ویزای عراق: برای دریافت ویزای گروهی عراق نیازی به حضور همه افراد نخواهد بود و یک نفر باید به عنوان نماینده انتخاب شود و مسئولیت بقیه اعضای گروه را به عهده بگیرد. با دریافت این ویزا افراد اجازه عبور انفرادی از مرز را ندارند و باید در تمام مدت نیز همه افراد با هم باشند.

مدت زمانی که برای صدور ویزای گروهی عراق در نظر گرفته می‌شود با شرط اینکه مدارک کامل باشد ۴ روز کاری است در غیر این صورت باید تا زمان کامل شدن مدارک همه افراد زمان در نظر گرفته می‌شود.

تا زمانی که در این کشور هستید باید ویزای عراق را با خود به همراه داشته باشید تا دچار مشکلی نشوید.

مهاجرت و اخذ اقامت عراق

انواع ویزای عراق با توجه به هدف سفر

بر اساس هدفی که مسافر اعلام می‌نماید نوع ویزای آن مشخص می‌شود. البته باید توجه داشته باشید که دلایل کافی برای درخواست ویزای مورد نظرتان باید داشته باشید، یعنی ارائه مدارک کافی و اثبات این مسئله که مستحق دریافت آن نوع ویزا هستید.

 ویزاهای رایج کشور عراق عبارت‌اند از: ویزای توریستی و سیاحتی،‌ دانشجویی و تحصیلی،‌ تجاری و بیزنسی، ‌پژوهشی و تحقیقاتی و…‌ پس در نتیجه مجددا توصیه می‌کنیم که از ابتدا می‌بایست روادید درخواست شده توسط مسافر می‌بایست مناسب فعالیت مورد نظر (تجاری، توریستی، دانشجویی و بیزنسی) باشد. در غیر این صورت شاید با ویزای وی مخالفت و یا ممکن است مسافر در خلال سفر خود دچار مشکلاتی شود.

ویزای سینگل عراق: با ویزای سینگل متقاضی تنها اجازه یک‌بار ورود به خاک کشور مورد نظر را دارد و با خروج شخص از کشور آن، این ویزا باطل خواهد شد.
ویزای مالتی پل عراق: با ویزای مولتی پل این امکان به متقاضی داده می‌شود که در طی مدت اعتبار ویزا می‌تواند مکررا به کشور مورد نظر وارد یا از آن خارج شود.

شرایط مهاجرت به عراق

در عراق نیز همانند سایر کشورهای دنیا، در مجموع 7 روش اصلی برای مهاجرت به عراق و گرفتن تابعیت عراق تعریف می شوند.

این روش ها تولد، ازدواج، پناهندگی، روش مهاجرت افراد خاص و هنرمندان، کار، تحصیل و سرمایه گذاری می باشند که در قسمت های بعدی گزارش ثبتا به آن می پردازیم.

در بحث مهاجرت، در صورتی که شخصی به هدف بهبود شرایط زندگی شخصی خود و خانواده اش به دنبال مهاجرت باشد، مسلماً پیشنهاد اول ما کشورهایی هستند که با وضع قوانینی از حقوق مهاجرین و دارایی های مهاجرین حمایت بسیار بیشتری انجام می دهند که از جمله این کشورها، اتریش است.

گرفتن اقامت و تابعیت عراق 2021

بسیاری از افرادی که به دنبال مهاجرت به عراق هستند، به ویژه افرادی که به هدف تجارت و سرمایه گذاری وارد این کشور می شوند، به دلیل اعتبار پایین پاسپورت عراق شاید به دنبال دریافت تابعیت عراق نباشند.

ولی طبق قانون موجود در عراق افرادی که از طریق کار، تولد و یا ازدواج وارد این کشور شوند می توانند بعد از گذشت 5 سال درخواست اقامت دائم عراق دهند.

افرادی که از طریق ویزای کار عراق وارد این کشور می شوند، در صورت اشتغال تمام وقت به مدت پنج سال در این کشور می توانند اقامت دائم عراق را دریافت کنند. دانشجویان خارجی نیز در صورت اشتغال پس از تحصیل در عراق می توانند از این شرایط استفاده کنند. افرادی که با یک شخص عراقی ازدواج می کنند نیز پس از گذشت 5 سال از ازدواج و زندگی در عراق می توانند اقامت این کشور را به دست آورند. 

سرمایه گذاران خارجی پس از گذشت 3 سال می توانند به این مهم دست پیدا کنند و همچنین اقامت کردستان عراق را نیز می توانند دریافت کنند. اشخاصی که دارای اقامت دائم عراق هستند در صورتی که 5 سال از این تاریخ گذشته باشد و در این 5 سال به توالی در عراق زندگی کرده باشند می توانند درخواست تابعیت عراق را بدهند. 

آمار مهاجران به عراق

کشور عراق به ایران نزدیک است و یکی از بهترین گزینه هایی است که برای ایرانیان وجود دارد، در این کشور حرم مطهر امامان زیادی دیده می‌شود و این روند سبب می‌شود که امار مهاجرانی که برای زیارت وارد کشور عراق می‌شوند نیز بیشتر شود. عراق همسایه ایران است اما ورود به آن نیاز به اخذ ویزا دارد.

بسیاری از مهاجرانی که به کشور عراق سفر می‌کنند از ویزای یک ماهه انفرادی استفاده می‌کنند؛ این ویزا به صورت انفرادی در نظر گرفته می‌شود و به طور کلی دارندگان این ویزا می‌توانند به تنهایی در مدت مشخصی در کشور عراق حضور داشته باشد.

آمار مهاجران ویزای گروهی نیز در سال های اخیر زیاد شده است. این ویزا برای گروه مشخصی صادر می‌شود و فردی به عنوان نماینده می‌بایست ویزای گروهی را دریافت نماید. مبرهن است که می‌بایست مدارک همه افراد حاضر باشد و در صورتی که هر شخص مدرکی کم داشته باشد در صدور ویزای گروهی برای همه اشخاص مشکل ایجاد می‌شود.

آمار مهاجرانی که به قصد کار وارد کشور عراق می‌شوند نیز این روزها بیشتر از سال های گذشته است، حقیقت این است که وجود فضای گردشگری بالا در کشور عراق سبب شده است که رشد کاری بیشتری در کشور عراق صورت بگیرد، رشد کاری در کشور عراق می‌تواند به چندین صورت پیش برود، حقیقت این است گردشگری در کشور عراق پتانسیل درآمدزایی بالایی دارد و ارزیابی ها نشان می‌دهد که سیستم اقامتی در این کشور در چند سال اخیر تغییرات زیادی داشته است.

فهرست مطالب

فهرست مطالب