1652 امتیاز
5/5

اخذ ویزای توریستی

امروز مورخ: ۰۷ /۰۱ /۱۴۰۳
اخذ ویزای توریستی

اخذ ویزای توریستی

اخذ ویزای توریستی

اخذ ویزای توریستی

موسسه بین المللی ثبتا بواسطه قدمت 20 ساله در زمینه اخذ ویزای توریستی در سریع ترین زمان ممکن و همچنین بعنوان نماینده تام شما خدمات مربوط به اخذ ویزای توریستی را بطور کامل از ابتدا تا انتها و مطابق با آخرین استانداردها و قوانین حاکم بر کشور هدف انجام میدهد بطوریکه در هیچ یک از مراحل اجرایی و فرایند کاری اخذ ویزای توریستی نیاز به حضور شما در کشور هدف نمیباشد . این مجموعه همچنین به شما این اطمینان را میدهد که تجربه ای فراموش نشدنی در ارائه خدمات برای شما به ارمغان آورد .

هم اکنون به منظور اخذ ویزای توریستی میتوانید با کارشناسان حقوقی موسسه تماس حاصل نمایید و یا از طریق همین سامانه بصورت اینترنتی درخواست خود را ثبت نهایی کنید .

مدارک مورد نیاز بمنظور اخذ ویزای توریستی

شروط و الزامات اخذ ویزای توریستی

مراحل اخذ ویزای توریستی

توجه داشته باشید بمنظور اخذ ویزای توریستی میبایست مراحل زیر طی شود :

مجموعه ثبتا توانسته با ایجاد شرایطی امکان ثبت درخواست و انجام مراحل اخذ ویزای توریستی را بصورت آنلاین و اینترنتی فراهم کند ، هم اکنون کلیه متقاضیان میتوانند از طریق همین سامانه و با تکمیل فرم مربوطه همچنین بارگزاری مدارک خود نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند ، ثبت نام و ارسال درخواست در این سامانه به منزله ثبت نهایی درخواست میباشد لذا در صحت و سقم اطلاعات وارد شده کمال دقت را داشته باشید .

اخذ ویزای توریستی

محتوای این صفحه عبارتند از:

مقدمه

ویزای توریستی یک مجوز مشروط است که توسط یک قلمرو به یک خارجی اعطا می‌شود و به او امکان ورود، ماندن و دیدن کشور میزبان را می‌دهد. به طور معمول ویزای توریستی می‌تواند شامل مدت زمان اقامت بیگانگان، مناطقی در داخل کشور که ممکن است وارد آن شوند، تاریخ‌هایی که می‌توانند وارد شوند، تعداد بازدیدهای مجاز در کشور مورد نظر باشد.

 این نوع ویزا کاربردها و انواع گوناگونی دارد که افراد بر اساس شرایط و دلایل خود مانند گردشگری، بازدید از اقوام، شرکت در کنگره یا همایش، درمانی یا تجاری برای سفر اقدام به اخذ ویزای توریستی می‌نمایند. ویزاهای توریستی از نوع ویزای کوتاه مدت (موقت) محسوب می‌شوند و به‌صورت یک‌بار ورود یا سینگل صادر می‌گردند. برای اخذ ویزای توریستی سه روش وجود دارد.

  1. مراجعه حضوری (مراجعه به سفارت)
  2. ویزای آنلاین (online visa)
  3. ویزا در بدو ورود (visa on arrival)

درباره ویزای توریستی

ویزای توریستی در واقع یک سند مسافرتی یا یک سند هویتی است که توسط دولت یا سازمان بین‌المللی معاهده به منظور تسهیل در حرکت افراد یا گروه‌های کوچک توریستی در مرزهای بین‌المللی، به دنبال توافق‌های بین‌المللی صادر می‌شود. ویزای توریستی یا به صورت لیبل‌دار و یا به شکل الکترونیکی است.

 رایج‌ترین سند مسافرتی یک گذرنامه است که ویزا به شکل تمبر در داخل آن ثبت می‌شود. ویزا به شما اجازه می‌دهد فقط به کشور تعیین شده سفر کنید. به شما اجازه ورود به کشور یا اقامت در کشور دیگری را نمی‌دهد. یک افسر مهاجرت در کنترل مرز می‌تواند حتی اگر ویزا داشته باشید از ورود شما امتناع ورزد.

 هر مسافر باید برای ویزای جداگانه اقدام کند. هیچ ویزای خانوادگی وجود ندارد. درخواست ویزای توریستی برای یک جوان (زیر 18 سال) باید توسط والدین یا سرپرست قانونی آن‌ها انجام شود. همچنین شرایط اضافی برای جوانان نیز اعمال می‌شود. ویزای کوتاه مدت توریستی مجوز ورود به کشور مورد نظر و لذت بردن از اقامت موقت برای مدت زمانی است که بیشتر از ۹۰ روز نباشد.

درخواست ویزای توریستی

شما باید از کشور خود یا کشور محل اقامت قانونی خود درخواست ویزا کنید. درخواست خود را 3 ماه قبل از سفر آماده کنید.

برنامه شما دارای 3 قسمت است:

  1. درخواست ویزا را به‌صورت آنلاین انجام دهید.
  2. هزینه درخواست ویزا را پرداخت کنید.
  3. گذرنامه و اسناد دیگر خود را برای پردازش ارسال کنید.
 

در بعضی موارد، ممکن است نیاز به تهیه اطلاعات بیومتریک باشد که در این صورت باید به کنسولگری یا سفارت کشور مقصد مراجعه کنید. 

اخذ ویزای توریستی

روش‌های صدور ویزای توریستی

مراجعه حضوری؛ متداول‌ترین روش برای صدور ویزا در اقصی نقاط جهان است. به این روش که متقاضی باید درخواست خود را (حضوری، ثبت‌نام اینترنتی یا تماس تلفنی) به سفارت یا کنسولگری ارائه دهد. سپس در وقت تعیین شده با در دست داشتن مدارک درخواستی به محل سفارت مراجعه کند و سایر مراحل مانند تحویل مدارک، پرداخت هزینه صدور ویزا و… را انجام ‌دهد.

ویزا در بدو ورود (visa on arrival) برای دریافت این ویزا نیازی به تعیین وقت یا مراجعه حضوری به سفارت وجود ندارد و صرفاً در زمان ورود به کشور مقصد ضمن پرداخت وجه (بعضی از کشورها نیاز به یک سری مدارک نیز دارند) مهر یا برچسب ویزا در پاسپورت درج می‌شود.

ویزای آنلاین (online visa) یا ویزای الکترونیک روشی جدید محسوب می‌شود که دولت‌ها به‌منظور تسهیل صدور روند ویزا و در راستای ترویج دولت الکترونیک (e-government) راه‌اندازی کرده‌اند. با این روش نیازی به مراجعه حضوری به سفارت یا کنسولگری کشورها وجود ندارد و متقاضیان به‌راحتی می‌توانند به‌صورت اینترنتی درخواست خود را به مراجع قانونی ارسال، هزینه ویزا را پرداخت و در نهایت ویزای خود را دریافت کنند. کشورهای استرالیا، ترکیه، نیوزلند، گرجستان و ایران از جمله کشورهایی هستند که صدور ویزای الکترونیک را اجرایی کرده‌اند.

مدارک و اسناد موردنیاز

اسناد خود را با دقت آماده کنید. آن‌ها حاوی اطلاعاتی هستند که باید در مورد شما تصمیم گرفته شود. اگر همه اسناد لازم را ارائه ندهید ممکن است درخواست شما رد شود. حتی اگر همه موارد موردنیاز خود را ارسال کنید، هیچ ضمانتی برای اعطای ویزا وجود ندارد. معمولاً کشورهای مختلف اسناد و مدارک متنوعی درخواست می‌کنند اما به طور کلی شامل موارد زیر است:

  • فرم تقاضا پرشده آنلاین یا دستی
  • گذرنامه اصلی شما با حداقل 2 صفحه مشخص برای ویزا (گذرنامه باید حداقل 6 ماه پس از تاریخ عزیمت در نظر گرفته‌شده به مقصد، معتبر باشد).
  • دو نسخه فرم درخواست ویزای توریستی، تکمیل و امضاشده.
  • دو عکس در اندازه پاسپورت با زمینه روشن.
  • در صورت مسافرت گروه تور: نامه شرکت تور یا خط مسافرتی که تأیید برنامه سفر را دارد و شامل یک نسخه از تأییدیه از شرکت مسافرتی مجاز است که شماره مرجع و شماره تأیید ویزا را نشان می‌دهد.
  • در صورت مسافرت شخصی: ترتیب تأیید هتل‌ها از طرف شرکت مسافرتی مجاز یا مستقیماً از هتل، شماره مرجع و شماره تأیید ویزا را نشان دهید.

دعوت‌نامه توریستی

متقاضیان دریافت ویزای ویزیتور باید دارای پاسپورت معتبر باشند و نیز افسر اداره مهاجرت را قانع کنند که کشور مقصد را قبل از انقضا اعتبار ویزا ترک می‌کنند و به کشور خود بازمی‌گردند؛ بنابراین دل‌بستگی‌هایی نظیر داشتن شغل، داشتن خانواده و داشتن خانه و ملک که متقاضی را به برگشت به کشورش تشویق می‌کند در تصمیم‌گیری افسر ویزا تأثیرگذار است و شانس دریافت ویزا را افزایش می‌‌دهد. همچنین ممکن است از متقاضی خواسته شود دعوت‌نامه‌ای که از طرف میزبان خود دریافت ‌کرده ‌است را ارائه کند.

داشتن دعوت‌نامه برای اخذ ویزای توریستی هرچند می‌تواند تأثیر بسیار مثبتی داشته باشد ولی الزامی نیست. توجه کنید که همه می‌توانند مانند تمام جهان گردان تقاضای ویزای توریست را بدون داشتن دعوت‌نامه ارسال کنند. در این دعوت‌نامه باید اطلاعات مربوط به دعوت‌کننده، شخص بازدید کننده و اطلاعات کامل مربوط به سفر قید شود.

مشاوره اخذ ویزای توریستی

جهت اخذ ویزای توریستی و کسب اطلاعات بیشتر برای شرایط و روند آن لازم است که حتماً از یک متخصص کمک بگیرید تا در انجام همه‌ی مراحل به درست‌ترین روش ممکن عمل کنید.

پیشنهاد ما به شما این است که اگر تمایل به اخذ این ویزا و یا هرگونه سؤال در همین رابطه دارید با مشاوران ثبتا تماس بگیرید تا بعد از بررسی تخصصی شرایط شما، بهترین راهنمایی‌ها را در اختیارتان قرار دهند.

آخرین خبرها:

عنوان خبر: اخذ ویزای توریستی
این گزارش خبری توسط تیم حقوقی حقوقی و خبرگزاری موسسه ثبتا آرشیو و تحت سریال منحصربفرد ثبت شد .

فهرست مطالب:

تبلیغات منتخب :

فهرست مطالب: