1652 امتیاز
5/5

روز کودک ژاپنی – روز پسر

امروز مورخ: ۰۶ /۰۲ /۱۴۰۳

روز کودک ژاپنی – روز پسر

همانطور که مقاله قبلی گفته شد، روز پسر در ژاپن از روز دختر مجزاست اما هر دو تعطیل رسمی هستند و اولین بار در سال 1948 این روز را بعنوان یک روز تعطیل رسمی ثبت کردند.

روز پسر ژاپنی:

این روز را که گاهی برای هم دختران و هم پسران میگیرند و در کل روز کودک اصلی در ژاپن این روز است، به نام روز پسر در زبان ژاپنی tango no sekku یا روز کودک در زبان ژاپنی kodomo no hi گفته میشود هرچند این روز درواقع متعلق به پسران است. تاریخ این روز، پنجمین روز از پنجمین ماه سال است یعنی روز پنجم ماه می.

نحوه برگزاری:

بصورت پیکنیک یا شرکت در فستیوال برگزار میشود و نماد آن بادنماهای ماهی کپور است ک در کنار رودخانه آویخته میشوند. این روز تعطیل قرار است روزی برای شادی کودکان(پسران) باشد و در این روز اغلب خوراکی های مورد علاقه کودکان را تهیه میکنند و حتی برنامه هایی تدارک میبینند که در آنها خود کودکان هم نقشی داشته باشند.

فلسفه این روز:

این روز در تقویم ژاپن برای محترم دانستن و اهمیت دادن به شخصیت کودکان است. همانطور که روزهایی برای اکرام خانواده، پدر و مادر وجود دارد، این روز نیز اختصاص به اهمیت کودکان و البته شاد بودن آنها دارد و آنها آرزو میکنند تمام فرزندان سرزمینشان بتوانند شاد، موفق و در رفاه باشند. با این حال فرزندان خانواده هایی که تمکن مالی کمتری دارند با هر نوع نماد ماهی که بتوانند در این جشن شرکت میکنند.

آخرین خبرها:

عنوان خبر: روز کودک ژاپنی - روز پسر
این گزارش خبری توسط تیم حقوقی حقوقی و خبرگزاری موسسه ثبتا آرشیو و تحت سریال منحصربفرد ثبت شد .

فهرست مطالب:

تبلیغات منتخب :

فهرست مطالب: