1652 امتیاز
5/5

چند غذای ساده از شرق آسیا

امروز مورخ: ۰۶ /۰۲ /۱۴۰۳

چند غذای ساده از شرق آسیا

غذاهای شرق آسیا معمولا غذاهایی نیستند که تهیه آنها راحت باشد ولی چند نمونه از ساده ترین غذاهای آنها را آموزش میدهیم.

نودل به سبک کره ای ها:

نودل رشته های فنر مانندی هستند که در روغن خشک شده اند و البته خوردن آن در ایران هم رواج دارد و غذای نا آشنایی نیست. درست کردن آن روی بسته بندی هم بسیار راحت است! نودل را آب در حال جوش بیندازید، کمی هم باز شد و آب غذا هم کمی تبخیر شد میتوانید سس و ادویه را اضافه کرده و نهایتا سبزیجات یا بعضی مواد پروتئینی هم به آن اضافه کنید. البته خود کره ای ها بجای کلمه نودل، به آن رامیون یا به تلفظ صحیح کره ای lamyan یا به نوشتار انگلیسی ramion میگویند.

نودل به سبک چینی ها:

تنوع اصلی غذاهایی که رشته دارند درواقع مربوط به کشور چین است. یکی از روشهای تهیه نودل که بیشتر در چین دیده میشود تا در کره، این است که رشته های نودل را پس از آنکه کمی جوشاندند و از هم باز شد، بلافاصله آبکش میکنند و آن را در ظرف آب و یخ قرار میدهند تا رشته ها اصطلاحا شوک شده و وا نروند(مثل زمانی که خودمان ماکارونی میپزیم). آب رشته ها را که میتوان ساده یا در آن سبزیجات و مواد دیگر اضافه کرد و یا سس و ادویه زد را آماده میکنیم و در کاسه های سرو میریزیم. سپس مقدار مورد نظر از رشته را روی آب میگذاریم و میتوان آن را تزئین هم کرد.

املت برنج یا رایس اُم:

تمام موادش به در ایران به راحتی وجود دارد و حتی میتوان با آن غذاهای دیگری درست کرد. این غذا به این صورت است که در یک ماهیتابه روغنی که بسیار داغ شده است، تخم مرغ هم زده به ازای یک نفر را میریزیم، ترجیحا سایز ماهیتابه طوری باشد که تخم مرغ بصورت لایه نازکی در کف ماهیتابه بته شود وسطع وسیعی داشته باشد نه ضخیم و کوچک! سپس سبزیجاتی نظیر هویج، بروکلی و… را که البته سلیقه ای هستند و میتوان به جای آنها سبزیجات دیگری استفاده کرد، با کمی پلو مخلوط میکنیم و کمی تفت میدهیم. سپس این مخلوط را در وسط ورقه تخم مرغ میریزیم و با تا زدن ورقه تخم مرغ، آن را اصطلاحا دلمه میکنیم. موقع سرو، قسمت تا خورده باید زیر قرار بگیرد. با سس، کیمچی و.. سرو میشود. از مواد پروتئینی دیگر نظیر سوسیس یا ژامبون و… هم میتوانید استفاده کنید.

آخرین خبرها:

عنوان خبر: چند غذای ساده از شرق آسیا
این گزارش خبری توسط تیم حقوقی حقوقی و خبرگزاری موسسه ثبتا آرشیو و تحت سریال منحصربفرد ثبت شد .

فهرست مطالب:

تبلیغات منتخب :

فهرست مطالب: