خرید ملک در ترکیه

 (5/5) 1513 امتیاز  
0 / 5

Your page rank:

موسسه بین المللی ثبتا (Sabtta Group) با ایجاد شعب خود در 34 کشور کلیه خدمات در زمینه خرید ملک در ترکیه را به عنوان نماینده تام شما در کشور مورد نظر انجام میدهد . موسسه ثبتا به پشتوانه سالها تجربه و کادر مجرب و متخصص تمامی امور مربوط به خدمات خرید ملک در ترکیه را در در سریع ترین زمان ممکن به متقاضیان ارائه میکند .

امروز مورخ: ۳۱ /۰۱ /۱۴۰۳
پاسخگویی 24H
واحد پشتیبانی
شبکه جهانی
بیش از 34 شعبه
رتبه MQFL
گواهینامه cess
130.000 RG
130 هزار ثبت موفق

وضعیت : قابل ارائــــــــــــــــــــه (فعـــــــــــــــال)

خرید ملک در ترکیه
خرید ملک در ترکیه

خرید ملک در ترکیه

موسسه بین المللی ثبتا بواسطه تجربه 20 ساله خود در زمینه خرید ملک در سایر کشورها و بخصوص خرید ملک در ترکیه توانسته در سریع ترین زمان ممکن و همچنین بعنوان نماینده تام شما خدمات مربوط به خرید ملک در ترکیه را بطور کامل از ابتدا تا انتها و مطابق با آخرین استانداردها و قوانین حاکم بر کشور هدف انجام میدهد بطوریکه در هیچ یک از مراحل اجرایی و فرایند کاری خرید ملک در ترکیه نیاز به حضور شما در کشور هدف نمیباشد . این مجموعه همچنین به شما این اطمینان را میدهد که تجربه ای فراموش نشدنی در ارائه خدمات در زمینه خرید املاک خارجی برای شما به ارمغان آورد .
هم اکنون به منظور خرید ملک در ترکیه میتوانید با کارشناسان حقوقی موسسه تماس حاصل نمایید و یا از طریق همین سامانه بصورت اینترنتی درخواست خرید ملک در ترکیه را ثبت نهایی کنید .

مدارک مورد نیاز بمنظور خرید ملک در ترکیه

شروط و الزامات خرید ملک در ترکیه

مراحل خرید ملک در ترکیه

توجه داشته باشید بمنظور خرید ملک در ترکیه میبایست مراحل زیر طی شود :

مجموعه ثبتا توانسته با ایجاد شرایطی امکان ثبت درخواست و انجام مراحل خرید ملک در ترکیه را بصورت آنلاین و اینترنتی فراهم کند ، هم اکنون کلیه متقاضیان میتوانند از طریق همین سامانه و با تکمیل فرم مربوطه همچنین بارگزاری مدارک خود نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند ، ثبت نام و ارسال درخواست در این سامانه به منزله ثبت نهایی درخواست میباشد لذا در صحت و سقم اطلاعات وارد شده کمال دقت را داشته باشید .

خرید ملک در ترکیه

محتوای این صفحه عبارتند از:

خرید ملک در ترکیه

طی سال‌های اخیر، میزان خرید خانه و ملک در کشور ترکیه توسط اتباع خارجی افزایش چشمگیری داشته است. بسیاری از افراد به ‌قصد سرمایه‌گذاری، تحصیل، مهاجرت و زندگی در ترکیه، در همان ابتدای مسیر به دنبال خانه‌ای برای سکونت هستند.

بسیاری از ایرانیان نیز، کشور ترکیه را برای مهاجرت و زندگی انتخاب می‌کنند. نکته مهمی که در این باره باید بدانید این است که اولین قدم برای زندگی و مهاجرت به ترکیه، پیداکردن ملکی مناسب برای خرید یا اجاره است. اما اکثر افراد خرید خانه را برای زندگی در ترکیه به اجاره کردن آن ترجیح می‌دهند.

اما چرا بسیاری از افراد ترکیه را برای مهاجرت و خرید خانه انتخاب می‌کنند؟ هزینه خرید خانه و هزینه‌های زندگی در ترکیه چقدر است؟ آیا می‌شود با خرید ملک در ترکیه سرمایه‌گذاری کرد؟ در ادامه این مطلب که توسط موسسه ثبتا ارائه شده است، به بررسی شرایط خرید خانه در ترکیه، مراحل و مدارک آن می‌پردازیم.

خرید ملک در ترکیه برای افراد خارجی

بر اساس تبصره ۳۵ قانون املاک و اراضی که در سال ۲۰۱۲ به تصویب رسید، تملک و خرید اراضی در کشور ترکیه برای کلیه اتباع خارجی بلامانع اعلام شد.

افراد با خرید خانه در ترکیه می‌توانند پاسپورت این کشور را دریافت کنند که رتبه ۳۹ را در جهان دارد و از طریق آن می‌توانند به ۷۱ کشور جهان بدون ویزا سفر کنند (طبق آمار سال 2019). 

علاوه بر این می‌توانند برای سفر به ۴۴ کشور جهان از ویزای فرودگاهی استفاده کنند. دریافت پاسپورت از طریق خرید ملک در ترکیه حدود 3 ماه زمان می برد که با توجه به محدودیتهای ناشی از بیماری کوید 19 در امور اداری در حال حاضر به 5 ماه نیز رسیده است.

همچنین کشور ترکیه کشوری اوراسیایی به شمار می‌آید؛ بدین معنی که هم جانب اروپایی خود را حفظ کرده و هم دارای فرهنگ آسیایی است. برای همین افراد زیادی از فرهنگ آسیایی و اروپایی به این کشور مهاجرت می‌کنند. نکته مهم در مورد خرید ملک در ترکیه این است که با خرید ملک می‌توانید اقامت و حتی شهروندی این کشور را برای خود و خانواده‌ دریافت کنید.

بهترین شهرهای ترکیه برای خرید ملک

نکته قابل‌ توجه که افراد خارجی برای خرید ملک در ترکیه باید به آن توجه کنند این است که اجازه خرید خانه در بافت روستایی و نزدیک روستاها را ندارند. اما این موضوع را نمی‌توان مشکل بزرگی به شمار آورد؛ به دلیل این‌ که اکثر سرمایه‌گذاران خارجی تمایل دارند تا در مناطق لوکس و آپارتمان‌های مدرن داخل شهر ترکیه اقامت داشته باشند.

طبق آماری که در سال ۲۰۱۸ گرفته شد، حدود ۴۰ هزار خانه در شهرهای مختلف کشور ترکیه توسط خارجیان از کشورهایی مثل روسیه، آلمان، سوئد، بریتانیا، هلند، آمریکا و خارجیان کشورهای خاورمیانه مثل ایران، عراق، کویت، اردن و عربستان سعودی خریداری شد.

طی سال‌های اخیر، کشورهای خاورمیانه‌ مثل ایران، کویت و عراق دارای بیشترین تعداد سرمایه‌گذار برای خرید خانه در ترکیه بوده‌اند. 

برخلاف گذشته که کشورهایی مثل روسیه، لهستان و آلمان بیشترین تعداد سرمایه‌گذاری در ترکیه از طریق خرید ملک را داشته‌اند. اما طی سال‌های اخیر، واحد پولی کشورهای خاورمیانه افت شدیدی پیدا کرد و همین عامل باعث شد این آمار تغییر کند.

خرید ملک در ترکیه

اخذ اقامت ترکیه با خرید ملک

طبق آیین‌نامه جدیدی که در این‌ خصوص ایجاد شده است، سرمایه‌گذاران خارجی در ترکیه می‌توانند به ارزش ۲۵۰ هزار دلار آمریکا ملک بخرند و بر اساس قانون ترکیه درخواست اخذ تابعیت ترکیه را نیز اعلام کنند.

همچنین جهت حفظ شهروندی در ترکیه باید معیارهای تعیین شده توسط دولت کشور ترکیه را رعایت کنند. بدین منظور باید خانه خریداری شده را به مدت ۳ سال نگهداری کرده و نباید آن را بفروشند. فرایند اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید خانه با مبلغ ذکر شده، حدود ۳ ماه زمان می‌برد.

هزینه خرید خانه در ترکیه چقدر است؟

طبیعتاً پاسخ دادن به این سوال کمی مشکل است چرا که با توجه به متفاوت بودن شهرها و محله های مختلف قیمت خرید متغیر است. 

اما به عنوان نمونه می توان گفت متوسط قیمت خرید یک آپارتمان یک خوابه در شهری مثل استانبول در یک محله خیلی معمولی حدود 250 هزار لیر می باشد در حالیکه در بخش لوکس نشین شهر، آپارتمان یک خوابه به ارزش 300 هزار دلار هم یافت می شود.

و یا مثلاً در شهر آلانیا با حدود 45000 دلار می توانید یک آپارتمان خوب با کلیه امکانات رفاهی خریداری نمایید.

نتیجه آن که با توجه به تنوع بسیار بالای املاک شما می توانید با اعلام بودجه خریدتان به مشاوران ثبتا بهترین خرید را داشته باشید.

شرایط خرید ملک در ترکیه

با توجه ‌به نکاتی که ذکر شد، از شرایط خرید خانه در ترکیه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- خرید یک یا چند خانه جمعاً به ارزش حداقل ۲۵۰ هزار دلار آمریکا در مناطقی که توسط دولت ترکیه تعیین شده باشد.

۲- عدم فروش به مدت ۳ سال

۳- درخواست اخذ اقامت و تابعیت ترکیه از طریق خرید ملک و تکمیل فرم‌های لازم

۴- ارائه پاسپورت و سندی مبنی ‌بر تعیین تابعیت سرمایه‌گذار

۵- ارائه سند و شهودی مبنی ‌بر تعیین وضعیت مدنی فرد سرمایه‌گذار

۶- ارائه رسیدی که پرداخت مالیات فرد به دولت ترکیه را ثابت کند.

مزایای خرید ملک در ترکیه

از جمله مزایای خرید خانه در کشور ترکیه، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیفیت بالای محصولات موردنیاز روزمره
  • مراکز تفریحی، سرگرمی و گردشگری جذاب در ترکیه
  • تسریع روند خرید ملک برای رفاه حال اتباع خارجی
  • تنوع خانه‌ها از نوع آپارتمان، ویلایی، مجتمعی و ساحلی
  • امکان پرداخت قسطی مبلغ خانه هم‌ زمان با به نام بودن سند خانه
  • قابلیت دسترسی سیستم حمل‌ونقل
  • فرصت‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری کسب‌وکار در ترکیه
  • ثبات اقتصادی و تضمین سرمایه‌گذاری در ترکیه
  • کاهش هزینه‌های جاری در ترکیه نسبت به کشورهای اروپایی

فهرست مطالب

فهرست مطالب