1652 امتیاز
5/5

اخذ ویزای بازنشستگی و شرایط آن

امروز مورخ: ۲۸ /۰۱ /۱۴۰۳
ر

اخذ ویزای بازنشستگی و شرایط آن

ر

اخذ ویزای بازنشستگی و شرایط آن

موسسه بین المللی ثبتا بواسطه قدمت 20 ساله در زمینه اخذ ویزای بازنشستگی و شرایط آن در سریع ترین زمان ممکن و همچنین بعنوان نماینده تام شما خدمات مربوط به اخذ ویزای بازنشستگی و شرایط آن را بطور کامل از ابتدا تا انتها و مطابق با آخرین استانداردها و قوانین حاکم بر کشور هدف انجام میدهد بطوریکه در هیچ یک از مراحل اجرایی و فرایند کاری اخذ ویزای بازنشستگی و شرایط آن نیاز به حضور شما در کشور هدف نمیباشد . این مجموعه همچنین به شما این اطمینان را میدهد که تجربه ای فراموش نشدنی در ارائه خدمات برای شما به ارمغان آورد .

هم اکنون به منظور اخذ ویزای بازنشستگی و شرایط آن میتوانید با کارشناسان حقوقی موسسه تماس حاصل نمایید و یا از طریق همین سامانه بصورت اینترنتی درخواست خود را ثبت نهایی کنید .

مدارک مورد نیاز بمنظور اخذ ویزای بازنشستگی و شرایط آن

شروط و الزامات اخذ ویزای بازنشستگی و شرایط آن

مراحل اخذ ویزای بازنشستگی و شرایط آن

توجه داشته باشید بمنظور اخذ ویزای بازنشستگی و شرایط آن میبایست مراحل زیر طی شود :

مجموعه ثبتا توانسته با ایجاد شرایطی امکان ثبت درخواست و انجام مراحل اخذ ویزای بازنشستگی و شرایط آن را بصورت آنلاین و اینترنتی فراهم کند ، هم اکنون کلیه متقاضیان میتوانند از طریق همین سامانه و با تکمیل فرم مربوطه همچنین بارگزاری مدارک خود نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند ، ثبت نام و ارسال درخواست در این سامانه به منزله ثبت نهایی درخواست میباشد لذا در صحت و سقم اطلاعات وارد شده کمال دقت را داشته باشید .

اخذ ویزای بازنشستگی و شرایط آن

محتوای این صفحه عبارتند از:

ویزای بازنشستگی

زمانی که افراد از کار بازنشسته می‌شوند درواقع وارد دوران استراحت خود می‌شوند؛ به دنبال زندگی در یک مکان مرفه و به‌دور از هرگونه دغدغه‌ای هستند.

در این سن بسیاری از این افراد که دارای تمکن مالی هستند به یک کشور مناسب ازلحاظ آب‌وهوا، شرایط مناسب اجتماعی و … از طریق اخذ ویزای بازنشستگی مهاجرت می‌کنند.

درواقع اثبات تمکن مالی به دولت کشور موردنظر برای مهاجرت یکی از شروط مهم برای اخذ این ویزا است.

 به‌طورمعمول مدت اعتبار ویزای بازنشستگی ۱ سال بوده و قابل تمدید می‌باشد. این نوع ویزا با توجه به سن متقاضیان به آن‌ها اعطا می‌شود.

لازم به ذکر است که شرایط دریافت این ویزا و همچنین میزان تمکن مالی افراد در هر کشور دارای قوانین مختلفی است که باید مدنظر قرار گرفته شود. به‌طورکلی کشورهای کمی ویزای بازنشستگی به مهاجران ارائه می‌دهند.

مزایای دریافت ویزای بازنشستگی

دریافت ویزای بازنشستگی یکی از بهترین و پرطرفدارترین روش‌های مهاجرتی در میان افراد بازنشسته یا حتی غیر بازنشسته به شمار می‌رود. در این روش میزان تمکن مالی متقاضی اهمیت فوق‌العاده‌ای در کسب مجوز اقامت در کشور مقصد دارا می‌باشد. انتخاب کشور مدنظر با توجه به معیارها و شرایط هر فرد، نکته کلیدی در کسب این نوع مجوز به شمار می‌رود.

اطلاع از شرایط اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و … در کنار شرایط سنی و مالی که کشور مقصد آن را مشخص می‌کند، باید از همان ابتدا موردتوجه قرار بگیرد. یاری‌گرفتن از وکیل مهاجرت در روند اخذ ویزای بازنشستگی مانند سایر ویزاها جهت اطلاع از قوانین روز کشور مقصد و روند قانونی کسب اقامت الزامی می‌باشد. مزایای دریافت ویزای بازنشستگی به شرح زیر می‌باشند:

  • نداشتن محدودیت سنی
  • نیاز نبودن به انتقال سرمایه به کشور مقصد
  • امکان دریافت اقامت و تابعیت کشور مقصد
  • تحصیل رایگان فرزندان
  • امکان راه‌اندازی کسب‌وکار در کشور مقصد
  • نیاز نبودن به مدرک تحصیلی
  • نیاز نبودن به مدرک زبان

فاکتورهای مهم در انتخاب کشور مقصد

بسیاری از افراد پس از سپری کردن روزهایی پرمشغله در زندگی، نیاز به حضور در یک محیط آرام و به‌دوراز هرگونه تنش و استرس در دوران بازنشستگی دارند.

کشورهای اروپایی و کانادا با دارا بودن امکانات و خدمات رفاهی فراوان برای بازنشستگان، می‌توانند مقصد خوبی برای مهاجران در این دوران باشند. البته این افراد باید قبل از مهاجرت به‌طور دقیق برنامه‌ریزی کنند و کشور مقصد را ازلحاظ فاکتورهای مهمی بررسی کنند که به شرح زیر هستند.

  • شرایط و هزینه‌های مربوط به خرید ملک
  • میزان اجاره‌بها
  • شرایط اخذ ویزای بازنشستگی و اقامت دائم
  • هزینه‌های زندگی مانند خوردوخوراک، حمل‌ونقل و …
  • امکانات رفاهی و تفریحی
  • خدمات درمانی و بهداشتی مانند خدمات بیمه
  • شرایط آب‌وهوایی
  • وضعیت اقتصادی باثبات و بدون تنش
  • شرایط اجتماعی مانند اخلاق و خصوصیات مردمان آن کشور
اخذ ویزای بازنشستگی و شرایط آن

مناسب‌ترین کشورها برای دریافت ویزای بازنشستگی

با توجه به شرایط کنونی جهان و دغدغه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی افراد سعی می‌کنند کشوری را انتخاب کنند که بسیار آرام و بدون تنش باشد.

شرایط آب‌وهوایی، هزینه‌های زندگی، خدمات درمانی و بهداشت، قوانین حقوقی بازنشستگان و … از دیگر فاکتورهایی است که افراد در پروسه اخذ اقامت از طریق ویزای بازنشستگی به آن‌ها توجه می‌کنند. بهترین کشورهای جهان برای اخذ این نوع ویزا به شرح زیر است.

اثبات تمکن مالی

تمکن مالی یکی از شروط اصلی برای اخذ این ویزا است که از طرق زیر می‌توان آن را اثبات کرد.

  • دارا بودن سپرده بانکی طولانی‌مدت دریکی از بانک‌های ایران با واریز سود ماهیانه
  • ارائه مدارک مبنی بر دارا بودن املاک و مستغلات در ایران
  • دارا بودن سهام از یک شرکت و دریافت سود ماهیانه
  • ارائه نامه دریافت حقوق بازنشستگی

سن مورد نیاز برای اخذ ویزای بازنشستگی

در بسیاری از کشورها حداقل سن افراد برای اعطای ویزای بازنشستگی ۵۵ سال در نظر گرفته‌شده است. البته در برخی کشورها با توجه به قوانین ممکن است این سن متفاوت باشد.

از نکات مثبت در مورد این روش برای اخذ اقامت این است که شما ملزم به ارائه مدرک زبان یا مدرک تحصیلی نیستید، اما (بسته به قوانین کشور مقصد) امکان تحصیل رایگان برای فرد اصلی و همراهانش وجود دارد.

در مورد معایب شاید بتوان گفت که این راه مهاجرتی روشی به نسبت کم‌ریسک است اما تصمیم‌گیری در مورد پرونده شما به‌عهده افسر ویزا اداره مهاجرت آن کشور خواهد بود.

پیش نیازها اخذ ویزای بازنشستگی و سخن آخر

مواردی هستند که شاید بتوان گفت گردآوری آن‌ها و اقدام برای آماده‌کردن آنها از قبل برای هر کشوری مورد نیاز خواهد بود. از جمله: شما باید اول از همه شرایط خود و خانواده‌تان و همچنین مدارک‌تان بررسی به‌عمل‌آورید.

 بعد از آن مدارک شما تحت نظر موسسه مهاجرتی ثبتا، تکمیل، تنظیم و ترجمه خواهد شد و سپس برای گرفتن وقت سفارت کشور مورد نظر اقدام می‌گردد. بعد از آن شما با دریافت ویزای بازنشستگی، به کشور موردنظر مسافرت خواهید کرد و برای اخذ اقامت اقدام خواهید نمود.

همچنین شرط تمکن مالی که برای تمامی کشورهایی که ویزا بازنشستگی اعطا می‌کنند صدق می‌کند از طرق مختلفی قابل اثبات می‌باشد. از جمله:
• حقوق بازنشستگی
• سود حساب سپرده بانکی
• سود اجاره ملک

آخرین خبرها:

عنوان خبر: اخذ ویزای بازنشستگی و شرایط آن
این گزارش خبری توسط تیم حقوقی حقوقی و خبرگزاری موسسه ثبتا آرشیو و تحت سریال منحصربفرد ثبت شد .

فهرست مطالب:

تبلیغات منتخب :

فهرست مطالب: