1652 امتیاز
5/5

اخذ ویزای تجاری و شرایط آن

امروز مورخ: ۰۶ /۰۱ /۱۴۰۳
اخذ ویزای تجاری

اخذ ویزای تجاری و شرایط آن

اخذ ویزای تجاری

اخذ ویزای تجاری و شرایط آن

موسسه بین المللی ثبتا بواسطه قدمت 20 ساله در زمینه اخذ ویزای تجاری و شرایط آن در سریع ترین زمان ممکن و همچنین بعنوان نماینده تام شما خدمات مربوط به اخذ ویزای تجاری و شرایط آن را بطور کامل از ابتدا تا انتها و مطابق با آخرین استانداردها و قوانین حاکم بر کشور هدف انجام میدهد بطوریکه در هیچ یک از مراحل اجرایی و فرایند کاری اخذ ویزای تجاری و شرایط آن نیاز به حضور شما در کشور هدف نمیباشد . این مجموعه همچنین به شما این اطمینان را میدهد که تجربه ای فراموش نشدنی در ارائه خدمات برای شما به ارمغان آورد .

هم اکنون به منظور اخذ ویزای تجاری و شرایط آن میتوانید با کارشناسان حقوقی موسسه تماس حاصل نمایید و یا از طریق همین سامانه بصورت اینترنتی درخواست خود را ثبت نهایی کنید .

مدارک مورد نیاز بمنظور اخذ ویزای تجاری و شرایط آن

شروط و الزامات اخذ ویزای تجاری و شرایط آن

مراحل اخذ ویزای تجاری و شرایط آن

توجه داشته باشید بمنظور اخذ ویزای تجاری و شرایط آن میبایست مراحل زیر طی شود :

مجموعه ثبتا توانسته با ایجاد شرایطی امکان ثبت درخواست و انجام مراحل اخذ ویزای تجاری و شرایط آن را بصورت آنلاین و اینترنتی فراهم کند ، هم اکنون کلیه متقاضیان میتوانند از طریق همین سامانه و با تکمیل فرم مربوطه همچنین بارگزاری مدارک خود نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند ، ثبت نام و ارسال درخواست در این سامانه به منزله ثبت نهایی درخواست میباشد لذا در صحت و سقم اطلاعات وارد شده کمال دقت را داشته باشید .

اخذ ویزای تجاری

محتوای این صفحه عبارتند از:

ویزای تجاری

افرادی که با هدف تجارت و انجام کار قصد دارند به کشورهای خارجی سفر کنند یا خارجیانی که قصد دارند با این هدف به ایران سفر کنند، می‌بایست نسبت به اخذ ویزای تجاری یا ویزای شرکتی اقدام نمایند.

اولین نکته‌ای که باید در مورد این نوع ویزا بدانید، این است که پرونده‌هایی که دارای نقص باشند، مورد بررسی قرار داده نخواهند شد؛ بنابراین قبل از درخواست نسبت به تکمیل بودن مدارک پرونده اطمینان حاصل نمایید.

مدت زمانی که طول می‌کشد ویزای تجاری برای فرد صادر شود، بین ۴ الی ۱۰ روز کاری شاید هم چندین هفته است. حتماً در مدارکی که ارائه می‌دهید، باید فرم مشخصات اسپانسر (میزبان)، روزنامه رسمی و همچنین آگهی تغییرات نیز وجود داشته باشد.

دلایل اخذ ویزای تجاری

افراد و شرکت‌ها ممکن است دلایل مختلفی برای اخذ ویزای تجاری در حوزه کسب‌وکار داشته باشند که برخی از آن‌ها به شرح زیر می‌باشند.

  • حضور در همایش‌های تجاری
  • حضور در کلاس‌های آموزشی در حوزه کسب‌وکار
  • رویدادهای تجاری
  • بررسی فرصت‌های کسب‌وکار و سرمایه‌گذاری در کشوری خارجی
  • حضور در نمایشگاه‌ها
  • عقد قراردادهای تجاری
  • روابط تجاری و جلسات کاری

درخواست تعیین وقت سفارت

متقاضیان دریافت ویزای تجاری برای هر کشوری، ابتدا باید برای دریافت تعیین وقت سفارت آن کشور در ایران اقدام نمایند. درخواست تعیین وقت سفارت برای مصاحبه حضوری، ارائه مدارک و انجام سایر مراحل اداری جهت اخذ ویزای تجاری به دو صورت اینترنتی و حضوری انجام می‌گیرد.

ویزاها بر اساس اهداف متقاضی، انواع مختلفی دارد. یکی از ویزاهای مورد استقبال ویزای تجاری می باشد که تجار و بازرگانان می توانند با در دست داشتن ویزای تجاری و یا ویزای بیزینس، مدت زمانی را در کشور مربوطه اقامت گزینند و به تجارت بپردازند. 

فرصت های تجاری در برخی کشورها، بسیاری از تاجران و بازرگانان را به فکر سرمایه گذاری و یا تجارت در کشور موردنظور می اندازد. تجار و بازرگانان می توانند با داشتن این نوع ویزا به کشور مربوطه سفر کرده و روابط تجاری و بازرگانی با شرکت های کشور موردنظر داشته باشند.

اخذ ویزای تجاری

نحوه اخذ ویزای تجاری

متقاضیان دریافت این نوع ویزا در خصوص هر کشوری در مرحله اول باید از سفارت کشور مذکور در ایران،تعیین وقت دریافت نمایند. درخواست تعیین وقت برای ارائه مدارک، مصاحبه حضوری و سایر مراحل اخذ ویزای تجاری به دو صورت اینترنتی و حضوری انجام می گیرد. در صورت تعیین وقت اینترنتی، متقاضی می بایست به سایت سفارت کشور موردنظر خود مراجعه نموده و درخواست تعیین وقت برای ویزای تجاری نماید و یا به سفارت موردنظر به صورت حضوری مراجعه نماید.

 پس از این مرحله و هنگامی که متقاضی وقت مراجعه به سفارت را دریافت نمود باید با در دست داشتن مدارک لازم برای اخذ ویزای تجاری به سفارت کشور موردنظر مراجعه نماید. حضور شخص متقاضی برای انگشت نگاری، ارائه مصاحبه و سایر مراحل در سفارت کشور مذکور الزامی می باشد. در صورتی که کشور مورد نظر عضو کشورهای شینگن می باشد، متقاضی باید برای دریافت ویزای تجاری شینگن اقدام نماید.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تجاری

متقاضیانی که برای دریافت این نوع ویزا در خصوص کشوری می خواهند اقدام کنند، باید مدارکی را آماده نمایند. در برخی کشورها مدارک متفاوت مورد نیاز متفاوت بوده، اما به طور کلی این مدارک شامل موارد زیر است:

  • فرمهای اداری و درخواست ویزا
  • اصل پاسپورت به همراه 2 برگه سفید و کپی از صفحات اول تا پنجم و صفحاتی که مهر ویزا در آنها خورده است. 
  • کارت ملی و شناسنامه ایرانی
  • سه قطعه عکس رنگی با پس زمینه سفید و جدید 
  • نامه تمکن مالی و گردش 6 ماه آخر حساب
  • بیمه مسافرتی با پوشش 30 هزار یورو
  • دعوتنامه از شریک حقیقی یا حقوقی بر روی سربرگ
  • تایید شرکت در کشور مذکور مبنی بر تقبل کلیه هزینه های سفر و اقامت متقاضی
  • اصل معرفی نامه
  • مدارک مربوط به شرکت
  • گواهی اشتغال به کار، شماره ثبت شرکت و یا پروانه کسب
  • کارت اعتباری شخصی بین المللی
  • کارت بازرگانی معتبر
  • بلیط هواپیما رفت و برگشت
  • رزرو هتل به صورت قطعی
 

لازم به ذکر است که تمامی مدارک باید ترجمه انگلیسی شده باشند.

دعوتنامه و تسریع ویزای تجاری

با داشتن دعوتنامه از سوی شرکت متقاضی، مراحل دریافت این ویزا تسریع می بخشد. این دعوت نامه باید بر روی سربرگ شرکت مذکور نوشته شده باشد و کاملا دارای اصول باشد.

 این دعوت نامه از سوی شرکت موردنظر می بایست به صورت رسمی و یا اینترنتی با مهر و امضا برای متقاضی ارسال شود. همچنین این دعوتنامه باید با صداقت کامل و حسن نیت ارسال شده باشد.

 

زمان لازم برای صدور ویزای تجاری

پس از مراحلی همچون تعیین وقت، ارائه مدارک، مصاحبه حضوری و … متقاضی می بایست مدت زمانی را برای اخذ این ویزا خود صبر نماید. زمان صدور این نوع ویزا و دریافت آن بسته به کشور موردنظر از 4 روز تا چندین هفته طول خواهد کشید.

آخرین خبرها:

عنوان خبر: اخذ ویزای تجاری و شرایط آن
این گزارش خبری توسط تیم حقوقی حقوقی و خبرگزاری موسسه ثبتا آرشیو و تحت سریال منحصربفرد ثبت شد .

فهرست مطالب:

تبلیغات منتخب :

فهرست مطالب: