1652 امتیاز
5/5

اخذ ویزای تحصیلی یا دانشجویی و شرایط آن

امروز مورخ: ۰۷ /۰۱ /۱۴۰۳
اخذ ویزای تحصیلی یا دانشجویی و روش های آن

اخذ ویزای تحصیلی یا دانشجویی و شرایط آن

اخذ ویزای تحصیلی یا دانشجویی و روش های آن

اخذ ویزای تحصیلی یا دانشجویی و شرایط آن

موسسه بین المللی ثبتا بواسطه قدمت 20 ساله در زمینه اخذ ویزای تحصیلی یا دانشجویی و شرایط آن در سریع ترین زمان ممکن و همچنین بعنوان نماینده تام شما خدمات مربوط به اخذ ویزای تحصیلی یا دانشجویی و شرایط آن را بطور کامل از ابتدا تا انتها و مطابق با آخرین استانداردها و قوانین حاکم بر کشور هدف انجام میدهد بطوریکه در هیچ یک از مراحل اجرایی و فرایند کاری اخذ ویزای تحصیلی یا دانشجویی و شرایط آن نیاز به حضور شما در کشور هدف نمیباشد . این مجموعه همچنین به شما این اطمینان را میدهد که تجربه ای فراموش نشدنی در ارائه خدمات برای شما به ارمغان آورد .

هم اکنون به منظور اخذ ویزای تحصیلی یا دانشجویی و شرایط آن میتوانید با کارشناسان حقوقی موسسه تماس حاصل نمایید و یا از طریق همین سامانه بصورت اینترنتی درخواست خود را ثبت نهایی کنید .

مدارک مورد نیاز بمنظور اخذ ویزای تحصیلی یا دانشجویی و شرایط آن

شروط و الزامات اخذ ویزای تحصیلی یا دانشجویی و شرایط آن

مراحل اخذ ویزای تحصیلی یا دانشجویی و شرایط آن

توجه داشته باشید بمنظور اخذ ویزای تحصیلی یا دانشجویی و شرایط آن میبایست مراحل زیر طی شود :

مجموعه ثبتا توانسته با ایجاد شرایطی امکان ثبت درخواست و انجام مراحل اخذ ویزای تحصیلی یا دانشجویی و شرایط آن را بصورت آنلاین و اینترنتی فراهم کند ، هم اکنون کلیه متقاضیان میتوانند از طریق همین سامانه و با تکمیل فرم مربوطه همچنین بارگزاری مدارک خود نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند ، ثبت نام و ارسال درخواست در این سامانه به منزله ثبت نهایی درخواست میباشد لذا در صحت و سقم اطلاعات وارد شده کمال دقت را داشته باشید .

اخذ ویزای تحصیلی یا دانشجویی و روش های آن

محتوای این صفحه عبارتند از:

مقدمه

ویزای تحصیلی، همان طور که از اسم آن پیداست، پیگیری آموزش و پرورش در کشور مقصد است. برای اخذ ویزای تحصیلی پذیرش از دانشگاه کشور مقصد بسیار مهم است. هر کشوری با توجه به قانون مهاجرت خود، هزینه های متفاوتی را برای اخذ ویزای تحصیلی درخواست می کنند.

ویزای دانشجویی، به دانشجویان این اجازه را می دهد که برای مدت ۱۲ ماه و یا بیشتر در خارج از کشور خود تحصیل کنند. با افزایش سریع آموزش بین المللی، دانشجویان بیشتری به دنبال تحصیل در کشور های خارجی هستند و بسیاری از آن ها، تحصیل در خارج از کشور را، برای اقامت دائم در آن کشور در نظر می گیرند.

ویزای دانشجویی چیست؟

در واقع ویزای دانشجویی یک نوع اقامت موقت است که امکان تحصیل، زندگی و حتی کار را در کشور محل تحصیل به دانشجو می‌دهد. با استفاده از ویزای دانشجویی دیگر نیازی به هیچ مدرک دیگری برای اقامت در کشور مورد نظر خود ندارید. اخذ ویزای دانشجویی آخرین مرحله در زمینه مهاجرت تحصیلی است.

اولین گام در مهاجرت تحصیلی انتخاب کشور مبدا، رشته و دانشگاه دلخواه است که باید متناسب با توانایی، علایق و شرایط خود اقدام به انتخاب موارد بیان شده بکنید. در مراحل بعدی اقدام به مکاتبه با دانشگاه یا اساتید مورد نظر خود می‌کنید. در صورتی که شرایط شما برای اخذ پذیرش مناسب باشد، باید مدارک تحصیلی خود مانند رزومه تحصیلی، انگیزه نامه، توصیه نامه و مدارک مورد نیاز را ارائه دهید.

 بعد از تایید نهایی توسط دانشگاه یا استاد می‌توانید اقدام به اخذ ویزای دانشجویی کنید. همان‌طور که ملاحظه کردید، شما باید در آخرین مرحله اقدام به دریافت ویزای دانشجویی کنید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای دانشجویی

بسته به اینکه که قصد ادامه تحصیل در کدام کشور را دارید، مدارک متفاوتی برای اخذ ویزای دانشجویی لازم است ولی در حالت کلی برای دریافت ویزای دانشجویی باید اقدامات زیر را انجام دهید.

  • درخواست نوبت مصاحبه از سفارت
  • تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی
  • ارائه پذیرش تحصیلی معتبر از دانشگاه مورد نظر
  • ارائه مدارک برای اثبات تمکن مالی که شامل پرداخت شهریه، مخارج زندگی و هزینه برگشت به کشورتان می‌شود.
  • ارائه ترجمه آخرین مدرک تحصیلی
  • پاسپورت
  • اثبات دلایل کافی برای برگشت به کشور بعد از اتمام تحصیل
اخذ ویزای تحصیلی یا دانشجویی و روش های آن

مدارک لازم اخذ ویزای تحصیلی

هر کشوری، بسته به قوانین مهاجرتی خود، لیست خاصی از اسناد را برای اخذ ویزای تحصیلی از متقاضیان درخواست می کند. با این حال، یک سری مدارک را، به عنوان لیست عمومی مدارک ویزای تحصیلی می دانند که شما مطمئنا به آن ها نیاز دارید. در ادامه این مدارک را برای شما به تفسیر توضیح خواهیم داد:

📑 پاسپورت معتبر: پاسپورت ها، اولین الزام برای سفر هستند. نکته ای که لازم است بدانید این است که، برای تحصیل در کشور های مختلف شرایط اعتبار پاسپورت ممکن است متفاوت باشد. ویزای تحصیلی بعضی از کشور ها تا پایان مدت اعتبار پاسپورت شما ، معتبر می باشند. همچنین شما باید در پاسپورت خود، حداقل دو صفحه خالی برای مهر زدن برای ویزا تحصیلی خود داشته باشید.

📑 اثبات دانشجو بودن: مهم نیست که شما برای کدام کشور درخواست ویزا می کنید، اگر تقاضا برای هر نوع ویزای دانشجویی دارید، باید بتوانید ثابت کنید که شما یک دانشجوی ایرانی هستید. این اثبات، اغلب با تائیدیه از موسسه آموزشی که در آن تحصیل میکنید انجام می پذیرد.

📑 پذیرش تحصیلی: یک نامه تاییدیه از دانشگاهی که برای تحصیل به آن درخواست داده اید، باید ضمیمه مدارک تان داشته باشید.

📑 گواهی پایان دوره سه ساله متوسطه (به همراه ترجمه رسمی): گواهی پایان دوره سه ساله متوسطه، همان مدرک دیپلم تان می باشد. مدرک دیپلم تان به همراه ترجمه رسمی آن باید در مدارک تحویلی به سفارت کشور مورد نظرتان موجود باشد. (زبان ترجمه مدارک هر کشوری با کشور دیگر متفاوت است. ابتدا اطلاع کسب کنید که کشور مورد نظر شما، مدارک را به چه زبانی درخواست می کنند)

نحوه سفارش اخذ ویزای دانشجویی

با توجه به اینکه تمام کارهای اخذ پذیرش دانشجویی تخصصی است و باید از مراحل و نحوه اقدام آن‌ها آگاهی کاملی داشته باشید، لذا در صورتی که تسلط کافی به این امور دارید می‌توانید خودتان اقدام کنید و در غیر این صورت می‌توانید مراحل پذیرش خود اعم از نوشتن انگیزه نامه، توصیه نامه، رزومه تحصیلی و اخذ ویزای دانشجویی را به کارشناسان ما در ثبتا بسپارید.

هزینه ویزای تحصیلی

این یکی از مهم‌ترین و متداول‌ترین سوال‌هایی است که از گروه مهاجرتی ثبتا پرسیده می‌شود. تمکن مالی، مهم‌ترین فاکتور در درخواست ویزای تحصیلی می‌باشد. این یک نکته حائز اهمیت است که شما اثبات کنید سرمایه کافی برای تامین هزینه‌های تحصیل و زندگی در کشور مقصد را دارا می‌باشید.

 با این حال، حداقل مقدار مورد نیزا سرمایه شما، بسته به کشور و محل تحصیل شما می‌تواند متفاوت باشد. برای برخی از کشورهایی که شما درخواست می‌دهید، سرمایه شما می‌بایست حداقل به اندازه کل دوره تحصیل باشد. در حالی که برخی به حداقل سرمایه برای تامین هزینه‌های یک سال زندگی نیاز دارند. 

نحوه سفارش اخذ ویزای دانشجویی

در صورتی که تمایل به سفارش جهت اقدام به اخذ ویزای دانشجویی دارید می‌توانید، اطلاعات مورد نظر خود را به صورت تلفنی با کارشناسان ما مطرح کنید.

 متخصصان ما بعد از دریافت اطلاعات شما و درخواست سفارش اخذ ویزای دانشجویی با شما ارتباط برقرار کرده و اطلاعات تکمیلی مورد نیاز دیگر را از شما دریافت خواهند کرد و در اسرع وقت اقدام به دریافت ویزای دانشجویی شما خواهند کرد.

آخرین خبرها:

عنوان خبر: اخذ ویزای تحصیلی یا دانشجویی و شرایط آن
این گزارش خبری توسط تیم حقوقی حقوقی و خبرگزاری موسسه ثبتا آرشیو و تحت سریال منحصربفرد ثبت شد .

فهرست مطالب:

تبلیغات منتخب :

فهرست مطالب: