1652 امتیاز
5/5

ویزا و معرفی انواع روش های اخذ آن

امروز مورخ: [wikiwordpress]
اخذ ویزا و روش های اخذ آن

ویزا و معرفی انواع روش های اخذ آن

اخذ ویزا و روش های اخذ آن

ویزا و معرفی انواع روش های اخذ آن

موسسه بین المللی ثبتا بواسطه قدمت 20 ساله در زمینه ویزا و معرفی انواع روش های اخذ آن در سریع ترین زمان ممکن و همچنین بعنوان نماینده تام شما خدمات مربوط به ویزا و معرفی انواع روش های اخذ آن را بطور کامل از ابتدا تا انتها و مطابق با آخرین استانداردها و قوانین حاکم بر کشور هدف انجام میدهد بطوریکه در هیچ یک از مراحل اجرایی و فرایند کاری ویزا و معرفی انواع روش های اخذ آن نیاز به حضور شما در کشور هدف نمیباشد . این مجموعه همچنین به شما این اطمینان را میدهد که تجربه ای فراموش نشدنی در ارائه خدمات برای شما به ارمغان آورد .

هم اکنون به منظور ویزا و معرفی انواع روش های اخذ آن میتوانید با کارشناسان حقوقی موسسه تماس حاصل نمایید و یا از طریق همین سامانه بصورت اینترنتی درخواست خود را ثبت نهایی کنید .

مدارک مورد نیاز بمنظور ویزا و معرفی انواع روش های اخذ آن

شروط و الزامات ویزا و معرفی انواع روش های اخذ آن

مراحل ویزا و معرفی انواع روش های اخذ آن

توجه داشته باشید بمنظور ویزا و معرفی انواع روش های اخذ آن میبایست مراحل زیر طی شود :

مجموعه ثبتا توانسته با ایجاد شرایطی امکان ثبت درخواست و انجام مراحل ویزا و معرفی انواع روش های اخذ آن را بصورت آنلاین و اینترنتی فراهم کند ، هم اکنون کلیه متقاضیان میتوانند از طریق همین سامانه و با تکمیل فرم مربوطه همچنین بارگزاری مدارک خود نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند ، ثبت نام و ارسال درخواست در این سامانه به منزله ثبت نهایی درخواست میباشد لذا در صحت و سقم اطلاعات وارد شده کمال دقت را داشته باشید .

اخذ ویزا و روش های اخذ آن

محتوای این صفحه عبارتند از:

مقدمه

ویزا چیست و چگونه باید آن را اخذ کرد. چرا هرگاه تصمیم برای سفر به کشورهای خارجی و اروپایی می گیریم اولین چیزی که از ما درخواست می کنند ویزا است.

آیا همه کشور ها ویزا لازم دارند. ویزا چند نوع دارد و کدام نوع آن برای ما لازم است؟ چه مدارکی برای اخذ ویزا لازم است؟ در ادامه ما جواب تمامی سوالات شما را می دهیم. وبه شما می گوییم چطور در کوتاه ترین زمان ممکن ویزای کشوری را که می خواهیم به آن سفر کنید را اخذ کنید.

ویزا چیست؟

ویزا (Visa) یا روادید به طور خلاصه به معنی اجازه ورود به کشور یا کشورهای دیگر، با هدف وشخص و برای مدت زمان معین می باشد.

 این اجازه به صورت یک برچسب یا مهر در گذرنامه فرد متقاضی زده می شود و این مهر ها و برچسب ها جزو سابقه فرد حساب شده و در صدور ویزاهای بعدی بسیار موثر می باشد.  جالب است بدانید که برای گرفتن ویزای بعضی از کشورها داشتن تاریخچه سفر قوی ( travel history ) شرط اخذ ویزای آن کشورها می باشد.

نحوه صدور ویزا در کشور های مختلف

بعضی از کشور های دنیا، طی یک قرارداد با هم پیمانی امضا می کنند که طی آن شهروندان آن کشورها بدون نیاز به ویزا می توانند بین این کشورها سفر کنند. آشکار ترین مثال آن 26 کشور اروپایی که به کشورهای حوزه شینگن معروف هستند می باشد.

شهروندان این 26 کشور می توانند براحتی در این کشورها سفر کنند . به عبارت دیگر برای ورود به این 26 کشور فقط به یک ویزا نیاز دارید که نام آن ویزای شینگن است. پس مشخص می شود که کشور های دنیا در برخورد با شهروندهای ایرانی و نحوه صدور ویزای آنها برای ورود به آن کشورها به سه دسته تقسیم می شوند:

  1. کشورهایی که برای ورود به آنها نیاز به ویزا نداریم.
  2. کشورهایی که برای ورود به آنها نیاز داریم که ویزای آنها را قبل از ورود به کشورشان، اخذ کنیم.
  3. کشورهایی که برای ورود به آنها نیاز به اخذ ویزا داریم ولی ویزای آنها در لحظه ورود به آنها صادر می شود.
اخذ ویزا و روش های اخذ آن

انواع ویزا از لحاظ هدف سفر

هر شخصی که می خواهد به کشورهای خارجی سفر کند باید هدف سفر خود را مشخص کند و بر حسب نوع سفر خود اقدام به دریافت ویزا کند، چرا که ویزاهای انواع مختلفی دارند و روند دریافت هر کدام از آنها متفاوت است. در اینجا به طور مختصر به توضیح آنها می پردازیم.

ویزای توریستی یا ویزای تفریحی و گردشگری: ویزای توریستی یا Tourist Visa با هدف تفریح و گردشگری صادر می شود و انجام هر کار دیگری از جمله تجارت و کار و … با آن ممنوع است. معمولا مدت زمان آن (با توجه به قوانین هر کشور) بین 15 روز تا 6 ماه است . یکی از روش های متداول برای مسافرت ، اخذ ویزای توریستی است.

ویزای کار: ویزای کار یا Work Visa از محبوب ترین انواع ویزا نزد ایرانیان است. با اخذ این ویزا ، دارنده آن می تواند در کشور مقصد ، کار کند و همچنین با داشتن این ویزا، متقاضی اجازه اقامت موقت نیز خواهد داشت. دو مزیت مهم این ویزا، آن را بسیار محبوب کرده است. اول اینکه اگر با این ویزا، یک مدت مشخصی را کار کنید، امکان اخذ اقامت دائم برای شما فراهم می شود. و دیگر اینکه طی زمان کوتاهی ، می توانید برای خانواده تان نیز اقامت دریافت کنید. 

ویزای تحصیلی یا ویزای دانشجویی: کسانی که قصد دارند در یکی از دانشگاه های یک کشور خارجی ادامه تحصیل دهند، لازم است که ویزای تحصیلی یا Study Visa را از آن کشور خارجی، اخذ کنند.

ویزای تجاری و بازرگانی یا ویزای کسب و کار: ویزای تجارت یا Business Visa معمولا برای تجاّر و بازرگانان که قصد تجارت با شرکت های کشور مقصد را دارند، صادر می شود. همچنین شرکت در همایش ها و جلسات مربوط به کسب و کار نیز، نیازمند اخذ این ویزا می باشد.

ویزای پزشکی یا ویزای درمانی: ویزای پزشکی یا Medical Visa، به متقاضی آن اجازه می دهد تا در کشور مقصد ، معالجه و درمان شود و یا تحت عمل جراحی قرار بگیرد. مدت زمان این ویزا حداکثر 90 وز است.

ویزای ملاقات اقوام: ویزای ملاقات اقوام یا Family Visit ، همانطور که از نامش پیداست، برای ملاقات با فامیل درجه 1 یا درجه 2 که در کشور مقصد ، مقیم هستند صادر می شود. این ویزا معمولا 6 ماه اعتبار دارد . 

ویزای ترانزیت: ویزای ترانزیت یا Transit Visa به مسافران اجازه می دهد برای تعویض هواپیما یا … در فرودگاه یا آن شهر میانی، برای مدت زمان بسیار کم و فقط به منظور عبور از آن کشور، در آنجا اقامت کوتاهی داشته باشند.

ویزای هنرمندان : ویزای هنرمندان یا artist visa برای هنرمندان و تیم همراه آنان و برای برگزاری کنسرت یا شو یا یک رویداد تبادل فرهنگی صادر می شود.

ویزای ورزشی: ویزای ورزشی یا Sports Visa به ورزشکاران و مربیان آنه تعلق می گرد که یا به صورت موقت و برای شرکت در یک مسابقه می باشد و یا به صورت دائم و برای اخذ شهروندی کشور مقصد انجام می گیرد.

ویزای زیارت: ویزای زیارت یا Pilgrimage Visa ، معمولا با هزینه ای بسیار کم و در مدت زمان بسیار سریع، به منظور زیارت از اماکن مذهبی و زیارتی صادر می شود. ویزایی که برای زیارت اماکنی چون کعبه در عربستان یا حرم امام رضا علیه السلام در ایران یا حرم امام حسین علیه السلام در عتیات عراق از این نوع ویزا هستند.

انواع ویزا از لحاظ تعداد ورود به کشور مقصد

ویزاها از نظر تعداد دفعات ورود و خروج به کشور مقصد متفاوت هستند و دارای سه نوع:

ویزای سینگل ( Single Visa ) یا ویزای یکبار ورود : این نوع ویزا به فرد اجازه می دهد تا در زمان اعتبار ویزا، یک بار به کشور مقصد ورود کند و بعد از خروج از آن کشور ویزای فرد باطل می گردد.

ویزای دابل ( Double Visa ) یا ویزای دوبار ورود : این نوع ویزا به فرد اجازه می دهد که در زمان اعتبار ویزا ، دوبار به کشور مقصد ورود و خروج کند.

ویزای مولتی ( Multiple Visa ) یا ویزای چندبار ورود : این نوع ویزا محبوب ترین نوع ویزا در نوع خودش است. این نوع ویزا به فرد اجازه می دهد تا در زمان اعتبار ویزا هر چند بار که تمایل دارد به کشور مقصد سفر کند.

مراحل اخذ ویزا

مراحل اخذ ویزا ممکن است بر اساس کشوری که می خواهید به آن سفر کنید متفاوت و کمی زمان بر باشد. در ابتدا کشور خود را مشخص کنید و بعد برای تعیین وقت به سفارت مربوطه و یا سایت اینترنتی آن سفارت مراجعه کنید.

تعیین وقت به این معنی است که زمانی را برای مراجعه و تحویل مدارك به سفارت مربوطه داشته باشید. از دیگر مراحل اخذ ویزا دریافت فرم است و بعد از آن آماده کردن و تحویل مدارك از جمله روندهای مهم برای اخذ ویزای هر کشور است. مدارك باید کامل باشد چرا که هر گونه کم و کاستی در روند صدور ویزا مشکل ایجاد می کند، همکاران ما در ثبتا به شما کمک می کنند تا مدارک لازم را چگونه جمع آوری و آماده کنید .

سرانجام بعد از مراجعه به سفارت و تحویل مدارك باید منتظر بمانید تا سفارت بعد از بررسی مدارك نتیجه را به شما اعلام کند . بعد از گرفتن ویزا برای گرفتن بلیط هواپیما اقدام می کنید سفر خود را یا به صورت تور و یا به صورت انفرادی آغاز می کنید.

مدارك کلی برای اخذ ویزا

به هر کشوری که بخواهید سفر کنید بر حسب نوع سفر خود باید مدارکی را برای ارائه به سفارت آن داشته باشید بعضی از این مدارك مشترك هستند و بعضی دیگر به نوعی از ویزا که قصد گرفتن آن را دارید یا کشوری که قصد گرفتن ویزای آن را دارید بستگی دارد. در ادامه مدارک مشترک انواع ویزا را بیان می کنیم. این مدارک مشترک عبارتند از:

  1. داشتن پاسپورت با اعتباری بیش از 6 ماه
  2. داشتن عکس با پشت زمینه سفید و مربوط به همان سال
  3. ارائه اصل شناسنامه به همراه کپی و ترجمه آن
  4. ارائه اصل کارت ملی به همراه کپی و ترجمه آن
  5. داشتن گواهی اشتغال به تحصیل برای محصلین
  6. گواهی اشتغال به کار برای شاغلین
  7. گواهی بازنشستگی برای افراد بازنشسته
  8. پرینت گردش مالی 6 ماهه اخیر
  9. رضایت نامه والدین برای افراد زیر 18 سال
  10. بیمه نامه مسافرتی
  11. بلیط پرواز رفت و برگشت
  12. برگه رزرو هتل برای مدت زمان اقامت

آخرین خبرها:

عنوان خبر: ویزا و معرفی انواع روش های اخذ آن
این گزارش خبری توسط تیم حقوقی حقوقی و خبرگزاری موسسه ثبتا آرشیو و تحت سریال منحصربفرد ثبت شد .

فهرست مطالب:

تبلیغات منتخب :

فهرست مطالب: