1652 امتیاز
5/5

موقعیت جغرافیایی روسیه چگونه است؟

امروز مورخ: ۰۶ /۰۲ /۱۴۰۳

موقعیت جغرافیایی روسیه چگونه است؟

کشور پهناور روسیه در قاره اوراسیا با 14 کشور آسیایی و اروپایی همسایه است. این کشور ده برابر بزرگتر از ایران و دو برابر وسعت کانادا است.

به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم:

کشور فدراسیونی روسیه که وسیع ترین کشور جهان بشمار می‌رود، در قاره اورآسیا قرار دارد و موقعیت دقیق آن شمال قاره آسیا و شرق قاره اروپا است. این کشور پهناور با 14 کشور آسیایی و اروپایی مرز زمینی داشته و با 3 اقیانوس اطلس، آرام و منجمد شمالی و علاوه بر آن با دریای خزر، دریای سیاه و دریای بالتیک ارتباط آبی نیز دارد.

همسایگان روسیه:

نروژ، فنلاند، استونی ،لتونی، لیتوانی، لهستان، بلاروس، اوکراین، گرجستان، آذربایجان، قزاقستان، چین، مغولستان و کره شمالی کشورهایی هستند که با روسیه دارای مرز مشترک هستند. علاوه بر این، روسیه با آمریکا از طریق ایالت آلاسکا، و با کشورهای سوئد ، ژاپن و ایران از طریق ارتباط آبی، همسایه است.

وسعت روسیه:

روسیه وسعتی برابر 17٬075٬400 کیلومتر مربع، یک دهم تمام خشکی‌های کره زمین را به خود اختصاص داده است. برای مقایسه بزرگی روسیه باید گفت: مساحت روسیه بیش از 10برابر مساحت ایران، حدود 2 برابر مساحت کشورهای بزرگتری مانند کانادا، چین یا آمریکا و بیش از نصف تمام وسعت قاره آفریقا است.

آخرین خبرها:

عنوان خبر: موقعیت جغرافیایی روسیه چگونه است؟
این گزارش خبری توسط تیم حقوقی حقوقی و خبرگزاری موسسه ثبتا آرشیو و تحت سریال منحصربفرد ثبت شد .

فهرست مطالب:

تبلیغات منتخب :

فهرست مطالب: