خرید ملک در لبنان

 (5/5) 1513 امتیاز  
0 / 5

Your page rank:

موسسه بین المللی ثبتا (Sabtta Group) با ایجاد شعب خود در 34 کشور کلیه خدمات در زمینه خرید ملک در لبنان را به عنوان نماینده تام شما در کشور مورد نظر انجام میدهد . موسسه ثبتا به پشتوانه سالها تجربه و کادر مجرب و متخصص تمامی امور مربوط به خدمات خرید ملک در لبنان را در در سریع ترین زمان ممکن به متقاضیان ارائه میکند .

امروز مورخ: ۰۶ /۰۱ /۱۴۰۳
پاسخگویی 24H
واحد پشتیبانی
شبکه جهانی
بیش از 34 شعبه
رتبه MQFL
گواهینامه cess
130.000 RG
130 هزار ثبت موفق

وضعیت : قابل ارائــــــــــــــــــــه (فعـــــــــــــــال)

خرید ملک در لبنان
خرید ملک در لبنان

خرید ملک در لبنان

موسسه بین المللی ثبتا بواسطه تجربه 20 ساله خود در زمینه خرید ملک در سایر کشورها و بخصوص خرید ملک در لبنان توانسته در سریع ترین زمان ممکن و همچنین بعنوان نماینده تام شما خدمات مربوط به خرید ملک در لبنان را بطور کامل از ابتدا تا انتها و مطابق با آخرین استانداردها و قوانین حاکم بر کشور هدف انجام میدهد بطوریکه در هیچ یک از مراحل اجرایی و فرایند کاری خرید ملک در لبنان نیاز به حضور شما در کشور هدف نمیباشد . این مجموعه همچنین به شما این اطمینان را میدهد که تجربه ای فراموش نشدنی در ارائه خدمات در زمینه خرید املاک خارجی برای شما به ارمغان آورد .
هم اکنون به منظور خرید ملک در لبنان میتوانید با کارشناسان حقوقی موسسه تماس حاصل نمایید و یا از طریق همین سامانه بصورت اینترنتی درخواست خرید ملک در لبنان را ثبت نهایی کنید .

مدارک مورد نیاز بمنظور خرید ملک در لبنان

شروط و الزامات خرید ملک در لبنان

مراحل خرید ملک در لبنان

توجه داشته باشید بمنظور خرید ملک در لبنان میبایست مراحل زیر طی شود :

مجموعه ثبتا توانسته با ایجاد شرایطی امکان ثبت درخواست و انجام مراحل خرید ملک در لبنان را بصورت آنلاین و اینترنتی فراهم کند ، هم اکنون کلیه متقاضیان میتوانند از طریق همین سامانه و با تکمیل فرم مربوطه همچنین بارگزاری مدارک خود نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند ، ثبت نام و ارسال درخواست در این سامانه به منزله ثبت نهایی درخواست میباشد لذا در صحت و سقم اطلاعات وارد شده کمال دقت را داشته باشید .

خرید ملک در لبنان

محتوای این صفحه عبارتند از:

مقدمه ای بر خرید املاک در لبنان

اولین موضوعی که برای سفر یا اقامت در این کشور به نظر می رسد، خرید ملک در لبنان است. با هم نگاهی داشته باشیم به وضع مسکن و محل اقامت در لبنان.

مسافرانی که برای سیاحت یا تجارت به لبنان سفر می کنند، بطور عمده برای اسکان به هتل مراجعه می کنند. از آنجا که لبنان کشوری توریستی بوده و همه به فکر سود بردن از صنعت توریسم هستند، چیزی مثل مهمانخانه که با قیمت نازل، تختی کرایه دهند وجود ندارد.

 همان مهمانخانه هم با کمی پیشرفت و مرتب کردن وضع خودش، خود را هتل سه ستاره می نامد و با سیستم هتل محاسبه می کند.

در لبنان ویلاهای مبله شیکی در مناطق خوش آب و هوا وجود دارد که با داشتن تمام امکانات رفاهی و وسایل زندگی، به توریست های پولدار عرب اجاره داده می شود که مایلند تابستان خود را در لبنان به سر ببرند. این نوع ویلاها از حدود 3000 دلار در ماه به بالا اجاره داده می شوند.

اجاره ملک در لبنان

اگر بخواهید برای یک یا چند سال در لبنان سکونت کنید، آپارتمان، اقتصادی ترین گزینه است. در گذشته هزینه اجاره منزل در لبنان بسیار نازل بوده و مثلا یک آپارتمان مناسب را سالی فقط 200 دلار اجاره می دادند. 

اگر صاحبخانه می خواست مستاجر را بیرون کند باید رضایت او را به دست می آورد یا به او خسارت پرداخت می کرد. قانون قدیم اجاره، به سببِ نداشتن بندهای قانونی واضح، برای صاحبخانه ها سودمند نبود و ضرر می کردند و با اعتراض مستمر آنها، قانون جدیدی در لبنان شکل گرفت که قانون اجاره آزاد نامیده می شود. 

همچنین مصوبه هایی برای تبدیل قانون قدیم به جدید تصویب شد تا میزان اجاره را پله پله به مبلغ کنونی بازار برساند.

در قانون جدید خود مالک و مستاجر هستند که شرط و شروط می گذارند و در مورد قیمت توافق می کنند. مثلا شرط می گذارند اگر مالک خواست مستاجر را بیرون کند دو ماه قبل باید به او اطلاع دهد. یا مثلا تا سه سال مالک اجاره را تغییر ندهد و اجازه بیرون کردن مستاجر را نداشته باشد.

راستی شاید برایتان جالب باشد که در لبنان رهن وجود ندارد. فقط اجاره می گیرند. هرچند ممکن است صاحبخانه اجاره یکسال را پیش بخواد، ولی رهن ندارند.

خرید ملک در لبنان

قیمت منزل یک یا دو طبقه در بیروت بسیار بسیار بالاست و تنها تجار و مسئولین ثروتمند می توانند چنین منازلی داشته باشند. یا اینکه منزل بسیار قدیمی باشد و از پنجاه شصت سال گذشته دست نخورده باشد و دور تا دور آن را آپارتمان سازی شده باشند. 

منازل ویلایی در روستاها و مناطق خوش آب و هوا وجود دارد که آن هم متعلق است به ثروتمندان دهکده. عموما تجار یا اساتیدی که خارج لبنان کسب درآمد کرده باشند از عهده خرید یا ساخت آن بر می آیند. 

این ویلا ها بسته به امکاناتی مثل استخر و جکوزی و فضای سبز و میزان خرجی که برای ساختنشان شده قیمتشان متفاوت است. تعداد اتاق یا متراژ، هیچ مبنای قانونی یا عرفی برای پایین و بالا رفتن قیمت ندارد. ممکن است طرف دو میلیون دلار خرج کرده باشد و بخواهد بیشتر یا کمتر از آن ویلا را بفروشد.

در گذشته هر پدری برای فرزند خودش یک خانه در زمینهای خودش می ساخت. اما امروزه حتی در روستاها آپارتمان های سه چهار طبقه ساخته می شود. مشکل گرانی مسکن باعث شده جوانها مجبور شوند به آپارتمان کوچک رضایت دهند. در دهکده ها می توان با هشتاد نود هزار دلار آپارتمان دویست متری نوساز و تمیز تهیه کرد.

خرید ملک در لبنان

سیستم قیمت گذاری ملک در لبنان

برای خرید ملک در لبنان و فروش و ثبت و مالیات، دفاتری برای قیمت گذاری وجود دارد. این دفاتر قیمت ملک را تخمین میزنند. مثلا اگر کسی بخواهد وام مسکن دریافت کند، علاوه بر سند و مدارک دیگر باید برگه «قیمة تاجیریة عقارية» از این دفاتر بگیرد. اما قیمت واقعی خرید یا اجاره خیلی متفاوت از این مبلغ است.

 هم اکنون در لبنان میزان اجاره یک خانه یا قیمت خرید آن قاعده ای ندارد. یعنی این طور نیست که بر اساس متراژ دقیق و تعداد اتاقها حساب شود. بسته به اینکه در کدام محله هستید و حدود قیمت چیست، صاحبخانه مبلغی را می خواهد که باید با هم به توافق برسید. عموما در مناطق فقیر نشین و پایین شهری ضاحیه، بر اساس تعداد اتاق هر اتاق را صد دلار حساب می کنند (حدودا). 

تعداد اتاق در لبنان به معنای تعداد اتاق خواب نیست! بلکه سالن پذیرایی را دو اتاق حساب می کنند. می گویند سالن و سفره، یعنی قسمتی برای نشیمن میهمان است قسمتی برای میز غذا. با این حساب منزلی که سه اتاق خواب و یک سالن دارد، را منزل 5 اتاقه می نامند. 

اجاره این منزل در کمترین حالت و در بدترین محله ها 500 دلار است. بسته به اینکه چند دستشویی و بالکن داشته باشد و چقدر مرتب و تمیز باشد و گچکاری و دکور منزل چقدر کار برده باشد، اندکی بالا و پایین می شود. این منزل ممکن است 100 متری باشد یا بیشتر. 

خیلی مهم نیست، مهم 5 اتاقه بودنش است. مبلغ اجاره برای منزلی عین آن اما در مناطق درست و حسابی تر ضاحیه، تا 1400 دلار بالا می رود. در مناطق بین ضاحیه و بیروت که 2000 دلار به بالا باید بپردازید. در مناطق مسیحی نشین یا مناطق تجار اهل سنت اجاره منازل و قیمت خرید خیلی بیشتر است. یعنی در محله های نامرتب و پایین شهری آنها، منزل 5 اتاقه بالای ششصد هفتصد است.

آپارتمان مبله در لبنان

اگر می خواهید برای یکی دو سال در لبنان باشید، بهترین گزینه آپارتمان مبله است. چرا که خرید کل اثاثیه و فروختن دوباره آن کلی ضرر است و به راحتی هم فروش نمی رود. آپارتمان هایی هستند که با مبل و فرش و پرده و دستگاه هایی مثل گاز و یخچال و ماشین رختشویی اجاره داده می شوند.

 این نوع اجاره هم تابع قانون خاصی نیست و هرچقدر بخواهند اضافه می کنند. مثلا اگر در محله ای عرف آپارتمان خالی 500 باشد ممکن است آپارتمان مبله را بین 700 تا 900 دلار بدهند.  در محله های مرتب بیروت، بالای 1500 دلار اجاره ماهیانه یک آپارتمان مبله است.

قیمت زمین و مستغلات در لبنان

در هر شهر و دهکده ای قیمت زمین متفاوت است. یعنی بالای ده با پایین آن متفاوت است. زمین نزدیک راه اصلی با زمین دور از راه اصلی متفاوت است. 

محله مرکز ده گرانتر است از زمینهای دورتر. در لبنان هر هزار متر مربع را دونُم (دُلُم تلفظ می شود) می نامند. در یک دهکده ممکن است یک دونم از 40 هزار دلار تا 100 هزار یا بیشتر باشد.

 در شهر ها به علت کمبود فضا اصلا صحبت به دونم نمی رسد. قیمت یک متر زمین حداقل 1250 دلار است. یعنی آپارتمان صد متری زیر 125000 دلار وجود ندارد.

ارائه خدمات ملکی در لبنان

با توجه به مطالب یادشده، اجاره و خرید ملک در لبنان فرآیندی است که باید با آگاهی و اشراف دقیق به شرایط املاک و مسکن این شهر صورت گیرد.

شما تنها در صورتی می توانید از جزئیات امکانات، اجاره بها، قیمت خرید خانه و شرایط املاک لبنان آگاه شوید، که با یک مشاور املاک با سابقه در این شهر ارتباط داشته باشید.

فهرست مطالب

فهرست مطالب