سرمایه گذاری در تاجیکستان

 (5/5) 1513 امتیاز  
0 / 5

Your page rank:

موسسه بین المللی ثبتا (Sabtta Group) با ایجاد شعب خود در 34 کشور کلیه خدمات در زمینه سرمایه گذاری در تاجیکستان را به عنوان نماینده تام شما در کشور مورد نظر انجام میدهد . موسسه ثبتا به پشتوانه سالها تجربه و کادر مجرب و متخصص تمامی امور مربوط به خدمات سرمایه گذاری در تاجیکستان را در در سریع ترین زمان ممکن به متقاضیان ارائه میکند .

امروز مورخ: ۰۳ /۰۲ /۱۴۰۳
پاسخگویی 24H
واحد پشتیبانی
شبکه جهانی
بیش از 34 شعبه
رتبه MQFL
گواهینامه cess
130.000 RG
130 هزار ثبت موفق

وضعیت : قابل ارائــــــــــــــــــــه (فعـــــــــــــــال)

سرمایه گذاری در تاجیکستان
سرمایه گذاری در تاجیکستان

سرمایه گذاری در تاجیکستان

موسسه بین المللی ثبتا بواسطه قدمت 20 ساله در این حوزه در سریع ترین زمان ممکن و همچنین بعنوان نماینده تام شما در این کشور کلیه امور مربوط به سرمایه گذاری در تاجیکستان را بطور کامل از ابتدا تا انتها و مطابق با آخرین استانداردها و قوانین حاکم بر این کشور انجام میدهد بطوریکه در هیچ یک از مراحل اجرایی و فرایند کار نیاز به حضور شما در این کشور نمیباشد

هم اکنون به منظور سرمایه گذاری در تاجیکستان میتوانید با کارشناسان حقوقی موسسه تماس حاصل نمایید و یا از طریق همین سامانه بصورت اینترنتی درخواست خود را ثبت نهایی کنید .

international

Guaranteed

Fast service

Official degree

سرمایه گذاری در تاجیکستان فعال میباشد (قابل ارائه)

مدارک مورد نیاز بمنظور سرمایه گذاری در تاجیکستان

شروط و الزامات سرمایه گذاری در تاجیکستان

مراحل سرمایه گذاری در تاجیکستان

توجه داشته باشید بمنظور سرمایه گذاری در تاجیکستان میبایست مراحل زیر طی شود :

مجموعه ثبتا توانسته با ایجاد شرایطی امکان ثبت درخواست و انجام مراحل سرمایه گذاری در تاجیکستان را بصورت آنلاین و اینترنتی فراهم کند ، هم اکنون کلیه متقاضیان میتوانند از طریق همین سامانه و با تکمیل فرم مربوطه همچنین بارگزاری مدارک خود نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند ، ثبت نام و ارسال درخواست در این سامانه به منزله ثبت نهایی درخواست میباشد لذا در صحت و سقم اطلاعات وارد شده کمال دقت را داشته باشید .

فرم مشاوره / ثبت درخواست

بمنظور سرمایه گذاری در تاجیکستان هم اکنون اقدام کنید

SABTTA

SABTTA GLOBAL CENTER

سرمایه گذاری در تاجیکستان

محتوای این صفحه عبارتند از:

سرمایه گذاری در تاجیکستان

در سال های اخیر، تاجیکستان از نظر دریافت سرمایه های خارجی، پیشرفت های چشمگیری داشته و در ایجاد مشاغل جدید، اخذ وام های تازه، بهبود سیستم مالیات خود و اجرای معاملات مرزی، رشد قابل ملاحظه ای را تجربه کرده است. با این وجود هنوز موضوعاتی پیرامون سرمایه گذاری در تاجیکستان ، بهره وری صنعتی، کمبود زیرساخت منسجم و عدم اطمینان و شکنندگی در فضای کسب و کار کشور وجود دارد که پیشرفت بیشتر را در حال حاضر محدود می کند.

در حال حاضر دولت تاجیکستان تصمیم دارد در کنار جذب سرمایه گذاری خارجی، کشور را به سمت توسعه صنایع جدید همزمان با انجام مدرنیزاسیون در صنایع موجود هدایت کند. هرگونه ورود سرمایه خصوصی توسط دولت کاملاً بررسی می شود و نیاز به تأیید دارد. بخش اندکی از سرمایه های ورودی داخلی و خارجی به این کشور، صرف تولید ناخالص داخلی این کشور بوده است و این هم از نظر استانداردهای بین المللی و هم از نظر استانداردهای منطقه ای بسیار کم است.

جذب سرمایه های خارجی

در این سالها ، این کشور از ورودی مستقیم سرمایه گذاری در تاجیکستان از سوی خارجی ها بهره مند شده است و این یک پیشرفت بزرگ نسبت به سرمایه مستقیم خارجی در سال های قبل از آن است. اکنون، سهام سرمایه خارجی این کشور رقم قابل توجهی تخمین زده شده است که انرژی، پنبه و آلومینیوم نمایانگر بخش هایی هستند که بیشترین جذابیت را برای سرمایه گذاران خارجی دارند.

اکنون جهانگردی در حال تبدیل شدن به بخش جذاب تری برای ورود سرمایه های خارجی است و این کشور فضای مناسبی را برای سرمایه های های مرزی و منطقه ای ارائه می دهد. در صورتی که تصمیم دارید برای اقامت و سرمایه گذاری در کشور تاجیکستان اقدام کنید، می توانید راهنمایی های لازم را از موسسه ثبتی، حقوقی، مهاجرتی ثبتا دریافت نمایید.

منابع اولیه سرمایه گذاری در تاجیکستان

اگرچه به طور سنتی سرمایه گذاری در تاجیکستان به صورت وام های خارجی و سرمایه های دولتی توسط ایران، روسیه و چین انجام شده است، اما در شرایط اقتصادی امروز، این کشور نسبت به چشم انداز ایجاد سرمایه اروپای غربی و همچنین ورود سرمایه از طریق آمریکا و آسیا رشد قابل ملاحظه ای را داشته است.

کشورهای اصلی که اکنون در تاجیکستان سرمایه گذاری می کنند شامل کشورهایی همچون روسیه، چین، انگلیس، ایالات متحده آمریکا و قزاقستان می شود. مشارکت های روسیه شامل ایجاد سرمایه در بخش بانکی تاجیکستان و همچنین تولید نیروگاه های برق آبی با ظرفیت متوسط ​​است.

سرمایه گذاری در تاجیکستان

قوانین مربوط به سرمایه گذاری خارجی

تاجیکستان قانونی ندارد که با شرطی کردن، محدود کردن یا منع سرمایه گذاری در تاجیکستان از سوی خارجی ها در هر یک از بخش های اقتصادی، برای سرمایه گذاران خارج از کشور تبعیض قائل شود. ماده 4 قانون سرمایه کشور، حقوق برابر برای سرمایه گذاران خارجی و سرمایه گذاران داخلی را تضمین کرده است.

با ایجاد یک شرکت با مالکیت صد در صد خارجی که مطابق با قوانین کشور فعالیت می کند یا با انعقاد قرارداد با شهروندان تاجیک یا اشخاص حقوقی که شکل دیگری از اتباع خارجی را فراهم می کند، خارجی ها مجاز به داشتن سهام مشترک در یک شرکت موجود با شهروندان تاجیک یا سایر مشاغل تاجیک هستند. شرکت های خارجی مجاز به کسب دارایی هایی از جمله اوراق بهادار، سهام و حقوق استفاده از مواد معدنی و زمین نیز هستند.

فرصت های لازم برای سرمایه گذاری در تاجیکستان

تاجیکستان مکانی چالش برانگیز برای تجارت است اما می تواند فرصت های پرخطر و با پاداش بالا را برای سرمایه گذاران خارجی که در منطقه تجربه دارند داشته باشد و افق سرمایه گذاری در تاجیکستان را برای طولانی مدت و همراه با صبر و حوصله و منابع لازم برای انجام تحقیقات قابل توجه و دقت لازم را فراهم کند.

در بالاترین سطح، دولت تاجیکستان به طور مداوم علاقه خود را به جذب سرمایه بیشتر کشورهای خارجی در سراسر دنیا ابراز می کند، اما کشورهای آسیای میانه عمدتا تعداد اندکی سرمایه گذارهای بزرگ اروپایی و آمریکایی را در خود جای می دهند و همچنان مقصد سرمایه تا حد زیادی غیر رقابتی است.

شرایط خاص در سرمایه گذاری در تاجیکستان

دولت این کشور، به طور علنی بر لزوم تقویت رشد به رهبری بخش خصوصی تأکید می کند و جذب سرمایه گذاری در تاجیکستان و استراتژی توسعه ملی تا 2030 دولت و انجام استراتژی توسعه اقتصادی را در اولویت قرار داده است. اسناد استراتژی با وجود موانع اداری و مالی، بخش بانکی ناکارآمد، سیستم مالیاتی غیرشفاف تا حد زیادی مانع سرمایه گذاران می شود.

تاجیکستان از راه ابتکاری چین اشباع شده است و سرمایه گذاری های چینی بیش از سه چهارم کل سرمایه مستقیم خارجی این کشور را تشکیل می دهد. تاجیکستان همچنین در حال بررسی پیوستن به اتحادیه اقتصادی اوراسیا به رهبری روسیه است. در صورت درخواست و دریافت عضویت ، شرکت های آمریکایی می توانند تعرفه های تجاری بالاتری را تجربه کنند.

تاثیر همسایگان بر اقتصاد تاجیکستان

اقتصاد تاجیکستان با چالش های بومی روبرو است. مصرف، عامل اصلی رشد اقتصادی تاجیکستان بوده است، اما وابسته به جریان حواله مهاجران از روسیه است، جایی که حدود یک میلیون مهاجر کار در آنجا زندگی می کنند. سقوط حواله ها همچنین منجر به کمبود ارز شده و به دلیل دفاع از پول ملی، ذخایر کشور را تحت فشار قرار می دهد. بخش بانکی تاجیکستان گرفتار وام های سیاسی غیرمجاز، نرخ بهره بالا و نبود حساب های بانکی در غرب است.

با وجود این چالش ها و ریسک های موجود برای سرمایه گذاران بالقوه، تاجیکستان روابط تجاری بیشتری با همسایگان خود دنبال می کند و طی سال گذشته پیشرفت چشمگیری در بهبود فضای سرمایه گذاری در تاجیکستان داشته است. بانک جهانی از تاجیکستان به عنوان اصلاح کننده برتر نام برد. همچنین این کشور در زمینه اصلاح مالیات از کمک های فنی برخوردار است.

مقامات در این سال، گام هایی را برای انطباق بیشتر با حمایت از حقوق مالکیت معنوی برداشتند و تاجیکستان به دلیل پیشرفت قابل توجه در زمینه شفافیت در بخش استخراج، شناخته شد. در صورت ادامه مسیر اصلاحات اقتصادی توسط دولت، فرصت های انرژی، تجارت کشاورزی، فرآوری مواد غذایی، گردشگری، منسوجات و معادن مسیر سرمایه گذاری در تاجیکستان امیدوار کننده خواهد بود.

فهرست مطالب

فهرست مطالب