سرمایه گذاری در موریتانی

 (5/5) 1513 امتیاز  
0 / 5

Your page rank:

موسسه بین المللی ثبتا (Sabtta Group) با ایجاد شعب خود در 34 کشور کلیه خدمات در زمینه سرمایه گذاری در موریتانی را به عنوان نماینده تام شما در کشور مورد نظر انجام میدهد . موسسه ثبتا به پشتوانه سالها تجربه و کادر مجرب و متخصص تمامی امور مربوط به خدمات سرمایه گذاری در موریتانی را در در سریع ترین زمان ممکن به متقاضیان ارائه میکند .

امروز مورخ: ۳۰ /۰۱ /۱۴۰۳
پاسخگویی 24H
واحد پشتیبانی
شبکه جهانی
بیش از 34 شعبه
رتبه MQFL
گواهینامه cess
130.000 RG
130 هزار ثبت موفق

وضعیت : قابل ارائــــــــــــــــــــه (فعـــــــــــــــال)

سرمایه گذاری در موریتانی
سرمایه گذاری در موریتانی

سرمایه گذاری در موریتانی

موسسه بین المللی ثبتا بواسطه قدمت 20 ساله در این حوزه در سریع ترین زمان ممکن و همچنین بعنوان نماینده تام شما در این کشور کلیه امور مربوط به سرمایه گذاری در موریتانی را بطور کامل از ابتدا تا انتها و مطابق با آخرین استانداردها و قوانین حاکم بر این کشور انجام میدهد بطوریکه در هیچ یک از مراحل اجرایی و فرایند کار نیاز به حضور شما در این کشور نمیباشد

هم اکنون به منظور سرمایه گذاری در موریتانی میتوانید با کارشناسان حقوقی موسسه تماس حاصل نمایید و یا از طریق همین سامانه بصورت اینترنتی درخواست خود را ثبت نهایی کنید .

international

Guaranteed

Fast service

Official degree

سرمایه گذاری در موریتانی فعال میباشد (قابل ارائه)

مدارک مورد نیاز بمنظور سرمایه گذاری در موریتانی

شروط و الزامات سرمایه گذاری در موریتانی

مراحل سرمایه گذاری در موریتانی

توجه داشته باشید بمنظور سرمایه گذاری در موریتانی میبایست مراحل زیر طی شود :

مجموعه ثبتا توانسته با ایجاد شرایطی امکان ثبت درخواست و انجام مراحل سرمایه گذاری در موریتانی را بصورت آنلاین و اینترنتی فراهم کند ، هم اکنون کلیه متقاضیان میتوانند از طریق همین سامانه و با تکمیل فرم مربوطه همچنین بارگزاری مدارک خود نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند ، ثبت نام و ارسال درخواست در این سامانه به منزله ثبت نهایی درخواست میباشد لذا در صحت و سقم اطلاعات وارد شده کمال دقت را داشته باشید .

فرم مشاوره / ثبت درخواست

بمنظور سرمایه گذاری در موریتانی هم اکنون اقدام کنید

SABTTA

SABTTA GLOBAL CENTER

سرمایه گذاری در موریتانی

محتوای این صفحه عبارتند از:

سرمایه گذاری در موریتانی

از نظر تاریخی، موریتانی نسبتاً در معرض سرمایه گذاری مستقیم خارجی، به ویژه در بخش های معدن، هیدروکربن، کشاورزی و ماهی گیری بوده است. در حال حاضر دولت موریتانی در حال کار بر روی پیش نویس قانونی برای اصلاح کد استخراج برای جذابیت بیشتر آن برای سرمایه گذاری در موریتانی از سوی خارجی ها می باشد.

دولت موریتانی برای ایجاد شفافیت های لازم در رشد اقتصادی کشور و ایجاد فضایی مناسب برای سرمایه گذاران و در راستای شیوه های ماهی گیری پایدار در منطقه، یک استراتژی شیلات جدید را تصویب کرد. همچنین موریتانی کد هیدروکربن را اصلاح کرد تا مشوق های بیشتری برای سرمایه خارجی در بخش هیدروکربن فراهم کند. تمرکز دولت بر سرمایه گذاری خارجی در بهبود رتبه بندی این کشور در گزارش تجارت جهانی بانک جهانی دیده می شود که در رتبه 148 از 190 کشور قرار گرفته است.

سرمایه گذاری مستقیم خارجی

موریتانی به طور فزاینده ای نسبت به سرمایه  مستقیم خارجی (FDI) باز است. این دولت کمیته ای در سطح وزیر ایجاد کرد که مسئول نظارت بر بهبود شرایط کسب و کار است. مقامات دولتی به طور منظم بر نیاز به بهبود فضای کسب و کار به منظور جذب سرمایه گذاری در موریتانی از سوی شهروندان خارجی تأکید می کنند.

مشاغل محلی و معتبر در بخش خصوصی، غالباً علاقه خود را به نمایندگی از شرکت های بزرگ و معتبر خارجی، ابراز می کنند و تعداد این کارها در حال افزایش است. هیچ قانونی منع یا محدودیت سرمایه گذاری خارجی را ندارد که بتواند هر بخشی از اقتصاد را هدف قرار دهد. هیچ قانون یا آئین نامه ای به طور خاص به شرکت های خصوصی اجازه تصویب اساسنامه ای را نمی دهد که ایجاد سرمایه ، یا کنترل خارجی را محدود یا منع کند.

اقدامات دولت برای جذب سرمایه گذاری در موریتانی

دولت همچنان اولویت بندی سرمایه گذاری خارجی در همه بخش های اقتصاد را ادامه می دهد. این کشور برای بهبود زیرساخت های اساسی و به روزرسانی قوانین و مقررات همکاری نزدیک با صندوق بین المللی پول ، بانک جهانی و جامعه اهداکنندگان بین المللی دارد.

کلیه اشخاص داخلی یا خارجی مجاز به انجام هر نوع فعالیت تجاری هستند، به غیر از فعالیت هایی که شامل فروش گوشت خوک یا الکل می شود. هیچ محدودیتی در انتقال سود یا بازگشت سرمایه، حق امتیاز یا هزینه خدمات وجود ندارد، مشروط بر اینکه سرمایه گذاری در موریتانی مجاز و از طریق بانک های تأیید شده انجام شده باشد. دولت موریتانی غربالگری اجباری سرمایه های خارجی را انجام می دهد. این مکانیسم های غربالگری معمول و غیر تبعیض هستند.

سرمایه گذاری در موریتانی

اصلاحات انجام شده برای سهولت تجارت

دولت همچنان به اصلاح قوانین و مقررات خود برای تسهیل ثبت تجارت می پردازد. سیاست دولت موریتانی، سرمایه گذاری در موریتانی و تجارت در این کشور را تسهیل می کند و سرمایه مستقیم خارجی را تشویق می کند به طوری که با حذف حداقل سرمایه مورد نیاز، شروع کار را آسان تر کرد. همچنین با ارتقاء سیستم الکترونیکی، تجارت بین مرزها آسان تر شد که باعث کاهش زمان آماده سازی و ارسال اظهارنامه گمرکی برای صادرات و واردات می شود. ثبت تجارت در موریتانی ممکن است تا هفت روز طول بکشد.

در این خصوص می توان به نقاط قوت اصلی موریتانی برای جذب سرمایه مستقیم خارجی اشاره کرد که شامل برخورداری از حمایت اهدا کنندگان و سازمان های بین المللی و منابع معدنی و شیلاتی است. همچنین این کشور دارای  چشم انداز مطلوب انرژی گاز ، انرژی های تجدید پذیر است.

شرایط اقتصادی موریتانی

از سویی دیگر باید به مهم ترین نقاط ضعف کشور که مانعی برای سرمایه گذاری در موریتانی است اشاره نمود. این کشور دارای بی ثباتی سیاسی بوده و مشکلات امنیتی دارد که توجه به آن هنگام ایجاد سرمایه در این کشور، اهمیت دارد. همچنین زیرساخت های ناکافی که مانع توسعه اقتصادی کشور می شوند نیز در این ساختار اهمیت دارد.

موریتانی دارای جمعیت بسیار جوانی است که بیش از 64٪ جمعیت زیر 25 سال بوده و بدون داشتن سطح صلاحیت کافی برای پست های مدیریتی هستند. ضمن آنکه افزایش پدیده های بیابان زایی و سطح بالایی از فقر و فساد را شاهد هستیم که بر تمام بخش های اقتصاد تأثیر می گذارد.

بخش های مهم در سرمایه گذاری در موریتانی

آنچه که باید هنگام سرمایه گذاری در موریتانی به آن اشاره شود، سطح پایین تنوع اقتصادی است که در برابر نوسانات قیمت کالاها آسیب پذیر است. اقدامات دولت برای ایجاد انگیزه یا محدود کردن فضای تجارت در موریتانی، نسبتاً ضعیف است، اما از نظر تاریخی، موریتانی در بخش های معدن، هیدروکربن ، کشاورزی و ماهیگیری سرمایه های خارجی را به خوبی جذب کرده است.

برای تشویق سرمایه گذاری بیشتر، دولت مقررات موجود در کد ایجاد سرمایه را به منظور افزایش امنیت سرمایه ها و تسهیل مراحل اداری به روز کرد. این قانون بازگشت رایگان سرمایه و دستمزد خارجی را برای کارمندان خارجی در نظر گرفته است. این کد همچنین مشوق های واردات و صادرات رایگان را ایجاد می کند.

راه اندازی شرکت در موریتانی

لازم به ذکر است که شرکت های کوچک و متوسط ​​(SME) که در جهت سرمایه گذاری در موریتانی از طریق OPPS ثبت نام می کنند، هیچگونه مالیات و عوارض گمرکی پرداخت نمی کنند. این قانون همچنین برای تشویق توسعه منطقه ای، تشکیل مناطق ویژه اقتصادی را ایجاد کرده است. به طور جداگانه، منطقه آزاد نوآدیبو با طرح تنظیم کننده خود ایجاد شد.

کدهای مدنی و تجاری از قراردادها محافظت می کنند ، اگرچه اجرای دادگاه و حل اختلاف ممکن است دشوار باشد. دولت به منظور تسهیل کار اداری سرمایه گذاران خارجی، سیستم یک دفتر واحد ایجاد کرده است. این کار با ارائه پرونده ها به منظور دریافت مجوز، روش های اداری، ایجاد مشاغل و صدور مجوز کار برای نیروی کار خارجی است.

کنوانسیون های سرمایه گذاری دوجانبه به امضا موریتانی، موافقت نامه های دوجانبه سرمایه گذاری با اتحادیه عرب مغرب مانند کشورهای الجزایر، لیبی، مراکش و تونس را امضا کرده و همچنین با کشورهایی همچون عربستان سعودی، فرانسه، بلژیک و رومانی نیز توافقنامه های دو جانبه ای را داشته است که در نهایت می تواند در سرمایه گذاری در موریتانی ، نقش سازنده ای داشته باشد.

فهرست مطالب

فهرست مطالب