1652 امتیاز
5/5

اخذ ویزای سیاسی و شرایط آن

امروز مورخ: ۰۷ /۰۱ /۱۴۰۳
اخذ ویزای سیاسی و شرایط آن

اخذ ویزای سیاسی و شرایط آن

اخذ ویزای سیاسی و شرایط آن

اخذ ویزای سیاسی و شرایط آن

موسسه بین المللی ثبتا بواسطه قدمت 20 ساله در زمینه اخذ ویزای سیاسی و شرایط آن در سریع ترین زمان ممکن و همچنین بعنوان نماینده تام شما خدمات مربوط به اخذ ویزای سیاسی و شرایط آن را بطور کامل از ابتدا تا انتها و مطابق با آخرین استانداردها و قوانین حاکم بر کشور هدف انجام میدهد بطوریکه در هیچ یک از مراحل اجرایی و فرایند کاری اخذ ویزای سیاسی و شرایط آن نیاز به حضور شما در کشور هدف نمیباشد . این مجموعه همچنین به شما این اطمینان را میدهد که تجربه ای فراموش نشدنی در ارائه خدمات برای شما به ارمغان آورد .

هم اکنون به منظور اخذ ویزای سیاسی و شرایط آن میتوانید با کارشناسان حقوقی موسسه تماس حاصل نمایید و یا از طریق همین سامانه بصورت اینترنتی درخواست خود را ثبت نهایی کنید .

مدارک مورد نیاز بمنظور اخذ ویزای سیاسی و شرایط آن

شروط و الزامات اخذ ویزای سیاسی و شرایط آن

مراحل اخذ ویزای سیاسی و شرایط آن

توجه داشته باشید بمنظور اخذ ویزای سیاسی و شرایط آن میبایست مراحل زیر طی شود :

مجموعه ثبتا توانسته با ایجاد شرایطی امکان ثبت درخواست و انجام مراحل اخذ ویزای سیاسی و شرایط آن را بصورت آنلاین و اینترنتی فراهم کند ، هم اکنون کلیه متقاضیان میتوانند از طریق همین سامانه و با تکمیل فرم مربوطه همچنین بارگزاری مدارک خود نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند ، ثبت نام و ارسال درخواست در این سامانه به منزله ثبت نهایی درخواست میباشد لذا در صحت و سقم اطلاعات وارد شده کمال دقت را داشته باشید .

اخذ ویزای سیاسی و شرایط آن

محتوای این صفحه عبارتند از:

ویزای سیاسی

این نوع ویزا مربوط به دیپلمات‌ها، کارمندان خارجی، مقامات دولتی، کارکنان شخصی، خدمتکار یا کارگران خانگی برای دیپلمات‌ها و مقامات دولتی است. دیپلمات‌ها، مقامات دولتی خارجی و دولتمردان سیاسی که به ایالات‌متحده، کشورهای ناحیه شنگن و یا سایر نقاط سفر می‌کنند تا از این طریق وظایف و فعالیت‌های رسمی از طرف دولت خود درگیر شوند، باید قبل از ورود به ایالات‌متحده، ویزای سیاسی دریافت نمایند.

شخصیت های سیاسی نمی‌توانند با استفاده از ویزای توریستی یا ویزاهای تحت برنامه سفر کنند. به‌استثنای رئیس‌جمهور وقت که واجد شرایط ویزای سیاسی نوع A بدون در نظر گرفتن هدف سفر هست؛ مابقی افراد در موقعیت‌های سیاسی مختلف موظف به درخواست و تهیه ویزا سیاسی هستند.

شرایط اخذ ویزای سیاسی

برای واجد شرایط بودن جهت اخذ ویزای سیاسی، می‌بایست از طرف دولت ملی خود سفر کنید تا در این سفر تنها به فعالیت‌های رسمی جهت خدمت به دولت خود بپردازید. وظایف یا خدمات خاصی که انجام می‌شود می‌بایست بر اساس قوانین مهاجرت و ماده وزارت امور خارجه کشور مقصد باشد.

افراد واجد شرایط اخذ ویزای سیاسی

موقعیت در دولت هر کشور و هدف از سفر، می‌تواند تعیین نماید که می‌توانید درخواست اخذ ویزای سیاسی داشته باشید یا خیر. مقامات رسمی، غیر دیپلمات، اعضای خانواده آن‌ها و افرادی که می‌توانند واجد شرایط دریافت ویزای سیاسی باشند، عبارت‌اند از:

  • رئیس‌جمهور وقت؛ صرف‌نظر از هدف سفر
  • سفیر یا کنسول؛ باهدف رسیدن رسمی به سفارت یا کنسولگری خارجی در کشور مقصد
  • وزیر امور خارجه یا عضو کابینه؛ برای انجام فعالیت‌های رسمی دولت
  • نمایندگان هیئت اتحادیه اروپا (EU) و اتحادیه آفریقا (AU)
  • اعضای فوری خانواده صاحب ویزای سیاسی نوع A-1
  • کارمند تمام‌وقت دولت که در کنسولگری و سفارت کار می‌کنند؛ باهدف انجام وظایفی که در سفارتخانه دارند.
اخذ ویزای سیاسی و شرایط آن

انواع ویزای سیاسی

این ویزای مهم که تنها مختص مقامات دولتی و با هدف انجام کارهای دولتی صادر می گردد، دارای انواع مختلف هست که به شرح زیر می‌باشند:

  • A-1
  • A-2
  • B-1
  • B-2
ویزای نوع A-1

این نوع از ویزا ویژه شخصیت‌های سیاسی مهم نظیر سفیر، وزیر امور خارجه، دیپلمات حرفه‌ای، افسر کنسولی و یا فامیل درجه‌یک هست.

ویزای نوع A-2

این نوع از ویزا مختص دیگر مقامات رسمی، کارمند خارجی و اعضای درجه‌یک فامیل آن‌ها هست.

ویزای نوع B-1

این نوع از ویزا مخصوص مقامات دولتی است که قصد سفر با هدف تجاری دارند، هست.

ویزای نوع B-2

این نوع از ویزا مخصوص مقامات دولتی است که باهدف گردشگری بخواهند سفر کنند، هست.

الزامات و قوانین برای ویزای سیاسی

متقاضی درخواست این ویزا می‌بایست حتماً دارای یک موقعیت دولتی بوده، از دسته کارکنان یا مقامات دولتی باشد که باهدف رسیدگی به کسب‌وکار دولتی رسمی و انجام امور دولتی به سفر برود. متقاضی در درخواست ویزای سیاسی، می‌بایست هدف رسمی خود را از اخذ ویزا که عمدتاً برای کسب‌ و کار دولتی است، اعلام کند.

مقامات دولتی که برای انجام کارهای غیررسمی و غیردولتی با ماهیت تجاری یا گردشگری سفر می‌کنند، باید برای اخذ ویزای مناسب برای اهداف سفری خود مانند ویزای B-2 برای گردشگری درخواست دهند. توجه داشته باشید که رئیس دولت، رهبر و رئیس‌جمهور باید بدون در نظر گرفتن اهداف سفر بر اساس ویزای A-1 سفر کنند.

نحوه درخواست ویزای سیاسی

چندین مرحله برای درخواست ویزا وجود دارد. این مراحل و نحوه تکمیل آن‌ها ممکن است در سفارت یا کنسولگری کشوری مقصدی که در آن درخواست می‌کنید، متفاوت باشد.

لطفاً جهت آگاهی کامل از دستورالعمل‌های موجود در وب‌سایت سفارت یا کنسولگری کشوری که در آن درخواست می‌کنید، اقدام نمایید یا از مشاورین مربوطه پرس‌وجو کنید.

اعتبار ویزای سیاسی

این نوع ویزا به مقامات خارجی برای ورود به کشوری دیگری به جهت شرکت در فعالیت‌های رسمی دولتی اعطا می‌کند. ویزای سیاسی نوع A-1 و A-2 تنها زمانی معتبر است که صاحب و دارنده‌ی ویزا در کشور مقصد به‌صورت محدود یا در مدت نامحدود اقامت دارد. صاحب ویزای A-2 بایستی موقعیت دولتی غیر دیپلمات خود را که توسط دولت کشور مقصد به رسمیت شناخته‌شده باشد تا بتواند مجاز به اقامت در آن کشور برای مدت نامحدود باشد.

دارنده ویزا اجازه اقامت را از طریق ارائه نامه‌ای از طرف دولت که دلایل اقامت طولانی‌مدت در آن ذکرشده است، فراهم می‌کند که از دولت آن‌ها نامه‌ای دریافت می‌کند. سپس درخواست باید توسط DOS ارسال و تائید شود. دارنده این نوع ویزا تا زمانی که وزیر امور خارجه همچنان این مقام را به‌عنوان عضو جامعه دیپلمات‌ها اعلام کند، معتبر است.

آخرین خبرها:

عنوان خبر: اخذ ویزای سیاسی و شرایط آن
این گزارش خبری توسط تیم حقوقی حقوقی و خبرگزاری موسسه ثبتا آرشیو و تحت سریال منحصربفرد ثبت شد .

فهرست مطالب:

تبلیغات منتخب :

فهرست مطالب: