1652 امتیاز
5/5

اخذ ویزای شینگل و شرایط آن

امروز مورخ: ۰۳ /۰۲ /۱۴۰۳
اخذ ویزای سینگل

اخذ ویزای شینگل و شرایط آن

اخذ ویزای سینگل

اخذ ویزای شینگل و شرایط آن

موسسه بین المللی ثبتا بواسطه قدمت 20 ساله در زمینه اخذ ویزای شینگل و شرایط آن در سریع ترین زمان ممکن و همچنین بعنوان نماینده تام شما خدمات مربوط به اخذ ویزای شینگل و شرایط آن را بطور کامل از ابتدا تا انتها و مطابق با آخرین استانداردها و قوانین حاکم بر کشور هدف انجام میدهد بطوریکه در هیچ یک از مراحل اجرایی و فرایند کاری اخذ ویزای شینگل و شرایط آن نیاز به حضور شما در کشور هدف نمیباشد . این مجموعه همچنین به شما این اطمینان را میدهد که تجربه ای فراموش نشدنی در ارائه خدمات برای شما به ارمغان آورد .

هم اکنون به منظور اخذ ویزای شینگل و شرایط آن میتوانید با کارشناسان حقوقی موسسه تماس حاصل نمایید و یا از طریق همین سامانه بصورت اینترنتی درخواست خود را ثبت نهایی کنید .

مدارک مورد نیاز بمنظور اخذ ویزای شینگل و شرایط آن

شروط و الزامات اخذ ویزای شینگل و شرایط آن

مراحل اخذ ویزای شینگل و شرایط آن

توجه داشته باشید بمنظور اخذ ویزای شینگل و شرایط آن میبایست مراحل زیر طی شود :

مجموعه ثبتا توانسته با ایجاد شرایطی امکان ثبت درخواست و انجام مراحل اخذ ویزای شینگل و شرایط آن را بصورت آنلاین و اینترنتی فراهم کند ، هم اکنون کلیه متقاضیان میتوانند از طریق همین سامانه و با تکمیل فرم مربوطه همچنین بارگزاری مدارک خود نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند ، ثبت نام و ارسال درخواست در این سامانه به منزله ثبت نهایی درخواست میباشد لذا در صحت و سقم اطلاعات وارد شده کمال دقت را داشته باشید .

اخذ ویزای سینگل

محتوای این صفحه عبارتند از:

مقدمه

ویزاها علاوه بر دسته بندی های مختلفی که دارند، محدودیت های کمتری را برای شخص دارنده ایجاد می کنند تا رفت و آمد بین کشورهای مختلف به دشواری انجام نشود. یکی از جمله این ویزاها، ویزای سینگل است که برای مقاصد مختلف و به دلایل متفاوت صادر می شود. 

این ویزا علاوه بر خلاف نامی که دارد به کاهش محدودیت های سفر برای دارنده آن منجر می شود و می تواند در بسیاری از مواقع مفید باشد. اما چطور؟ برای درک بهتر با این مطلب همراه باشید.

ویزای سینگل چیست ؟

انواع ویزاهای مختلفی وجود دارد که به دارنده آن براساس یکسری اولویت های خاص اجازه ورود و خروج محدود، مدت زمان اقامت کوتاه یا بلند مدت و دیگر فاکتور های اساسی را می دهد. ویزای یکبار ورود هم در بین دیگر دسته بندی ویزاهای چندبار ورود، ویزا ترانزیت و ویزای دوبار ورود قرار می گیرد. اما این ویزا دقیقا چیست؟

یک ویزای یکبار ورود به شما اجازه می‌دهد ۱ بار به یک کشور وارد شوید. هنگامی که ویزای یک بار ورودتان مورد استفاده قرار گرفت، شما نمی‌توانید مجدداً وارد کشور مذکور شوید. اگر می‌خواهید دوباره به کشور مورد نظر برگردید، باید برای ویزای جدید درخواست بدهید. 

برای مثال، با ویزای یکبار ورود یک ماهه، شما می‌توانید به مدت کم‌تر از ۳۰ روز وارد کشور مورد نظر شوید. اگر بعد از ۱۰ روز اقامت آنجا را ترک کنید، نمی‌توانید دوباره وارد آن کشور شوید، حتی اگر ویزای تان برای ۳۰ روز معتبر باقی مانده باشد.

تفاوت معنای ویزای سینگل در حوزه شنگن و آمریکا

ویزای یکبار ورود و چند بار ورود معانی مختلفی برای کشورهای مختلف دارند. مثلا برای آمریکا و کانادا، بسیار ساده است. با ویزای یکبار ورود تنها یک‌بار می‌توانید به آن کشورها سفر کنید. اما با ویزای چندبار ورود، می‌توانید چندین بار به این مقاصد سفر کنید و مدت‌زمان اقامت شما در پورت ورود تصمیم‌گیری خواهد شد. اما این موضوع برای حوزه شنگن، کمی پیچیده است. ویزای یکبار ورود به شما این اجازه را می‌دهد که تنها یک‌بار وارد منطقه شنگن شوید.

در واقع این موضوع به این اشاره دارد که اولین بار شما وارد هر یک از ۲۶ کشور شنگن می‌شوید، پس از آن آزاد هستید که به هر جایی در منطقه شنگن سفر کنید و مهم نیست که از چند کشور حوزه شنگن بازدید می‌کنید؛ از این رو دیگر نیازی به درخواست ویزا جدید برای یک کشور دیگر ندارید.

اما هنگامی که شما از منطقه خارج می‌شوید تا به هر کشور غیر از حوزه شنگن سفر کنید، به طور کامل از ویزا یکبار ورودتان استفاده کرده‌اید و نمی‌توانید بدون اخذ ویزا جدید در منطقه شنگن وارد شوید. در عین حال، ویزای چندبار ورود به شما این امکان را می‌دهد که چندین بار وارد کشور های حوزه شنگن شوید. با یک ویزای چندبار ورود، شما می‌توانید تا زمان ( اعتبار ویزا) به این کشور ها وارد و خارج شوید.

اخذ ویزای سینگل

الزامات و مدارک لازم ویزای سینگل

برای درخواست یک ویزای آنلاین یک بار ورود، ابتدا لازم است که الزامات و مدارک لازم را ارائه نمایید؛ این مدارک شامل موارد زیر هستند:

  • نسخه ‌های دیجیتال و کپی از آخرین صفحه گذرنامه معتبر
  • ارائه عکس جدید در سایز پاسپورتی
  • بلیط رزرو شده مکان اقامت و هواپیما
  • یک کارت اعتباری برای پرداخت هزینه ویزای یکبار ورود
  • نشانی پست الکترونیکی فعلی که با آن ویزای یکبار ورود به واحد مورد تایید ارسال خواهد شد.
  • کپی از گواهی تولد (برای متقاضیان خردسال)
  • کپی دیجیتال آخرین تمبر خروجی گذرنامه (اگر قبلاً به کشور مورد نظر سفر کرده اید).
 

پس از به تایید رسیدن مدارک برای ارائه ویزای یکبار ورود، متقاضی یک نسخه ارسال شده به آدرس ایمیلی که در طی مراحل درخواست ارائه کرده است را دریافت می کند. پس از رسیدن به کنترل مرزی کشور مورد نظر، لازم است که مسافر مدارک زیر را در کنار پاسپورت خود برای ورود به کشور مذکور ارائه دهد:

  • یک نسخه چاپی از ویزای ورود به کشور
  • بلیط‌ های برگشت تایید شده
  • اثبات امکان اسکان در کشور مورد نظر، به عنوان مثال رزرو هتل
  • مدرکی دال بر در اختیار داشتن بودجه کافی برای پوشش دادن هزینه سفر (پول نقد، کارت اعتباری یا چک مسافرتی)

دلیل انتخاب ویزای سینگل به جای ویزای مولتی

اصولاً برای کلیه متقاضیانی که واجد شرایط دریافت ویزای ورود چندگانه باشند، یک ویزا صادر می شود. با این حال بسیاری از متقاضیان، واجد شرایط دریافت ویزای چندبار ورود نیستند. این امر به صلاحدید افسر ویزا بررسی و سپس تایید و یا رد می شود. ویزای یکبار ورود، ممکن است در مواردی صادر شود که به عنوان مثال:

متقاضی واجد شرایط معافیت هزینه است و هدف وی از ورود به کشور مورد نظر محدود است (به عنوان مثال ، برای بازدید رسمی توسط اتباع خارجی).

متقاضی در یک رویداد خاص در کشور مورد نظر شرکت می‌کند (به عنوان مثال ، بازی های پان آمریکایی) و غیره.

شرایط دریافت ویزای سینگل

اگر نیاز به ورود بیش از یک بار به کشور مورد نظر دارید، مجبورید برای ویزای مالتیپل اینتری (چند بار ورود ) درخواست کنید. برای دیدار با اهداف ترانزیت، گردشگری، بازدید از خانواده، تحصیل یا آموزش، تجارت، کمک های فنی، درمان پزشکی، و غیره ویزای سینگل صادر می شود. این ویزا تنها اجازه یک بار ورود را می دهد و برای 3 ماه از تاریخ صدور معتبر است.

چ کشورهای برای ورود ایرانیان ویزا نمی خواهند؟

 ایرانیان برای ورود به برخی کشور ها نیاز به انجام روادید و دریافت ویزا را ندارد، بنابراین قبل از درخواست ویزا یکبار ورود یا چند بار ورود خود این مقاصد را باید شناسایی کنید.

از جمله کشورهایی که امکان ورود ایرانیان بدون ویزا را فراهم می کنند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مالزی (14 روزه)
  • ترکیه(90 روزه)
  • گرجستان(45 روز)
  • ونزوئلا (15 روز)
  • اکوادور (90 روز)
  • قطر ( 30 روز )
  • نیووی ( 30 روز )
  • جزایر کوک ( 30 روز )
  • دومینیکا (21 روز)
  • هائیتی ( 90 روز)
 

البته در برخی موارد شما می توانید بلافاصله بعد از ورود به کشور مذکور ویزای یکبار ورود خود را دریافت کنید و بسته به مدت زمان اعتبار آن در کشور مورد نظر اقامت داشته باشید. کشورهایی مانند کامبوج، سوریه، لبنان، تانزانیا، و غیره این امکان را برای مسافران ایرانی فراهم می کنند.

آخرین خبرها:

عنوان خبر: اخذ ویزای شینگل و شرایط آن
این گزارش خبری توسط تیم حقوقی حقوقی و خبرگزاری موسسه ثبتا آرشیو و تحت سریال منحصربفرد ثبت شد .

فهرست مطالب:

تبلیغات منتخب :

فهرست مطالب: