سرمایه گذاری در ایران

 (5/5) 1513 امتیاز  
0 / 5

Your page rank:

موسسه بین المللی ثبتا (Sabtta Group) با ایجاد شعب خود در 34 کشور کلیه خدمات در زمینه سرمایه گذاری در ایران را به عنوان نماینده تام شما در کشور مورد نظر انجام میدهد . موسسه ثبتا به پشتوانه سالها تجربه و کادر مجرب و متخصص تمامی امور مربوط به خدمات سرمایه گذاری در ایران را در در سریع ترین زمان ممکن به متقاضیان ارائه میکند .

امروز مورخ: ۰۶ /۰۲ /۱۴۰۳
پاسخگویی 24H
واحد پشتیبانی
شبکه جهانی
بیش از 34 شعبه
رتبه MQFL
گواهینامه cess
130.000 RG
130 هزار ثبت موفق

وضعیت : قابل ارائــــــــــــــــــــه (فعـــــــــــــــال)

سرمایه گذاری در ایران
سرمایه گذاری در ایران

سرمایه گذاری در ایران

موسسه بین المللی ثبتا بواسطه قدمت 20 ساله در این حوزه در سریع ترین زمان ممکن و همچنین بعنوان نماینده تام شما در این کشور کلیه امور مربوط به سرمایه گذاری در ایران را بطور کامل از ابتدا تا انتها و مطابق با آخرین استانداردها و قوانین حاکم بر این کشور انجام میدهد بطوریکه در هیچ یک از مراحل اجرایی و فرایند کار نیاز به حضور شما در این کشور نمیباشد

هم اکنون به منظور سرمایه گذاری در ایران میتوانید با کارشناسان حقوقی موسسه تماس حاصل نمایید و یا از طریق همین سامانه بصورت اینترنتی درخواست خود را ثبت نهایی کنید .

international

Guaranteed

Fast service

Official degree

سرمایه گذاری در ایران فعال میباشد (قابل ارائه)

مدارک مورد نیاز بمنظور سرمایه گذاری در ایران

شروط و الزامات سرمایه گذاری در ایران

مراحل سرمایه گذاری در ایران

توجه داشته باشید بمنظور سرمایه گذاری در ایران میبایست مراحل زیر طی شود :

مجموعه ثبتا توانسته با ایجاد شرایطی امکان ثبت درخواست و انجام مراحل سرمایه گذاری در ایران را بصورت آنلاین و اینترنتی فراهم کند ، هم اکنون کلیه متقاضیان میتوانند از طریق همین سامانه و با تکمیل فرم مربوطه همچنین بارگزاری مدارک خود نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند ، ثبت نام و ارسال درخواست در این سامانه به منزله ثبت نهایی درخواست میباشد لذا در صحت و سقم اطلاعات وارد شده کمال دقت را داشته باشید .

فرم مشاوره / ثبت درخواست

بمنظور سرمایه گذاری در ایران هم اکنون اقدام کنید

SABTTA

SABTTA GLOBAL CENTER

سرمایه گذاری در ایران

محتوای این صفحه عبارتند از:

سرمایه گذاری در ایران

ایران به عنوان نقطه اتصال خاورمیانه، اروپا و آسیا از موقعیت جغرافیایی منحصر به فردی برخوردار است. این موقعیت،  امکان دسترسی سریع به بازارهای همسایه علاوه بر داشتن یک بازار داخلی بزرگ را فراهم می کند. ایران قطعاً یک بازار خاص در خاورمیانه است که سرمایه گذاری در ایران را دارای اهمیت کرده است.

 این کشور پرجمعیت، غنی از منابع طبیعی بوده و مناسب پیشرفت فن آوری و تحولات بین المللی است. زیرساخت پیشرفته ای در زمینه ارتباطات از راه دور، انرژی و حمل و نقل ریلی و جاده ای وجود دارد. همچنین شرایط اقلیمی چهارفصل، فعالیت های کشاورزی را در سراسر کشور و در تمام فصول سال ممتاز می کند.

از طرف دیگر، اقتصاد ایران با بخش بزرگ هیدروکربن، بخش های کوچک کشاورزی و خدمات و حضور قابل توجه دولت در تولید و خدمات مالی مشخص می شود. منابع طبیعی این کشور ثروت قابل توجهی ایجاد می کند. ایران در ذخایر گاز طبیعی در رتبه دوم جهان و در ذخایر اثبات شده نفت خام در رتبه چهارم جهان قرار دارد. علاوه بر این، ایران از نظر برابری قدرت خرید به هجدهمین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شده است.

معاهدات سرمایه گذاری در ایران

معاهدات سرمایه دو جانبه  BIT به منظور پیشبرد و حمایت از سرمایه گذاری در ایران با کشورها امضا شد. این معاهدات منعکس کننده پتانسیل بهبود روابط سرمایه دوجانبه است. BIT های موجود در ایران با کشورهایی همچون ارمنستان، آذربایجان، بحرین، فرانسه، اندونزی، کویت، لبنان، مالزی، اسپانیا، ترکیه، اوکراین و … اجرا می شوند.

ایران همچنین توافق نامه ارتقاء و حمایت از سرمایه خارجی را در بین کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی امضا کرده است. ضمن آنکه باید اشاره کنیم که ایران یک طرف قرارداد در توافق نامه های بین دولتی چند جانبه مربوط به سرمایه گذاری مانند کنوانسیون  MIGA 1985 و کنوانسیون نیویورک 1958 است.

چارچوب حقوقی برای سرمایه گذاران خارجی

پذیرش سرمایه گذاری در ایران از سوی شهروندان خارجی طبق مقررات قانون حمایت و حمایت از سرمایه خارجی FIPPA انجام می شود. مطابق ماده یک FIPPA ، ایران از سرمایه خارجی در کلیه زمینه های فعالیت اقتصادی اشخاص خارجی از جمله اشخاص حقیقی و حقوقی استقبال می کند.

این عمل به سرمایه گذار خارجی این امکان را می دهد که از همان رفتاری که برای سرمایه گذاران داخلی می شود، برخوردار شود و اجازه می دهد تا در همه زمینه هایی که برای بخش خصوصی مجاز است، سرمایه گذاری کند. همچنین برخی از فرصت ها مانند تأیید سریع درخواست ایجاد سرمایه خارجی و صدور مجوز اقامت سه ساله برای سرمایه گذاران، مدیران و کارشناسان خارجی ایجاد شده و محافظت از اعضای خانواده نزدیک آنها، محافظت در برابر سلب مالکیت و ملی شدن و انتقال نامحدود سرمایه و سود سهام پیش بینی شده است.

سرمایه گذاری در ایران

سیاست های سرمایه گذاری در ایران

طبق ماده دو FIPPA ، سرمایه گذاری در ایران بر اساس سیاست های مشخصی انجام می شود که شامل مشارکت در توسعه اقتصادی، تأمین مالی پروژه ها ، ارتقاء مهارت های فنی و مدیریتی، تقسیم منافع و خطرات در مدت برابر بدون تبعیض و مزایای افزایش محصولات و کیفیت تولید و افزایش اشتغال می شود.

همچنین مرکز خدمات سرمایه خارجی FISC  توسط OIETAI تأسیس شد. FISC در نظر دارد کلیه خدمات کارآمد را به منظور تسهیل و تسریع در امور مربوط به ورود سرمایه های خارجی در ایران ارائه دهد. پس از استقرار FISC ، سرمایه گذاران این فرصت را داشته اند که به راحتی به تمام اطلاعات و خدمات مورد نیاز برسند. در این خصوص می توانید از خدمات موسسه حقوقی، ثبتی و مهاجرتی ثبتا بهره مند شوید.

انواع سرمایه گذاری

برای سرمایه گذاری در ایران ، راه های متفاوتی وجود دارد. یکی از آن ها سرمایه گذاری مستقیم ،  مشارکت در حقوق صاحبان سهام در همه زمینه های آزاد برای بخش خصوصی ایران بدون محدودیت در درصد سهام خارجی، ایجاد سرمایه از طریق ترتیبات قراردادی و ترتیب خرید، مشارکت مدنی، طرح های ساخت ، بهره برداری و انتقال (BOT) مطرح است.

در پی انتخاب پروژه ، سرمایه گذار خارجی باید با توجه به ماهیت آن مجوز مقدماتی را از سازمان یا وزارتخانه مربوطه ایران دریافت کند. به عنوان مثال، در صورت اجرای پروژه ای برای ساخت نیروگاه ها ، سرمایه گذار خارجی باید قراردادی را با وزارت نیرو امضا کند و آن را به سازمان کمک اقتصادی و فنی سرمایه گذاری ایران OIETAI ارائه دهد.

صدور مجوز سرمایه گذاری خارجی

سرمایه گذاران خارجی برای دریافت مجوز ایجاد سرمایه باید به OIETAI مراجعه کنند. ضمن آنکه کشور ایران با نصب یک پورتال وب به کارآفرینان خارجی اجازه می دهد تا نام یک شرکت منحصر به فرد را جستجو و رزرو کنند که بدین ترتیب، شروع به کار را آسان کرده است.

 پس از تعیین و ثبت نام یک شرکت منحصر به فرد، شرکت در اداره ثبت شرکت ثبت می شود و هزینه های ثبت پرداخت می شود. شهروندان خارجی که قصد سرمایه گذاری در ایران را با ثبت شرکت دارند، لازم است کلیه اسناد و مدارک مورد نیاز را جهت ثبت در اداره ثبت شرکت ها ارائه دهد.

قانون تجارت ایران انواع مختلف مشاغل تجاری را پیش بینی کرده است که به عنوان مثال شامل شرکت سهامی، شرکت با مسئولیت محدود، مشارکت عمومی و یا مشارکت محدود است.

سرمایه گذاری در ایران با ثبت شرکت

این قانون مشخص می کند که یک شرکت سهامی باید حداقل سه سهامدار داشته باشد و یک شرکت با مسئولیت محدود باید حداقل دو سهامدار داشته باشد. هیچ محدودیتی از نظر قانونی برای درصد سهام خارجی برای سرمایه گذاری در ایران وجود ندارد.

همچنین ثبت شرکت با مالکیت 100 درصد برای سرمایه گذار خارجی امکان پذیر است. با این حال، دولت ایران به طور کلی نیاز به مشارکت سهامداران ایرانی در زمینه های فعالیتی دارد که برای برنامه های توسعه کشور مهم تلقی می شود.

ضمن آنکه مطابق با قانون تجارت ایران، برای سرمایه گذاران خارجی و داخلی، اعلامیه تشکیل شرکت باید در روزنامه رسمی و روزنامه تیراژ عمومی تعیین شده توسط سهامداران موسس منتشر شود. علاوه بر این ، اگرچه شرایط ثبت و انتشار برآورده شده است ، وجود قانونی شركت از تاریخی كه مدیران و بازرسان كتباً مواضع خود را می پذیرند، آغاز می شود.

فهرست مطالب

فهرست مطالب