1652 امتیاز
5/5

ناشنوایان با عینکی میتوانند حرفای شما را درک کنند

امروز مورخ: ۰۶ /۰۲ /۱۴۰۳

ناشنوایان با عینکی میتوانند حرفای شما را درک کنند

نیو اطلس عنوان کرد:

یک عینک جدید که برای استفاده ناشنوایان طراحی گشته است که می‌تواند متن صحبت‌های گوینده را برای کاربر خود نمایش دهد. ما پیش از این عینک‌های مجهز به دوربین را مشاهده کرده ایم که به نابینایان اطلاع میدهند درحال نگاه کردن به چه چیزی میباشند.

عینک جدیدی موسوم به “Voicee”:

این محصول کمی با عینک‌های پیشین متفاوت است زیرا عینکی مجهز به میکروفن میباشد که متن صحبت‌های دیگران را نشان می‌دهد. این عینک‌های طراحی‌ شده در اسلوونی، فعلا به عنوان نمونه ابتدایی ارائه شده‌اند. این عینک‌ها که دارای یک میکروفن حذف نویز در قسمت جلویی میباشند، به یک صفحه نمایش شبیه به عینک گوگل، یک ریزپردازنده مبتنی بر اندروید، یک صفحه لمسی برای کنترل عملکرد آنها و یک باتری لیتیوم-پلیمری مجهز هستند. آنها به صورت پیش فرض همراه با لنزهای شفاف عرضه می‌گردند. به گفته طراحان، فناوری Voicee می‌تواند گفتار شخصی را که با کاربر صحبت می‌کند، به صورت متن به نمایش در بیاورد. این عینک بدون هیچ وسیله پشتیبانی دیگری کار می‌کند، می‌توان آن را به یکی از پنج زبانی که تاکنون در نظر گرفته شده‌اند، تنظیم کرد و گفته می‌شود که وزن آن کمتر از ۱۰۰ گرم است. گزارش‌ها حاکی از این است که یک بار شارژ باتری می‌تواند برای بیش از ۲۴ ساعت استفاده کفایت کند.

شرکت سازنده Voicee:

این کمپانی نخستین شرکتی نیست که چنین محصولی را اعرضه میکند. سایر نمونه‌ها شامل صفحه نمایش واقعیت افزوده “LTCCS” هستند که نتوانست به هدف تأمین مالی خود دست یابد. نمونه دیگر، “ترنسکرایب گلس”(TranscribeGlass) است که در حال حاضر در مرحله توسعه به سر می‌برد. نمونه سوم، اپلیکیشنی است که توسط “گوگل گلس”(Google Glass) ارائه شده؛ اگرچه لازم بود که گوینده با تلفن هوشمند اندروید صحبت کند. عینک Voicee با در نظر گرفتن این موضوع که هنوز یک محصول تجاری کامل‌شده نمیباشد، با قیمت حدود ۵۴۰ دلار قابل تهیه کردن است. اگر این عینک به مرحله تولید برسد، با قیمت ۶۷۵ دلار در بازار ارائه میشود.

آخرین خبرها:

عنوان خبر: ناشنوایان با عینکی میتوانند حرفای شما را درک کنند
این گزارش خبری توسط تیم حقوقی حقوقی و خبرگزاری موسسه ثبتا آرشیو و تحت سریال منحصربفرد ثبت شد .

فهرست مطالب:

تبلیغات منتخب :

فهرست مطالب: