1652 امتیاز
5/5

موزه لوور ابوظبی و ماجرای سرقت آن

امروز مورخ: ۰۶ /۰۲ /۱۴۰۳

موزه لوور ابوظبی و ماجرای سرقت آن

امارات متحده عربی :

این کشور تنها شعبه خارجی موزه معروف لوور فرانسه در این کشور است که متعهد شده به تحقیقات درباره قاچاق آثار باستانی کمک کند و نتیجه آن را بپذیرد. اعتقاد بر این مبنا میباشد که در جریان موج اعتراض‌ها از سال ۲۰۱۱ معروف به بهار عربی، صدها شی از مصر و دیگر کشورهای خاورمیانه غارت گشته است. محققان در فرانسه به شک افتادند که این آثار پس از سرقت به گالری‌ها و موزه‌های سراسر جهان فروخته شده‌اند.

تحقیقات در این زمینه:

ایت تحقیقات از سال ۲۰۱۸ شروع شد چرا که دو سال قبل از آن موزه لوور ابوظبی یک سنگ گرانیت صورتی کمیاب را که فرعون توت عنخ آمون را به تصویر می‌کشد و چهار اثر تاریخی دیگر را به قیمت هشت میلیون یورو خریداری کرده بود.

نوره الکعبی، وزیر فرهنگ امارات بیان داشت:

کشورش تمام تلاش خود را در این تحقیقات انجام می‌دهد. وی در مصاحبه ای در پاریس با خبرگزاری فرانسه بیان داشت که ما روابط بسیار شفاف و سازنده‌ای با همتایان فرانسوی خود داریم. وی تاکید داشت که وقتی موضوع اخیر رخ داد و با توجه به پرونده تاسف‌بار قاچاق، فکر می‌کنم اینجا جایی است که ما به پیشبرد تحقیقات کمک می‌کنیم و مطمئن می‌شویم که به وضوح تحقیقات پیشرفت کند.

ژان لوک مارتینز، مدیر سابق موزه لوور پاریس:

وی در ماه مه گذشته به توطئه برای پنهان کردن منشا گنجینه‌های باستان‌شناسی متهم گشت. گنجینه‌هایی که محققان گمان می‌کنند در آشوب‌های بهار عربی از مصر خارج گشته بود. مارتینز متهم است نسبت به گواهی جعلی مبدا اشیای عتیقه چشم پوشی کرده است. از سوی دیگر دادستان‌های ایالات متحده آمریکا پنج شی عتیقه مصری را از موزه متروپولیتن نیویورک به‌عنوان بخشی از تحقیقات بین‌المللی قاچاق کشف و ضبط کرده‌اند. قاچاق آثار باستانی با گروه‌های مسلحی مانند داعش مرتبط است و این پرونده به یک پرونده فراملی بدل گشته است.

الکعبی گفت:

که برای امارات بسیار مهم است که منشا اشیای به نمایش گذاشته شده روشن شود. وی ادامه داد که در چارچوب قانون بودن، موضوعی است که ما بسیار آن را جدی می‌گیریم بنابراین از تحقیقات حمایت می‌کنیم و کاری که می‌توانیم انجام دهیم احترام به نتیجه آن است. شعبه ابوظبی موزه لوور در سال ۲۰۱۷ افتتاح گشت و در دو سال نخست حدود دو میلیون بازدید کننده داشته است.

آخرین خبرها:

عنوان خبر: موزه لوور ابوظبی و ماجرای سرقت آن
این گزارش خبری توسط تیم حقوقی حقوقی و خبرگزاری موسسه ثبتا آرشیو و تحت سریال منحصربفرد ثبت شد .

فهرست مطالب:

تبلیغات منتخب :

فهرست مطالب: