خرید ملک در آذربایجان

 (5/5) 1513 امتیاز  
0 / 5

Your page rank:

موسسه بین المللی ثبتا (Sabtta Group) با ایجاد شعب خود در 34 کشور کلیه خدمات در زمینه خرید ملک در آذربایجان را به عنوان نماینده تام شما در کشور مورد نظر انجام میدهد . موسسه ثبتا به پشتوانه سالها تجربه و کادر مجرب و متخصص تمامی امور مربوط به خدمات خرید ملک در آذربایجان را در در سریع ترین زمان ممکن به متقاضیان ارائه میکند .

امروز مورخ: ۳۰ /۰۱ /۱۴۰۳
پاسخگویی 24H
واحد پشتیبانی
شبکه جهانی
بیش از 34 شعبه
رتبه MQFL
گواهینامه cess
130.000 RG
130 هزار ثبت موفق

وضعیت : قابل ارائــــــــــــــــــــه (فعـــــــــــــــال)

خرید ملک در آذربایجان
خرید ملک در آذربایجان

خرید ملک در آذربایجان

موسسه بین المللی ثبتا بواسطه تجربه 20 ساله خود در زمینه خرید ملک در سایر کشورها و بخصوص خرید ملک در آذربایجان توانسته در سریع ترین زمان ممکن و همچنین بعنوان نماینده تام شما خدمات مربوط به خرید ملک در آذربایجان را بطور کامل از ابتدا تا انتها و مطابق با آخرین استانداردها و قوانین حاکم بر کشور هدف انجام میدهد بطوریکه در هیچ یک از مراحل اجرایی و فرایند کاری خرید ملک در آذربایجان نیاز به حضور شما در کشور هدف نمیباشد . این مجموعه همچنین به شما این اطمینان را میدهد که تجربه ای فراموش نشدنی در ارائه خدمات در زمینه خرید املاک خارجی برای شما به ارمغان آورد .
هم اکنون به منظور خرید ملک در آذربایجان میتوانید با کارشناسان حقوقی موسسه تماس حاصل نمایید و یا از طریق همین سامانه بصورت اینترنتی درخواست خرید ملک در آذربایجان را ثبت نهایی کنید .

مدارک مورد نیاز بمنظور خرید ملک در آذربایجان

شروط و الزامات خرید ملک در آذربایجان

توجه داشته باشید بمنظور خرید ملک در آذربایجان میبایست مراحل زیر طی شود :

مجموعه ثبتا توانسته با ایجاد شرایطی امکان ثبت درخواست و انجام مراحل خرید ملک در آذربایجان را بصورت آنلاین و اینترنتی فراهم کند ، هم اکنون کلیه متقاضیان میتوانند از طریق همین سامانه و با تکمیل فرم مربوطه همچنین بارگزاری مدارک خود نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند ، ثبت نام و ارسال درخواست در این سامانه به منزله ثبت نهایی درخواست میباشد لذا در صحت و سقم اطلاعات وارد شده کمال دقت را داشته باشید .

خرید ملک در آذربایجان

محتوای این صفحه عبارتند از:

خرید ملک در آذربایجان

خرید ملک در آذربایجان به دلیل شرایط ویژه ای که این کشور با ایران دارد برای بسیاری از ایرانی ها مورد توجه می باشد. این کشور در سالهای اخیر با افزایش روند سرمایه گذاری خارجی روبرو بوده و خرید ملک در این کشور در طی سال های اخیر با افزایش قابل توجه ای برخوردار بوده است.

 در سال 2018 تعداد املاک مربوط به افراد خارجی در آذربایجان به 2850 دستگاه رسیده است و این آمار با مقایسه آمار سال 2013 با رشد 53 درصدی روبرو بوده که گویای این رشد در سالهای اخیر می باشد. باید یک نکته مهم را در خرید ملک در آذربایجان مدنظر قرار داد و آن این است که قانون ملک در این کشور براساس فروش اعیان می باشد و در این کشور عرصه به فروش نمی رسد.

اخذ اقامت آذربایجان با خرید ملک

خرید ملک در آذربایجان می تواند منجر به اخذ اقامت آذربایجان شود و این امر شرایط خاص خود را دارا می باشد. افراد خارجی که قصد اخذ اقامت دائم آذربایجان را دارند و در این خصوص سرمایه گذاری در ملک را در این کشور نشانه گرفته اند باید در بازار ملک این کشور حد اقل به مبلغ 100.000 منات آذربایجان (59000 دلار آمریکا) سرمایه گذاری کنند.

در خرید ملک در آذربایجان این نکته را در نظر داشته باشید که در این کشور زمانی که  یک نفر خارجی یک ملک را خریداری کند فقط آن خانه به شخص خارجی فروخته می شود (اعیان) و زمینی که آن ملک روی آن قرار گرفته است به فروش نمی رسد بلکه به اجاره بلند مدت شخص خارجی قرار خواهد گرفت (عرصه) و این نکته شاید برای اشخاصی که بخواهند در این کشور خرید ملک انجام دهند قابل توجه باشد. 

جهت درخواست اخذ اقامت آذربایجان مدارک زیر احتیاج است:

    1. 4 قطعه عکس 3 در 4
    2. کپی پاسپورت
    3. کپی گواهی تولد
    4. تکمیل فرم درخواست مربوطه
    5. گواهی پرداخت هزینه های دولت
    6. سند ملکی که توسط فرد خارجی خریداری شده است

واجدین شرایط خرید ملک در آذربایجان

خرید ملک در آذربایجان را تقریباً هر فرد خارجی که شرایط زیر را داشته باشد می تواند انجام دهد. هر فرد خارجی که در آذربایجان یک اقامت موقت معتبر داشته باشد می تواند در این کشور ملک خریداری کند. این اقامت موقت می تواند به واسطه اقامت کاری در آذربایجان و یا اقامت تحصیلی در آذربایجان بوده باشد. 

طبق قانون آذربایجان، حقوق خرید زمین تنها به شهروندان آذربایجان می رسد. اگر یک فرد خارجی با یک شهروند آذربایجانی ازدواج کند با توجه به قانون کشور آذربایجان اگر در طول مدتی که با هم زندگی می کنند ملکی خریداری کنند، فرد خارجی هم در زمین آن ملک طبق قانون 50 درصد سهیم است.

اما در صورت جدایی شان از یکدیگر فرد خارجی سهمی در زمین آن ملک ندارد و زمین به فرد آذربایجانی می رسد. 

خرید ملک در آذربایجان

مراحل قانونی خرید ملک در آذربایجان

خرید ملک در آذربایجان طی مراحل قانونی زیر صورت می پذیرد. خریدار خارجی می تواند در ابتدا ملک مورد نظر خود را از طریق موسسه ثبتا در آذربایجان انتخاب نماید. فروشنده باید یک سند معتبر از ملکی را که می خواهد بفروشد ارائه نماید سپس باید در یک دفتر اسناد رسمی فرم مخصوص خرید و فروش ملک را پر کرده و این فرم معمولاً شامل ضوابط مربوط به فروش و حقوق و تعهدات می باشد. 

هزینه های دولتی فروش می تواند با توافق طرفین به عهده یکی از طرفین معامله باشد اما این مسئولیت معمولاً بر عهده خریدار است. هنگام انجام معامله توسط یک دفتر اسناد رسمی طرفین بایستی هویت خود را اثبات نمایند (گذرنامه، کارت شناسائی، مجوز اقامت موقت) و تأییدیه سند ملکی که قرار است مورد معامله قرار گیرد. 

همچنین باید از افرادی که در حال حاضر در آن خانه زندگی می کنند یک رضایت نامه اخذ گردد. همچنین خریدار باید مجوز اقامت موقت در آذربایجان را داشته باشد. پرداخت هزینه های دولتی جهت ثبت قرارداد خرید و فروش املاک توسط دفترخانه اسناد رسمی که این هزینه در باکو 200 منات  و در سایر شهرها 80 منات و هزینه بیمه خانه که اجباری می باشد به ارزش 50 منات است. 

هزینه های خرید ملک و اجاره در آذربایجان

خرید ملک در آذربایجان و پایتخت آن باکو و سایر شهرهای جمهوری آذربایجان بسیار متفاوت می باشد و با توجه به شرایط محیطی و سال ساخت و مساحت می تواند مبالغی متفاوت داشته باشد. 

همچنین در جمهوری آذربایجان دو نوع ملک وجود دارد یکی املاک اولیه (ساخت جدید) ساخته شده بعد از سال 2001 و املاک ثانویه که به املاکی که قبل از سال 2001 ساخته شده باشند و قیمت های آنها با هم متفاوت است. 

نکته مهمی که در اجاره ملک در آذربایجان وجود دارد این است که در این کشور پولی بابت پیش پرداخت معمولاً دریافت نمی گردد. مدت زمانی که می توان در این کشور یک ملک را اجاره کرد حداکثر 10 سال می باشد و مالیاتی که صاحبخانه بایستی بابت اجاره خود بپردازد 14% می باشد.

علاوه بر هزینه ملک هزینه های جانبی هنگام خرید ملک وجود دارد که به شرح زیر است:

  • هزینه های دولتی (در باکو 200 منات و سایر شهر های آذربایجان 80 منات)
  • هزینه بیمه ملک (در حدود 50 منات)
  • هزینه گواهی فنی (80 منات)
  • هزینه موسسه املاک و مستغلات (این هزینه بسته به نوع ملک بین 2 تا 4 درصد قیمت ملک می باشد)
 

در آذربایجان وام بانکی جهت خرید ملک فقط به تبعه آذربایجان داده می شود و افرادی که اقامت موقت در این کشور داشته باشند نمی توانند از وام بانکی استفاده نمایند.

خرید ملک در آذربایجان

خرید ملک در آذربایجان بوسیله یک وکیل امور املاک و یک موسسه املاک و مستغلات در باکو و باقی شهرهای جمهوری آذربایجان امکان پذیر خواهد بود. 

شخص خارجی خریدار با امضاء یک توافقنامه با یک موسسه املاک و مستغلات در جمهوری آذربایجان صورت می پذیرد کمیسیون این موسسات معمولاً بین 2 تا 4 درصد از ارزش ملک می باشد. 

این قرارداد باید توسط یک وکیل حرفه ای و آشنا به امور املاک و مستغلات صورت بگیرد. 

خرید ملک در آذربایجان + نکات

خرید ملک در آذربایجان را اگر به قصد اخذ اقامت دائم این کشور انجام می دهید، باید در نظر بگیرید که این نوع سرمایه گذاری در آذربایجان باید حداقل 100.000 منات آذربایجان باشد و مبالغ کمتر از این منجر به اخذ اقامت نمی شود.

 جهت خرید ملک در این کشور حتماً با یک وکیل حقوقی معتبر و آشنا به امور ملک در کشور آذربایجان مشورت نمایید. 

 در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین مجرب موسسه ثبتا تماس حاصل نموده و مشاوره دریافت نمایید.

فهرست مطالب

فهرست مطالب