1652 امتیاز
5/5

اخذ ویزای پزشکی یا درمانی و شرایط آن

امروز مورخ: ۰۷ /۰۱ /۱۴۰۳
اخذ ویزای پزشکی یا درمانی

اخذ ویزای پزشکی یا درمانی و شرایط آن

اخذ ویزای پزشکی یا درمانی

اخذ ویزای پزشکی یا درمانی و شرایط آن

موسسه بین المللی ثبتا بواسطه قدمت 20 ساله در زمینه اخذ ویزای پزشکی یا درمانی و شرایط آن در سریع ترین زمان ممکن و همچنین بعنوان نماینده تام شما خدمات مربوط به اخذ ویزای پزشکی یا درمانی و شرایط آن را بطور کامل از ابتدا تا انتها و مطابق با آخرین استانداردها و قوانین حاکم بر کشور هدف انجام میدهد بطوریکه در هیچ یک از مراحل اجرایی و فرایند کاری اخذ ویزای پزشکی یا درمانی و شرایط آن نیاز به حضور شما در کشور هدف نمیباشد . این مجموعه همچنین به شما این اطمینان را میدهد که تجربه ای فراموش نشدنی در ارائه خدمات برای شما به ارمغان آورد .

هم اکنون به منظور اخذ ویزای پزشکی یا درمانی و شرایط آن میتوانید با کارشناسان حقوقی موسسه تماس حاصل نمایید و یا از طریق همین سامانه بصورت اینترنتی درخواست خود را ثبت نهایی کنید .

مدارک مورد نیاز بمنظور اخذ ویزای پزشکی یا درمانی و شرایط آن

شروط و الزامات اخذ ویزای پزشکی یا درمانی و شرایط آن

مراحل اخذ ویزای پزشکی یا درمانی و شرایط آن

توجه داشته باشید بمنظور اخذ ویزای پزشکی یا درمانی و شرایط آن میبایست مراحل زیر طی شود :

مجموعه ثبتا توانسته با ایجاد شرایطی امکان ثبت درخواست و انجام مراحل اخذ ویزای پزشکی یا درمانی و شرایط آن را بصورت آنلاین و اینترنتی فراهم کند ، هم اکنون کلیه متقاضیان میتوانند از طریق همین سامانه و با تکمیل فرم مربوطه همچنین بارگزاری مدارک خود نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند ، ثبت نام و ارسال درخواست در این سامانه به منزله ثبت نهایی درخواست میباشد لذا در صحت و سقم اطلاعات وارد شده کمال دقت را داشته باشید .

اخذ ویزای پزشکی یا درمانی

محتوای این صفحه عبارتند از:

ویزای پزشکی چیست؟

با توجه به شیوع بیماری‌های مختلف که در برخی مواقع نیاز به درمان‌های سخت و پیچیده دارند که شاید امکان انجام آنها در محل زندگی افراد امکان‌پذیر نباشد و به دنبال پیشرفت‌های پزشکی و تجهیزات بیمارستان‌ها در برخی کشورهای اروپایی، روزبه‌روز میزان تقاضا برای اعزام بیماران به این کشورها بیشتر می‌شود.

ویزای پزشکی و درمانی، یکی از انواع متداول ویزا است که برای مدت زمانی کوتاه برای متقاضیان دریافت آن صادر می‌شود. هدف از صدور این ویزا درمان و انجام معاینات پزشکی بوده و به واسطه داشتن این ویزا فرد می‌تواند تا ۹۰ روز در کشور موردنظر با هدف انجام امور درمانی اقامت داشته باشد. ویزای پزشکی یا درمانی کشورهای منطقه شینگن، از جمله ویزاهای شینگن نوع C به حساب می‌آید.

ویزای پزشکی یا درمانی

فرد برای اقامت در کشوری جز کشوری که تابعیت آن را دارد، نیاز به داشتن ویزا دارد. ویزاها انواع مختلفی دارند و برای مقاصد مختلف صادر می‌شوند. ویزای مورد نیاز برای اقامت بیماران به‌منظور درمان، ویزای پزشکی و درمانی می‌باشد.

به کدام گروه از بیماران ویزای پزشکی یا درمانی تعلق می‌گیرد؟ در اولین قدم برای دریافت ویزای پزشکی می‌بایست از یک پزشک یا بیمارستان خصوصی دعوت‌نامه دریافت معتبر داشته باشید. می‌بایست ثابت کنید نمیتوانید مراحل درمان خود را کشور خودتان به تکمیل نمایید. حتماً بیمارستانی که در کشور مقصد به آن مراجعه می‌کنید می‌بایست خصوصی بوده و با ارائه مدارک باید ثابت کنید از پس هزینه‌های درمانی بر خواهید آمد.

برای درمان بیماری‌هایی چون تومورهای مربوط به گوش، شش، پروستات، پانکراس، کلیه، چشم، سینه، تخمدان و رحم، لنفوم، مغز و استخوان؛ بیماری‌های حاد چون سرطان و درمان تومورهای سرطانی، مغزی و نخاعی، جراحی‌های پیوندی و تعویضی همچون تعویض زانو، لگن و…

مراحل اخذ ویزای پزشکی یا درمانی

برای دریافت ویزای پزشکی فرد باید از طریق سیستم اینترنتی وقت سفارت بگیرد و در زمان تعیین وقت مصاحبه به سفارت مراجعه نماید. امکان دارد تعیین وقت چندین هفته نیز طول بکشد، لذا فرد باید حتماً زمان‌بندی مناسب را برای انجام تمامی مراحل سفر در نظر داشته باشد.

بعد از این مرحله فرد باید تمامی مدارک مورد نیاز سفارت را به‌دقت تکمیل نموده و برای روز مصاحبه آماده نماید؛ زیرا در صورت ناقص بودن مدارک و یا عدم رعایت ترتیب آنها، با اجازه صدور ویزا موافقت نخواهد شد.

اخذ ویزای پزشکی یا درمانی

بهترین کشورها برای اعزام بیماران

در اکثر موارد بهترین کشور برای درمان با توجه به شرایط و نوع بیماری متقاضی تعیین می‌گردد؛ اما از لحاظ خدمات درمانی کشورهای آلمان، هلند، سوئد و کانادا در رتبه‌های برتر قرار دارند. کشور آلمان به دلیل داشتن برترین و مجهزترین بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی، یکی از بهترین کشورها برای اعزام بیماران می‌باشد. متخصصین پزشکی در این کشور آماده پذیرش بیماران بین‌المللی هستند. سوابق چندساله در امور پزشکی و وجود دانشگاه‌های پزشکی تراز اول، آلمان را به یکی از کشورهای پیشرو در زمینه درمان بیماری‌های خاص تبدیل نموده است.

زمان و هزینه صدور ویزای پزشکی یا درمانی

بهترین زمان برای درخواست ویزا حداقل یک ماه الی سه هفته قبل از سفر است. درصورتی‌که وضعیت و شرایط بیمار به‌گونه‌ای حاد باشد، ارائه مدارک پزشکی حاکی از اعلام شرایط وی ممکن است در تسریع صدور ویزا کمک‌کننده باشد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای درمانی

فرم تقاضای ویزای اعزام بیمار باید به‌صورت کامل و به زبان مورد نظر کشور مقصد پرشده و امضا گردد.

  • گذرنامه دارای اعتبار
  • گذرنامه‌های قدیمی و سایر گذرنامه‌های معتبر در صورت موجود بودن
  •  یک عدد عکس رنگی با زمینه سفید به ابعاد ۴ x ٣ سفارت به هیچ عنوان عکس‌های قدیمی تراز ۶ ماه را قبول نخواهد کرد
  • شناسنامه متقاضی به همراه کپی تمام صفحات
  • گذرنامه و شناسنامه همسر به همراه کپی از هر دو
  • نامه بیمارستان و یا پزشک از آلمان که درآن تاریخ شروع و مدت زمان معالجه و همچنین برآورد تقریبی هزینه‌های درمان درج شده باشد. برای صدور ویزا باید ضرورت انجام معالجه در آلمان اثبات شود. در صورت لزوم تشخیص این امر بر عهده پزشک معتمد سفارت می‌باشد.
  • مدارکی دال بر تأمین هزینه‌های درمانی در آلمان مانند مدرک واریز ارز به‌حساب بیمارستان یا پزشک
  • اصل و کپی دعوت‌نامه به شکل ضمانت‌نامه رسمی که بر اساس پاراگراف ۶۸ قانون آلمان صادر شده باشد. این ضمانت‌نامه  باید از سوی اداره اقامت شهر محل سکونت دعوت کننده در آلمان صادر شده باشد.
  • بیمه درمانی مسافرتی برای طول مدت مسافرت با پوشش حداقل سی هزار یورو ومعتبر برای کلیه کشورهای شنگن به همراه یک نسخه فتوکپی از آن
  • گواهی اشتغال به کار از سوی کارفرما که در آن نوع حرفه، سمت و سابقه شغلی ذکرشده باشد به همراه فیش حقوقی و یا بازنشستگی و کپی آنها؛ به همراه مدرک مربوط به بیمه تأمین اجتماعی دفترچه و لیست بیمه
  • روزنامه رسمی، پروانه کسب، معرفی‌نامه از اتحادیه برای دارندگان مشاغل آزاد
  • اسناد مالکیت زمین یا منزل یا قرارداد اجاره
  • صورت‌وضعیت حساب‌های بانکی در سه ماه گذشته با تأییدیه شعبه و یا سایر مدارک معتبر که نشان‌دهنده وابستگی مالی متقاضی در ایران است.
  • وضعیت مالی و شغلی همسر حتی اگر همراه شما سفر نکند.
  • گذرنامه و مدارکی در ارتباط با فرزندانی که در ایران زندگی می‌کنند و فتوکپی اجازه اقامت بستگان درجه‌یک در آلمان. مدارک فوق برای همراه بیمار نیز صادق می‌باشد.

اخذ پذیرش برای بیماران

بیماری‌ها و تومورهای سرطانی قابل‌درمان، تومورهای مغزی، نخاعی و یا ستون فقرات، تومورهای ثانویه مانند متاستاز در نخاع و مغز، تومورهای بدخیم مانند تومورهای کبد و ریه که در مراحل اولیه سرطان هستند. تومورهای چشم، گوش، کلیه، پانکراس، شش، سرطان پروستات، متاستاز کبد و ریه، سرطان لنفوم هوچکین، سرطان سینه، تومورهای استخوان، سرطان رحم، سرطان تخمدان، جراحی تعویض مفصل زانو، جراحی تعویض مفصل لگن ازجمله بیماری‌هایی هستند که می‌توان برای آن پذیرش گرفت.

تمدید ویزای پزشکی

اگر مدت‌زمان درمان طولانی شود، ویزای پزشکی می‌بایست تمدید گردد. برای این کار باید با دفتر ثبت‌نام درمان مهاجران خارجی در شهر محل سکونت تماس گرفته و قرار ملاقات تعیین کنید. هنگام ملاقات تمامی مدارک بیمارستان را به همراه داشته باشید.

آخرین خبرها:

عنوان خبر: اخذ ویزای پزشکی یا درمانی و شرایط آن
این گزارش خبری توسط تیم حقوقی حقوقی و خبرگزاری موسسه ثبتا آرشیو و تحت سریال منحصربفرد ثبت شد .

فهرست مطالب:

تبلیغات منتخب :

فهرست مطالب: